Innebandycup

I måndags när jag kom hem var båda barnen på Nellys innebandyträning. Jag lagade mat och åkte och hämtade dem 19.30. Skjutsade hem Hedvig också. 

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. 

I onsdags var Hanna hos Dennis en stund och därefter på innebandyträning. Nelly tog buss till Gränby och därifrån buss till träningen. Jag cyklade till Mekonomens bilverkstad och parkerade cykeln där och promenerade 1,5 km hem. Jag hämtade barnen kl 21 i lindbacken. 

I torsdags kl 7.30 tog jag bil till verkstad och lämnade in den pga att min spolarvätskefunktion inte fungerade. Jag cyklade därifrån till jobbet. Kl 16 cyklade jag tillbaka till verkstaden och hämtade bilen, de hade bytt spolarpump, cykeln fick stå kvar. Hanna var på fotbollsträning på IP. Nelly åkte iväg efter middagen med kompis på träning i lindbacken. Jag och Hanna åkte på ärende till Eko och apoteket. Nelly kom hem 21.45. 

I fredags jobbade jag hemifrån. Jag och Hanna åkte till sjukhuset då hon hade tid för undersökning på öronmottagningen. Kanske blir rör i öronen igen framöver. Vi åkte hem och åt lunch. Kl 13 kom mejas familj och hämtade upp Hanna och hennes packning för färd till Linköping. Jag fortsatte att jobba. Nelly åkte till Gränby med buss och sedan vidare till Hedda. Hannas lag vann första matchen i cupen. Jag hämtade Nelly 23.15 i Gamla Uppsala. 

Igår klev jag upp kl 7. Åkte förbi Ica innan jag åkte mot Linköping. Var framme kl 11 vid sporthallen. De vann den matchen. Hanna åkte tillbaka till sovskolan och jag åkte in till stan. Strosade runt lite och åt en langos. Sedan åkte jag till hotellet och checkade in. Låg på rummet och slappade ett tag. Vid 18 hämtade jag Hanna och tre kompisar på sovskolan och skjutsade dem till sporthallen. Medan de värmde upp åkte jag till ica en sväng. Matchen blev tyvärr en förlust och de blev tvåa i gruppen. De är så många i laget så denna gång fick Hanna stå över matchen. Jag skjutsade därefter Hanna till sovskolan innan jag åkte tillbaka till hotellet. Nelly hade under dagen åkt tåg till Sala och bil till Västerås med sin mormor. Hon sov sedan i Avesta. 

Idag klev jag upp kl 8. Duschade och åt frukost. Åkte till sovskolan och hämtade Hanna och hennes packning. Släppte av henne vid sporthallen. Jag åkte och tankade och gick in på dollarstore. Tillbaka till sporthallen. De fick nu möta ettan i den andra gruppen i A-semifinal. Låg under med 0-3, men kvitterade till 3-3. De vann sedan på straffläggning. Jag skjutsade Hanna till sovskolan där de åt lunch och sedan vidare till annan sporthall. Finalen blev jämn och oavgjord mot laget de dagen innan förlorade mot. Hannas lag vann dock straffläggningen och blev cupvinnare! En cup där endast vissa av Sveriges lag är inbjudna, bara lag som tidigare vunnit cuper och serier får vara med. Vi åkte sedan till chop chop och åt middag innan vi åkte hemåt. Två gånger blev det långa bilköer pga vägarbeten. Vi var hemma 21.40. Jag släppte av Hanna vid verkstaden och hon var snäll och cyklade hem min cykel. Nelly hade kommit hem med tåg och buss, varit på bio och även kört två maskiner tvätt. 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0