Kvällspromenad

Nu är jag hemma efter fem km promenad. 22 grader ute!

Jobbhelg och tjejhelg

I fredags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-16. Hann med några ärenden på stan; köpte sommarleggins, örhängen, solglasögon och byxor till barnen. Jag cyklade hem till Susanne i Slavsta för tjejmiddag. Hon bjöd på sallad, nybakat bröd och tårta. Vi var sex tjejer som drack bubbel och satt ute på hennes altan. Jag var hemma till kl 24.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 10.30-18. Åsa mötte upp mig och vi gick till Allstar och åt middag på deras uteservering. Jag hade köpt en rabattkod på Let's deal. För 175 kr var fick vi två rätter och ett glas vin. Jag åt kycklingvingar till förrätt och burgare till varmrätt. Vi gick vidare till Plock där vi mötte upp fyra tjejer/kvinnor som jobbar i bingohallen. Vi känner dem inte, men hade bokat in träff när de handlat av oss på jobbet :). Efter en drink gick vi tillsammans med dem till en uteservering i Stadsparken som heter Honung för ytterligare en drink. Jag följde sedan med in på Flustret en stund innan jag cyklade hem vid halv ett.

Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 9.45-17. Nu har jag semester och ska ut och promenera en stund på kvällskvisten.

Eckerölinjen och gårdsfest

I måndags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-16. På kvällen tog jag en promenad på ca 5 km.

I tisdags var jag ledig. Hade tvättstugan kl 10. Under tiden tog jag en promenad i 40 min, duschade och fixade till mig. Jag tog cykeln till station och mötte upp Åsa. Vi åkte buss till Grisslehamn där vi åkte Eckerölinjen tur och retur till Åland. Vi åt skärgårdsbuffe och satt sedan på däck och solade. Shoppade sprit/likör i taxfreen, men inte så mycket godis. Var hemma halv tio igen.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. Hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-16. Hämtade därefter barnen. Kl 18 började gårdsfesten som bostadsrättsföreningen anordnade. Vi grillade korv och barnen lekte. Tyvärr var vi tvungna att gå in tidigt då vi skulle upp tidigt. Hade tänkt lägga barnen senast kl 20 (brukar vara kl 19 i vanliga fall), men det blev 20.30.

Regn, sol och bad

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-16. Därefter hämtade jag barnen.

Igår började vi med städning av lägenheten. Sedan skulle vi cykla till Årsta för att handla. Det började bli svart på himlen, men jag tänkte att vi kanske hinner dit innan regnet. Men vi hann inte långt förrän det började ösregna ordentligt. Så vi vände hem och fick vrida ur alla kläder. Barnen lekte med granntjejen och även Emilia kom hit och lekte. På eftermiddagen kunde vi göra ärendet till Ica i Årsta istället.

Idag skulle vi ta bussen till Lyssnaängsbadet. Men vi fick skjuts av Emilia och mamma Helena istället. Vi badade, solade, åt matsäck och glass i fyra timmar. Nelly följde sedan med dem hem till dem. Jag och Hanna fixade med de blöta badkläderna hemma innan vi också cyklade hem till Helena och Emilia. Barnen lekte och badade ännu mer innan vi cyklade hem vid halv sex.

Pelle Svanslös lekpark

I måndags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet, arbetade 8-16 och hämtade barnen.

I tisdags var vi lediga efter sex dagars arbete. Vi tog bussen in till stan och mötte upp min moster Siv och kusinbarn Fabian som kom med tåget. Vi gick till den nya Pelle Svanslös-lekparken. Sedan åt vi lunch på Max. Då började det att regna så vi gick in på biblioteket och lekte en stund. Därefter köpte vi glass innan det var dags för dem att åka hem. Vi tog bussen hem och lekte på gården.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-18.

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. På hemvägen cyklade jag förbi ÖoB för att inhandla hygien- och rengöringsprodukter.

Jobbhelg

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-16. På kvällen cyklade jag till Ica i Årsta och handlade.

Igår promenerade jag till jobbet och arbetade 8-16. När jag kom hem så duschade jag. Sedan tog jag bussen till stan och bytte buss för att åka till Anneli i Lindbacken, strax utanför Uppsala. Vi åt kex och ost och drack vin tills klockan blev halv elva och jag åkte buss hem.

Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 9.45-17. Jag cyklade till Slavsta för att hämta barnen som var hos granntjejen Emilia och hennes mormor och morfar. Dennis skulle jobba natt och våra arbetstider krockade en timme idag. Vi cyklade hem och la barnen i säng kl 19.15. Klockan är nu 21 och Nelly har fortfarande inte somnat... Blir jobbigt att väcka henne kl 6 imorgon...

Surfplatta

I måndags lämnade jag barnen på Årstaparkens förskola där de går under sommaren. Jag cyklade till jobbet och arbetade 8-16. Barnen blev hämtade av Jimmie, Karin, Joel och klara för att leka på Leos lekland. De kom tillbaka till mig på kvällen.

I tisdags var vi lediga. Vi åkte bil till Storvadsbadet i Gamla Uppsala ca 7,5 km härifrån. Vi hade med oss baguetter från subway och kakor. Efter lunch åkte vi hem då mamma och Mats kom förbi på vägen hem från semestern. Vi åt jordgubbar, hallon och glass och de tog med sig sin bil hem igen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-18.

I torsdags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-16. Jag promenerade via Årsta centrum hem för att hämta ett paket. Jag hade beställt en liten surfplatta från Elgiganten för halva priset. Den lilla lådan låg i en mycket större kartong...

Karlskoga

I fredags kom barnen vid halv elva. Vi packade in oss i bilen och åkte mot Karlskoga och kusin Ullis med familj. I Västerås gjorde vi lunchpaus på pizza hut. Vi var framme kl 14. Barnen började direkt leka och badade i poolen flera gånger medan jag och ullis drack vin på altan. Till middag blev vi bjudna på goda pajer och kycklingspett.

Igår åkte vi till deras strand en liten bit bort. Det var först soligt, sedan kom en del moln. Men efter en timme kom solen tillbaka. För kallt i vattnet för min smak, men då det är otroligt långgrunt så var det varmare längre ut. Vi hade med oss baguetter till lunch. På eftermiddagen åkte vi tillbaka till huset och poolen och då kom även moster Ann-Mari, Mats, kusin Carro och Peter. Vi åt massa härligt grillat med potatis, sallader och såser. Varmt och skönt att sitta ute hela kvällen.

Idag packade vi ihop och åkte tillbaka vid tolvtiden. Vi stannade på McDonalds i Västerås för mellis och glass. Då hade vi redan passerat en olycka i motsatt körfält med totalstopp åt det hållet. Efter det hade det varit masskrock även i vårt körfält... Men vi hade redan kört förbi då och var hemma kl 15. Vi släppte av Hanna hemma hos Nova så att de fick leka ett par timmar. När vi hämtat henne åkte vi till lyssnaängsbadet så barnen kunde ta ett kvällsdopp. Nu ska jag jobba tre veckor till innan jag får fortsätta ha semester.

Barnens Parksommar

I måndags var det min första semesterdag och jag var både ledig och barnfri. Jag var ut på promenad/joggingtur och cyklade till Årsta och handlade. Jag påbörjade en ny fotobok som ska innehålla bilder från hela 2013. När man väl har börjat med det så är man fast i flera timmar med att välja bland foton, layout och bakgrunder. Dessutom tittade jag på flera avsnitt av serien Hart of dixie. Jag har precis börjat med den så är bara på första säsongen än.

I tisdags tänkte jag ta en långpromenad men då började det att regna... Så det blev en kortis. Jag hämtade barnen på förskolan och de lekte med granntjejen. De tog ut vattenpistoler och lyckades blöta ner inne i trapphuset... Därefter fick de hålla sig på gräset på baksidan.

I onsdags var vi till tandläkaren halv elva. Båda barnen skulle fluorlackas. Sedan blev Nelly upphämtad av Annas mamma för att leka på Leos lekland med Anna och Emilia. Jag och Hanna tog bussen in till stan och matade ankorna och ha picknick. Därefter var vi i Stadsparken på Barnens Parksommar. Hanna hoppade hoppborg, kastade boll på burkar, spelade på chokladhjul och blev ansiktsmålad. Tittade även på piratsång på parksnäckans scen innan vi tog bussen hem. Nelly hämtades hos Anna av Emilias mamma och blev kvar hos Emilia för mer lek. Hon blev hemskjutsad vid halv nio, då hade Hanna precis somnat.

I torsdags lämnade jag barnen på förskolan. Jag promenerade till station och tog tåget till Krylbo för att låna mammas och Mats bil. Jag passade på att hälsa på mormor, även Siv och Linda med barn var där. Jag körde hem i regnet och åkte till Coop för storhandling.