Däck, pass och frisör

I måndags cyklade jag hem lite tidigare från jobbet. Hanna gick iväg på fotbollsträning 17-18.30. Jag tog bilen till Bildemo för att kolla upp mitt framdäck, det läckte luft och jag hade provat pumpa fler gånger. De upptäckte ett hål och kunde laga det medan jag väntade. Åkte hem och gjorde middag.

I tisdags skulle Nelly ha varit till tandläkaren, men hon var förkyld och hemma från skolan. När jag kom hem var Hanna med sin kompis Klara.

I onsdags efter lunch var jag till frisören för att klippa topparna. Jag gick även förbi polisen för att hämta ut mitt nya pass innan jag gick tillbaka till jobbet. Nelly var kvar hos mig, Hanna åkte till Dennis efter fotbollsträningen.

I torsdags var Hanna hos mig och Nelly hos Dennis. När jag kom hem hade hon fyra kompisar hemma. De gick iväg till fotbollsträning 18.30. Hon kom hem strax efter 20 och åt middag.

I fredags var Hanna på fotbollsträning 16-17.15. Vi kom hem ungefär samtidigt, Nelly var redan hemma. Blev tacos till middag. Sen gick Hanna ut med Svea en stund.

Igår klev jag upp kl 8 med Nelly. Hon blev upphämtad av Fanny 8.45 för att åka till extra innebandyträning på Ifu. Jag hämtade dem kl 11 och skjutsade hem Fanny. Tankade bilen. Hannas kompis Hannah kom hit innan lunch. På eftermiddagen städade jag och Nelly, hon dammsög. Efter middagen kom Svea hit. Jag gick till Ica och handlade lite. Både Hannah och Svea sov kvar. Det kom mycket regn, blixt och åska.

Idag sov vi till 10. Hannas kompis Emma kom också hit. Efter frukost åkte jag på ärenden till Ikea, Coop och rusta. Blev korv med bröd till lunch åt alla barn. Jag har sedan fixat med disk och tvätt. Hannah åkte hem innan middag. Jag och Nelly åkte hem till Dennis med sportväskorna. Köpte med mat från chop chop hem. Svea och Emma är kvar i skrivandets stund.

Skolstart

I måndags jobbade jag igen efter semester. På kvällen kom Hanna då hon ville sova hos mig för att ha närmare till skolan första dagen. Hon och Nelly hade gjort naglar på Gränby.

I tisdags började Hanna på palmbladsskolan. Efter jobbet var Hanna hos mig. Svea kom också. Vi grillade kött till middag.

I onsdags och torsdags jobbade jag bara.

I fredags kom Hanna till mig efter fotbollsträningen. Nelly och Dennis åkte iväg på innebandyläger i Hedemora. Jag och Hanna åt Sushi. Hon hängde sedan med Svea på IP.

Igår klev vi upp 7.30. En timme senare hämtade vi upp Klara, Norah och hennes mamma och åkte till Sunnersta för fotbollscup. Det regnade… Jag och Pernilla satt kvar i bilen medan de värmde upp. Första matchen blev vinst mot Ekerö. Sedan 45 min paus. Andra matchen blev vinst mot Spånga. Därefter 45 min vila. Tredje matchen blev vinst mot Råsunda (fd AIK). Mestadels regn under hela tiden…. Sedan skjutsade vi hem Norah och Pernilla. Hem och tvätta leriga fotbollskläder. Hanna blev upphämtad av Lara och följde med dem till Mall of Scandinavia. Jag slumrade en stund i soffan. Därefter åkte jag på ärenden till Biltema och Rusta. Hanna kom hem vid kl 20.

Idag sov vi längre. Jag färgade mitt hår. Både jag och Hanna plockade undan grejer och Hanna städade sitt rum. Efter lunch gick Hanna till IP för att kolla på match. De var tydligen en man kort så hon kom hem och bytte om till matchkläder. Jag åkte till Bälinge för att jobba med Vägföreningen i två timmar. Nelly kom hem från lägret strax efter mig. Hanna hade då åkt hem till Svea. Efter middagen åkte jag till Ica och storhandlade.  Hanna kom hem vid kl 21.

(null)

Semester

I måndags åkte mamma hemåt. Vi packade upp väskorna vi haft till Luleå. Jag fixade med tvätt. Efter lunch åkte jag, Hanna, Svea och Bodil till Dollar store och Rusta. Vi köpte nya gardiner till Hanna. På eftermiddagen åkte jag till Ica och storhandlade. Hanna gick till fotbollsträning 18.30 och därifrån hem till Bodil då hon skulle sova kvar där. Jag åkte dit med hennes sovgrejer lite senare. Jag och Nelly åt sushi som hon hämtade.

I tisdags åkte jag, Nelly, Hanna och Bodil till Svartbäcken. Jag och tjejerna skulle ta fjärde dosen TBE-vaccin. Därefter gick vi till Fyrishov och badade. Jag låg utomhus medan tjejerna mestadels var inomhus. Vi åt plättar till lunch. Vid kl 16 åkte vi hemåt och släppte av Bodil. När vi kom hem städade vi och dammsög. Nelly var hem till Idde på kvällen. Jag mötte upp henne på vägen vid 23.

I onsdags åkte vi hemifrån kl 10. Vi hämtade upp Hedvig och Emma och åkte till Trollsjön i Tierp. Hade pastasallad med till lunch. Kom hem vid kl 15. Hanna gick till fotbollsträning kl 16-17.15.

I torsdags åkte vi hemifrån kl 10. Vi hämtade upp Bodil och Emma och åkte till Berkingebadet. Nelly träffade en kompis från laget där. Hade pastasallad med till lunch. Kom hem kl 17. Hanna gick till fotbollsträning kl 18.30-20.

I fredags gick jag till Ica och köpte matsäck. Jag och Hanna cyklade in till stationen 12.30. Nelly och Astrid åkte Bolt. Vi mötte upp Susanne, Macke och Tobbe. Vi åkte med buss mot Grisslehamn och åt våra baguetter på bussen. Vi tog färja till Eckerö tur och retur. Vi satt på soldäck och deltog i musikquiz på ditvägen. Vi åt mat i cafeterian på hemvägen och handlade i taxfree. Jag åt lax med stekt potatis och vitvinssås. Hanna åt schnitzel och Nelly köttbullar. Vi var tillbaka i Uppsala 21.15. Jag och Hanna cyklade hemåt, Nelly tog bussen.

Igår tog vi sovmorgon. Vi hämtade upp Lara kl 12.30 och åkte till Lännabadet. Vi åt baguetter till lunch. Åkte hem vid kl 16. Släppte av Hanna hos Lara då hon skulle sova där. Senare på kvällen åkte jag och Nelly till Lara och lämnade sovgrejer. Därefter åkte vi till Wiks slott och tog ett kvällsdopp i solnedgången.

Idag kom en köpare och köpte sängramen som jag hade i förrådet. Kl 11 åkte jag till Danmark och tittade på Hannas fotbollsmatch i 30 graders värme, blev vinst. Vi åkte hem och åt lunch. Kl 16.15 hade hon en till match på Årsta IP med äldre tjejer, blev vinst. Efter middagen gick Hanna ut en sväng med Svea.

Luleå

I måndags åkte jag till Dennis och hämtade Hanna 9.45. Skjutsade henne till bussen i Gränby då hon skulle till Emmas stuga i Öregrund. Jag åkte hem en stund. Åkte tillbaka till Dennis vid kl 13 och hämtade Nelly. På eftermiddagen kom en tjej och köpte en sängram av mig. Efter middagen gick Nelly hem till Adriana. Jag mötte upp henne på vägen hem vid 23.20.

I tisdags började vi packa. Efter lunch gick Nelly hem till Adriana. Jag åkte till Gränby vid kl 16 och handlade på Ica. Hämtade upp Hanna vid bussen 16.45. Vi åkte förbi Dennis och hämtade lite grejer. Sedan släppte jag av Hanna hos Svea. När jag kom hem hade mamma kommit. Nelly kom också hem. Vi lagade middag. Hanna och Svea kom och åt lite senare. Därefter gick de tillbaka till Svea. Jag hämtade Hanna vid 21.30 och tankade bilen.

I onsdags klev vi upp kl 8. Vid 9.50 åkte vi mot Umeå. Stannade längs vägen och åt baguette och glass. Jag och mamma turades om att köra. Var framme strax efter kl 17 och stannade till i stan för att köpa ost på Duå. Sedan åkte vi till vårt Hostel och checkade in. Därefter promenerade vi till Allstar och åt middag. Jag åt ribs, Nelly åt caesarsallad, Hanna oxfilé och mamma burgare.

I torsdags klev vi upp 7.30. Åt frukostbuffé och packade in oss i bilen. Var framme i Luleå 12.30. Vi fick då lunch. Tog sedan en promenad till Cattis butik och tittade även på övernattningsrummet i hennes förening. Sa hej till Stefan och Jossan också. På kvällen åt vi libapizza med löjrom till förtugg och sedan grillat kött, kyckling och ribs med goda såser.

I fredags förmiddag åkte vi till Arons där barnen badade i utomhuspool och spelade minigolf. Vi åkte hem och åt lunch. Ulf och Karin kom på fika. Sedan åkte vi till Gammelstad och kollade på Ludvigs match, han gjorde två mål och de vann. När vi kom hem fick vi ceviche till förtugg och oxfilé med rödvinssås till varmrätt. Blev glass till efterrätt. Satt ute på framsidans altan och beundrade den vackra kvällshimlen.

Igår tittade vi på Ludvigs match på förmiddagen. Sedan åkte vi runt och tittade på några studentbostäder som jag jobbar med. Vi åkte hem och åt lunch. Därefter åkte vi in till stan och köpte godis på Hemmakväll. Det var en regnig eftermiddag och kväll. Vi åt tacos och burritos till middag. Lite senare åt vi struts, salami och ostar.

Idag klev vi upp strax före 8. Vi åkte och tittade på Ludvigs match, han gjorde två mål och vinst. Därefter åkte vi hemåt kl 11. Stannade för lunch på Max i Umeå. Blev några ytterligare kisspauser och tankningar. Stannade för korvmiddag på Circle K i Gävle. Vi var hemma kl 22.