After work och matcher

I måndags efter jobbet kom barnen hem till mig efter första skoldagen och tandläkarbesök för Hanna.

I tisdags hämtade jag barnen. Efter middagen gick Hanna hem till Maja och Thea, medan jag var med Nelly på hennes fotbollsträning kl 18-19.

I onsdags följde Nelly med sin klasskompis Lisa hem. När jag hämtade Hanna så följde hon istället med maxima hem. Jag cyklade hem, promenerade tillbaka till skolan för att hämta Hannas cykel och gick hem igen med den. Var hemma 40 min innan jag hämtade Hanna i skölsta och Nelly i lindbacken.

I torsdags efter jobbet skulle min avdelning ut på restaurang. Kl 17 var vi på restaurang Picnic. Jag åt tonfisk till förrätt och moules frites till varmrätt. Vid 19.40 åkte jag och hämtade Nelly som följt med Esther hem till skölsta och Hanna som följt med Svea hem till salabacke.

I fredags efter jobbet hämtade jag Hanna, Nelly hade följt med Esther hem för övernattning. Vi handlade på ica.

I lördags gick vi upp kl 8. Vi åkte till ekebydalen där Nelly skulle spela tre fotbollsmatcher. Kl 14 var de klara och maxima följde med oss hem. Hennes pappa hämtade henne kl 17.

Idag åkte vi till Gränby och köpte skor till Nelly. Efter lunch lämnade jag barnen hos Dennis. Jag åkte till Gränby och köpte träningskläder till barnen, sedan hem för att tvätta och diska. Lite senare åkte jag till ica och handlade.

Åland och konsert

I måndags sov jag till kl 10. Jag åkte in till stan för att kolla Deas sommarrea. Köpte tre klänningar och en kjol som jag kollat på länge, nu halva priset. Var sedan hemma och packade upp och tvättade kläder på eftermiddagen. Läste klart boken som jag påbörjat på resan.

I tisdags cyklade jag hem till Dennis och lämnade barnens fotbollskläder. Kl 13 cyklade jag till Gränby och mätte upp Anneli. Vi åkte med buss till Grisslehamn och åkte Eckerölinjen till Åland. På ditvägen satt vi ute på däck samt tittade lite i butiken och på hemvägen åt vi a la carte. Trerättersmeny med toast Skagen, abborre med kantarell-och västerbottenostsås samt halloncheesecake. Vi handlade vin och godis innan vi klev av. Var hemma 21.15.

I onsdags handlade jag på Coop. Fortsatte sedan tvätta kläder och slappade. Tog en promenad på kvällen.

I torsdags var det dags att börja jobba igen.

I fredags morse köpte jag en konsertbiljett till Per Gessle, eftersom väderappen visade att det endast skulle regna på dagen och bli bättre väder på kvällen. Efter jobbet cyklade jag till Botaniska trädgården och mötte upp Susanne och hennes två kompisar 18.30. Konserten skulle börja 19.30 och då var det först två förband som spelade första timmen. Kl 21 kom Per Gessle upp på scenen och sjöng låtar från både solokarriär, Gyllene Tider och Roxette i 1 tim och 40 min. Därefter gick jag och Susanne till Pera Bar innan jag cyklade hem vid 0.30.

Igår åkte jag till city gross och handlade. Sedan tog jag det lugnt på eftermiddagen. På kvällen promenerade jag 50 min.

Idag hämtade jag Nelly som sovit hos fröya och skjutsade henne till kalas hos Ester kl 11.30. Hanna hade tre fotbollsmatcher. Jag cyklade till fotbollsplanen kl 12.45 och hann se hennes sista match. På kvällen promenerade jag 50 min.

Benidorm dag 5

Igår sov jag till 8.30, åt frukost och packade min saker. Checkade ut kl 11 och fick ställa in väskan i bagagerummet. Jag gick till stranden och hyrde solsäng och parasoll. Kl 14 åt jag lunch på en strandrestaurang. Beställde två smårätter; bläckfisk och vitlöksräkor, samt ett glas cavasangria. Gick tillbaka till hotellet för ett snabbdopp i poolen innan jag bytte om och hämtade ut väskan.

Bussen skulle hämta upp mig kl 16.15 och man skulle befinna sig utanför hotellet 10 min innan den tiden. Jag kom ut 16.01 och bussen kom 16.10. Även denna gång var det många stopp för att hämta upp resenärer men då fick jag passa på att ha sightseeing. Var framme på flygplatsen 17.45. Jag checkade in och köpte mat på Burger king och handlade även vatten och godis. Planet lyfte 20.30 (15 min försenat). På planet läste jag nästan klart den tredje boken av de fyra jag hade med mig. Jag landade 00.10 i Sverige och jag fick vänta ca 10 min innan bussen till parkeringen kom. Var hemma i Uppsala kl 1.15.

Benidorm dag 4

I lördags var förkylningen borta. Jag tog en promenad kl 8 och gick mot gamla delen av staden ca 20 min bort och promenerade i några små gränder innan jag gick tillbaka till frukosten. Precis som tidigare blev det poolen på förmiddagen och stranden på eftermiddagen. Köpte en glass på stranden och på vägen tillbaka köpte jag varsin klänning till barnen i en souvenirbutik. Köpte en pina colada i poolbaren. Simmade en halvtimme i poolen innan middagen. Gick sedan till supermarket och köpte lite mer chips och läsk.

Benidorm dag 3

I fredags klev jag upp kl 8 och promenerade 45 min. Dagen innan hade en förkylning brutit ut som jag fortfarande kände av. Jag åt sedan frukost.

Jag låg vid poolen på förmiddagen och åt lunch på hotellet, det ingick 4 frukostar, 4 luncher och 4 middagar. Sedan gick jag till stranden, på vägen dit köpte jag en handduk då jag endast hade en handduk med mig men kände att jag behövde två (reste med endast handbagage). Väl på stranden kom det massa mörka moln, men efter 30 minuter så försvann dem. Jag hyrde ingen säng/parasoll, jag låg på sanden istället. Det blåste lite varje dag och det var lite vågigt i vattnet. Kl 19 simmade jag i poolen innan middagen. Drack ett glas sangria till luncher och middagar.

Benidorm dag 2

I torsdags hade jag ställt klockan på 7.30, men det hade varit stormigt på natten och regnade när jag vaknade, så jag sov en timme till. Jag åt frukostbuffé kl 9 och gick sedan en promenad. Det var fortfarande molnigt så jag promenerade mot udden som ligger mellan de två stränderna. Tog ca 20 minuter att gå dit. Där finns en sevärdhet. Knäppte några kort på den och utsikten innan jag promenerade tillbaka.

Nu hade solen tittat fram så jag låg vid poolen innan jag åt lunch kl 14. Därefter gick jag till stranden. Hyrde en solsäng och parasoll för 90 kr. Kl 18.30 gick jag tillbaka till hotellet och simmade 30 min i poolen. Inte så stor pool, men ca 13 x 7 meter. Åt middag och gick sedan till supermarket för att köpa chips och läsk.

Benidorm dag 1

I tisdags kväll var planen att jag skulle lägga mig kl 21, men klockan blev 22 innan jag släckte. Men jag somnade inte förrän ca kl 24, tror jag. I onsdags ringde klockan 3.45 och 20 min senare körde jag mot Arlanda. Kl 4.30 parkerade jag på Benstockens parkering. Hann precis med en buss som skulle åka mot terminalen. Mitt plan lyfte ca 6.45 (15 min försenat) och landade i Alicante ca 4 timmar senare. Jag letade mig fram till bussområdet och hittade en disk där jag kunde få information om vilken hållplats min bokade buss skulle åka från. Jag kom till hållplatsen 11.15 och bussen var då halvfull. En kvart senare var bussen full och åkte mot Benidorm. Resan dit tog 45 min och sedan tog det ytterligare 60 min att ta sig genom stadens trafikljus och alla stopp för avlämning av resenärer. Mitt hotell Helios låg vid det nionde stoppet och jag checkade in kl 13.15. Jag fick ett dubbelrum (fastän jag bokat enkelrum) på våning 7 av 9, med utsikt mot baksidan.

Efter att ha lämnat väskan på rummet så gick jag direkt till restaurangen för lunchbuffé och sedan letade jag på en supermarket i närheten där jag köpte sex liter vatten. Därefter la jag mig vid poolen och slappade, badade och läste. Kl 19.30 öppnade middagsbuffén.

Däckreparation och bio

I måndags åkte jag med bilen till Avesta Däckservice då min ratt vibrerade ovanligt mycket. De var tvungna att byta ut ett däck som hade "separerat". Jag åkte sedan till Malin med familj i Folkärna där barnen och deras kusiner lekte i poolen. Efter lunch lämnade jag barnen till Gert vid Dalahästen. Därefter hämtade jag upp kusin Carro och åkte mot Uppsala. Vi tog bussen in till stan och åt middag på Villa Romana innan vi gick på bio och såg Imorgon börjar allt.

I Krylbo hade jag lånat häftpistol och klätt om en stolsdyna till stolen jag tidigare målat.

I tisdags skjutsade jag Carro till tåget kl 10. Sedan åkte jag till Gränby för att växla pengar och köpa matsäck. På eftermiddagen packade jag inför resan.

Familjeträff

I onsdags kom Esther och lekte med Nelly hela dagen. Hanna var hos Maja och Thea och lekte.

I torsdags skjutsade vi Hanna till Svea kl 11. Sedan åkte vi till Trafikverket och fotograferade mig till förnyelse av körkort. Maja och thea lekte en stund hos oss. Därefter städade jag och Nelly lägenheten innan vi hämtade Hanna kl 17. Vi åkte till Gränby och köpte presenter.

I fredags åkte vi till Krylbo på förmiddagen. Marcus var där och Magnus med familj kom på eftermiddagen. Vi grillade kött och fisk.

Igår åkte vi till karlbergsparken på eftermiddagen och åt glass på Åkes kiosk.

Idag har vi varit på kalas hos Hollie i Fors. Alla barnen lekte för fullt.

Kolmården dag 2

I tisdags ställde vi klockan på 8.30 och åt hotellfrukost innan vi packade ut allt till bilen och checkade ut. Vi var framme på Kolmården kl 11.

Vi gick åt andra hållet på den vägen vi inte hunnit dagen innan. Vi såg bl a vargar, ormar, björnar, vildsvin, alpackor, minigrisar, leopard och röd panda. Vi år medhavda smörgåsar och fortsatte förbi tigrarna. Sedan kom vi åter till de stora karusellerna. Jag åkte skeppet en gång, barnen åkte skeppet och delfinexpressen flera gånger. De avstod Wildfire... Vi köpte glass och spelade på chokladhjul.

Kl 15 såg vi sälshowen och 16.30 såg vi fågelshowen. Kl 17 gick vi till restaurang Safari och åt grillbuffe. Vi avslutade med några karuseller hos Bamse och köpte klubbor i godisbutiken.

Vi lämnade parken kl 19 och besökte toaletten innan vi åkte tillbaka till Uppsala. Vi var hemma 21.45.

Kolmården dag 1

I måndags ställde vi klockan på 8.30 och åt frukost på hotellet. Vi åkte 4,5 mil till Kolmården och var framme 10.30. Det var soligt och fint väder.

Vi började med Bamses värld där det fanns karuseller. Vi åkte lilla bergochdalbanan Godiståget och Skalmans bilar, och barnen åkte sedan dunderhonungsburkarna, skalmans luftballonger, bamses flygande matta och båten Viktoria. Vi köpte korv med bröd och satte oss för att se teater med Bamse, Skalman, Lille skutt och Vargen. Därefter stannade vi vid en stor lekpark.

Vi gick vidare förbi kameler, zebror, noshörningar, elefanter och apor.

Sedan kom vi fram till området med tre större karuseller. Vi åkte mellanstora bergodalbanan Delfinexpressen och barnen åkte Skeppet. Vi åt varsin nachotallrik till sen lunch. Därefter vågade vi oss på största bergodalbanan Wildfire som åker 115 km/Tim och uppochner några gånger. Den var läskig!

Kl 17 köpte vi sockervadd och såg delfinshowen. Vi spelade på chokladhjul utan tur. Sedan åkte vi Safarilinbanan i 30 min och såg bl a giraffer och lejon.

Vi gick tillbaka samma väg vi kom och gick in i aphuset och in i colosseum till surikaterna. Barnen köpte varsitt stort gosedjur.

Barnen åkte några karuseller till hos Bamse innan vi lämnade parken kl 20. Då hade vi gått i endast halva parken. Det var mycket folk under dagen och en del köer till shower och karusellerna.

Innan vi kom tillbaka till hotellet åt vi på Burger King.

Motala

Förra måndagen åkte jag till Gränby och shoppade lite kläder på rean. Jag handlade på Ica i Årsta. När jag kom hem tränade jag 40 min på löparbandet. På kvällen kom barnen.

På tisdagen cyklade vi till olika lekparker och hade fika med oss.

På onsdagen cyklade vi in till stan och åt lunch på East City. Sedan cyklade vi till Stadsparken där det var Barnens Parksommar. Hanna vann 2 kg choklad på chokladhjulet. Vi tittade på teater på parksnäckans scen innan vi cyklade hem.

I torsdags åkte vi till Jysk och köpte två sovsäckar. Vi åkte sedan till Fyrishov och bowlade en timme. Därefter handlade vi på Ica och åkte hem för att packa.

I fredags åkte vi hemifrån kl 11. Vi stannade i Nyköping och åt på Max. Vi var framme i Motala kl 15.15 och checkade in i vår stuga ca 50 meter från Varamonstranden. Sedan gick vi ner på stranden och badade. Vid kl 18 åkte vi till Ica Maxi och köpte plocksallad, grillad kyckling och potatissallad. Vi tog ett kvällsdopp vid kl 21 och spelade sedan kort.

I lördags var det molnigt och blåsigt, men vi var ändå på stranden på förmiddagen. Vi åt lunch på strandrestaurangen Sjövik. Sedan åkte vi in till Motala och hittade en lekpark. Det duggregnade, men vi hade regnkläder. Vi gick till hamnen och köpte glass.

I söndags var det fint väder fram till kl 15, så vi hängde på stranden och åt lunch på Sjövik igen. Sedan åkte vi till hotell Connect vid flygplatsen utanför Nyköping och checkade in. Därefter åkte vi in till Nyköping och åt pizza.