Bio och innebandy

Igår sov vi till kl 8. Vid kl 10 tog vi bussen till ÖoB och handlade tandkräm, schampoo, deo och lördagsgodis. Sedan tog vi bussen till stan och åt lunch på Max. Vi gick på bio och såg Krakel Spektakel som var 1 timme och 15 minuter. Det var mycket sång och ramsor och barnen tyckte den var bra. Vi gick därefter till biblioteket för att skaffa ett lånekort till Nelly (från 6 år). Vi hann in på leksaksaffären där barnen köpte kulor för egna pengar. Sedan tog vi bussen hem för att göra egen pizza och titta på Sunes bilsemester.

Natten till idag sov Nelly väldigt dåligt. Hon vaknade flera gånger och var ledsen. Hon sa att hon hade ont i munnen, men pekade på halsen under örat. När Hanna väckte mig kl 7 var jag inte pigg. Nelly hade inte ont längre i alla fall. Hon sa att det nog var örat som gjort ont. Vi cyklade till Årstaskolan för innebandyträning. Hanna fick också vara med trots att de andra tjejerna är födda 07/08. På eftermiddagen har vi bara varit hemma, bakat äppelkaka och lekt ute.

Jobbvecka

I måndags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag skulle egentligen ha börjat kl 10.30, men då skulle Hanna ha fått vara på förskolan 31 timmar i sträck så jag tog en halv föräldradag. Vi hämtade Nelly 13.30 och cyklade sedan hem till Dennis som sovit efter nattpass. (Han skulle jobba ytterligare ett nattpass och lämnade barnen till förskolan/fritids kl 16.30). Jag cyklade till jobbet och arbetade 15-19.

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Sedan hämtade jag barnen. De lekte därefter ute på gården.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-14. Hämtade därefter barnen. Vi bakade en ananaspaj och fikade.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-17. Jag gick några ärenden på stan och handlade även mat innan jag cyklade hem.

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Sedan hämtade jag barnen. Hade fredagsmys och tittade på Sune i Grekland.

Vab och lek

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 12-16. Jag skulle ha slutat kl 20, men hade tagit en halv föräldradag för att jag skulle hinna hämta barnen. Det blir lite sent att hämta dem kl 21, när vi sen ska upp kl 6 dagen efter. Men just denna dagen hade Hanna feber så hon fick vara hemma med Dennis under dagen. Båda barnen blev då hemskjutsade till mig när jag kom hem från jobbet vid halv fem.

Igår var Hanna feberfri när hon vaknade och lika pigg som vanligt. Jag skulle egentligen jobbat och barnen varit på förskolan, men jag vabbade med Hanna och båda barnen fick vara hemma. Vi tog en tur med buss till en leksaksaffär där de fick köpa varsin leksak för egna pengar. Vi hann in på skopunkten och köpte finstövlar och vinterskor till Nelly. När vi skulle kliva på bussen hem så upptäckte jag att Hannas handväska var borta. Vi hittade på den på skoaffären, men fick då vänta 45 min på nästa buss. Under tiden vi väntade upptäckte jag att vi köpt fel storlek på Nellys stövlar. Hon provade 30, men hade tagit med 31 till kassan. Så vi hann byta dem i alla fall. När vi kom hem lekte de på gården, medan jag vilade mig.

Idag cyklade vi hem till Stella och Nova för att leka. De bjöd på lunch och fika. När vi åkte därifrån cyklade vi till en ny lekpark i Slavsta; äppellekparken. Därefter stannade vi även i tåglekparken innan vi cyklade hemåt.

Besök

I måndags hade jag sovmorgon och passade på att handla på Ica i Årsta. På eftermiddagen hämtade jag barnen och de lekte sedan ute på gården.

I tisdags var jag och Hanna lediga. Vi lämnade Nelly i skolan på morgonen. Vid halv elva kom min mamma på besök. Vi åkte in till stan och strosade i affärer. Lunchen blev asiatisk buffé på Thai Village. Vi hämtade upp Nelly i skolan och åkte förbi biltema en sväng. Vi fikade med jordgubbar, hallon och glass. På kvällen efter middagen åkte mamma tillbaka mot Krylbo.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7. Jag cyklade till jobbet och arbetade 8-14. På kvällen stekte jag kantareller och åt på rostat bröd.

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17.

Kulturnatten och bio

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Därefter tog jag det lugnt hemma.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade ett extrapass 10.30-18, då det var årets kulturnatt i Uppsala. Sedan mötte jag upp Nina. Vi hade bokat bord på Kött, kök och bar. Till förrätt åt jag tonfisktartar. Till varmrätt blev det oxfilé, potatis- och getostrulle, bourgingonsås och murkelsås. Därefter gick vi på bio och såg 100 steg från Bombay till Paris. En dramakomedi om indisk och fransk mat. Den var väldigt bra. Jag cyklade sedan hemåt, Nina övernattade på hotell i city.

I morse cyklade jag till hotellet och åt frukostbuffé med Nina. Äggröra, bacon och färska smörgåsar med pålägg, grönsaker, Philadelphia och marmelad. Sedan gick vi en promenad runt domkyrkan och slottet. Därefter gick vi i affärer. Vi åt lunch på ett creperie. Jag åt en galette med lax, kräftor, créme fraiche, lök och rom. Till efterrätt blev det en crepe med smör, socker och citron. Under tiden satt vi utomhus i det vackra vädret. Vid halv fem åkte Nina iväg med tåget och jag cyklade hem.

Shopping och föräldramöte

I måndags lämnade jag Nelly i skolan. Jag och Hanna var lediga. Vi bakade äppelpaj innan vi hämtade Nelly vid 13.30. Barnen var sedan ute och lekte på gården.

I tisdags lämnade jag barnen i skolan/förskolan. Jag cyklade till jobbet och arbetade 12-20.15.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Sedan gick jag på stan. Jag shoppade en tröja till mig själv, leggings och strumpor till Nelly och vantar, pyamas och nattlinne till båda tjejerna.

I torsdags tog jag sovmorgon. Efter lunch cyklade jag till arbetsförmedlingen för uppföljning och ny handlingsplan. Därefter blev det dammsugning hemma.  På kvällen gick jag till Årstaskolan för föräldramöte.

Jobbhelg

I måndags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna var lediga så vi tog det bara lugnt hemma med tv, spel, pussel och utelek. På eftermiddagen gick vi till gamla förskolan och hämtade Stella och Nova som skulle leka hos oss ett par timmar. De blev sedan upphämtade av sin pappa Klas.

I tisdags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Innan lunch cyklade jag med Hanna hem till Dennis och lämnade henne. Jag ägnade dagen åt handling, städning, tv och långpromenad.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17.

I torsdags promenerade jag till jobbet och arbetade 10.30-19.

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Därefter hämtade jag barnen och de lekte på gården.

Igår lämnade jag båda barnen på förskolan kl 7. Jag cyklade till jobbet och arbetade 8-16. Därefter hämtade jag barnen och vi köpte lördagsgodis innan vi cyklade hem.

Idag lämnade jag barnen på förskolan kl 9. Jag cyklade till jobbet och arbetade 10-16.30. Därefter hämtade jag barnen och vi cyklade till McDonalds för att äta middag.

Ganska tråkig vecka, inget roligt att skriva om, men så kan det bli ibland.