Busfabriken och gymnastiktävling

I måndags kom Hanna till mig kl 9. Hon var fortfarande sjuk så jag var hemma med henne. Skjutsade tillbaka henne till Dennis kl 17.

I tisdags efter jobbet hämtade jag barnen hos Dennis. På kvällen cyklade jag med Nelly till gymnastikträning och senare tillbaka för hämtning av henne.

I onsdags stannade jag hemma med Hanna som haft liiite feber dagen innan. Men idag var hon äntligen feberfri. När Nelly kom hem från skolan åkte vi till Gränby för att köpa en röd tröja till henne inför gymnastiktävling. Barnen köpte även julkalendrar på Glitter.

I torsdags hämtade jag Nelly på klubben och Hanna på fritids. Nelly var förkyld och stannade hemma från innebandyträningen.

I fredags kom jag hem från jobbet samtidigt som Nelly. Vi åkte till Ifu och hämtade Hanna från innebandyträning. Stannade på ica och handlade.

Igår åkte vi till Ifu kl 10.15 då Nelly hade match. Efter lunch åkte vi till Lindex för att köpa byxor till tjejerna. Sedan vidare till nya Busfabriken där barnen lekte i fyra timmar.

Idag skjutsade jag Hanna till Svea. De skulle följa med ewilyn till Busfabriken. Sedan skjutsade jag Nelly till Fyrishov då de hade samling kl 12. Jag åkte vidare till stadium och köpte ett par vinterskor till Hanna och träningsbyxor till mig. Efter lunch åkte jag tillbaka till Fyrishov då Nellys klubbmästerskap i gymnastik började 14.50. Nellys lag var den tredje gruppen som tävlade; i grenarna fristående, matta och hopp. Sedan satt jag och tittade på övriga 18 lag (från 3 olika klasser) innan prisutdelningen började kl 17. Nellys lag tog guld i fristående och silver i hopp. Vi åkte sedan till chop chop och köpte middag. Hanna kom hem strax efter oss.

(null)

Kundmöten och räkfrossa

I måndags eftermiddag åkte jag till Köping för två kundmöten. Sov kvar på hotell.

I tisdags satt jag och jobbade på hotellet på förmiddagen och hade sedan tre kundmöten i köping. Var hemma kl 23.

I onsdags efter jobbet hämtade jag barnen hos Dennis, Hanna hade varit hemma med feber. Nelly hade med sig Dunya hem, hon blev hämtad av sin pappa senare på kvällen.

I torsdags var jag hemma med Hanna. Kl 12 lämnade jag henne hos Dennis. Cyklade till jobbet och sedan åkte till köping för tre kundmöten. Var hemma kl 23.30.

I fredags efter jobbet gick jag med några kollegor till scandic Uplandia och åt räkfrossa. Cyklade hemåt vid 20.30.

Igår åkte jag till Däckfixarna utanför ica Maxi och bytte till vinterdäck. Det var ingen kö och tog bara några minuter. Vid kl 13 cyklade jag in till stan och mötte upp Nina. Vi åt lunch på bierhuis; musslor med grädde och svamp. Sedan gick vi i affärer. På kvällen åt vi god middag på Jay Fu i saluhallen, se meny nedan. Cyklade hem vid kl 21.30.

Idag tog jag bilen till stan och åt hotellfrukost med Nina då hon sovit på  hotell grand hörnan. Vi strosade sedan i butiker. Vid kl 14.30 åt vi lunch på Frenchi; högrevsburgare med tryffelmajonnäs och karamelliserad lök. När hon gick till tåget vid kl 16 så åkte jag till ica och barnveckohandlade innan jag åkte hem.

(Kalv)

Matcher

I måndags följde Hanna med Svea hem från fritids. Jag cyklade hem efter jobbet då Nelly och Esther gått hem själva efter skolan. Vid kl 18 kom Hanna och Svea och vi alla åt middag. Jag skjutsade Nelly och Esther till innebandy kl 19 och hämtade sedan Nelly kl 20.

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly och Esther hade gått hem själva efter skolan. Efter middagen cyklade Nelly och Esther till gymnastiken (de lånade min cykel). Jag promenerade dit till kl 20 och cyklade hem med Nelly.

I onsdags var jag på kundmöte i Upplands Väsby, var hemma kl 21.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Vi cyklade halvvägs till fritidsklubben för att möta upp Nelly. Efter middagen skjutsade vi Nelly till innebandyn kl 19. Jag och Hanna stannade till vid Gränby för att handla lite frukt. Nelly fick skjuts hem av Dennis.

I fredags hämtade jag Nelly på klubben. När vi kom hem åkte vi till Ifu och hämtade Hanna från innebandyn kl 17, hon hade åkt med Svea dit. Vi skjutsade hem Svea och åkte till ica och handlade. Barnen köpte plocksallad och jag köpte potatisbakelse, kycklingspett och räkcroissant i deras charkdisk.

Igår slappade vi på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till Ifu där Nelly spelade match med vinst, hon gjorde ett mål. Därefter kom Elsa hem till oss och lekte med Hanna medan Nelly följde med Esther hem. Vi skjutsade hem Elsa till Skölsta kl 20 och tog med övernattningsväska till Nelly skulle sova kvar hos Esther.

Idag klev vi upp 8.50. Vi åkte till Ifu där Hanna spelade fyra korta matcher varav två vinster och hon gjorde två mål. Vi åkte till McDonalds för lunch och åkte sedan till Skölsta och hämtade Nelly. Därefter åkte vi till Lager 157 och köpte lite kläder till barnen. När vi kom hem så gjorde de läxor. Sedan ville de tjäna lite pengar så de dammade och dammsög. Efter middagen åkte vi till Dennis för att barnen ville ge fars dags-present och sedan till Svea för att hämta Hannas cykel som blev kvar i fredags.

(null)

Höstlov

I måndags hade jag tagit ledigt och vi åkte med Petra och inez till superpark på förmiddagen. Sedan åkte vi in till stan och åt thailunch. Vi gick i några butiker innan de åkte hem. Jag skjutsade barnen till Dennis vid kl 17. Jag var på kundmöte i Uppsala kl 19-20.30.

I tisdags hade jag också tagit ledigt och jag slappade på förmiddagen. Efter lunch kom barnen. Vädret var tråkigt, vi kollade på film och åt popcorn.

I onsdags jobbade jag. Barnen har höstlov men gick på fritids och fritidsklubben. Jag åkte till Hedemora på kundmöten, var hemma kl 22.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags var det kort dag pga allahelgonahelg. Jag jobbade fem timmar och cyklade sedan in till stan. Jag mötte upp Marie som kom från Stockholm. Vi gick i affärer först och sedan åt vi på Villa Romana. Jag åt pasta med pilgrimsmusslor och pancetta, därefter mangosorbet i prosecco. Marie gick till tåget kl 18 och jag cyklade hem.

Igår sov jag till kl 10. Gick en promenad på 4,5 km innan frukost. På eftermiddagen sprang jag en halvtimme på löparbandet. Sedan gick jag till Susanne för vin och tilltugg. Hon har dock barnen de helger som jag är barnfri. Jag gick hem kl 22.30.

Idag vaknade jag kl 9. Gick en promenad på 5,2 km innan frukost. Åkte till ica och storhandlade. Har sedan fixat med tvätt och disk samt kollat tv.