God jul

I måndags åkte jag till sjukhuset och lämnade blod. Åkte sedan förbi Gränby för att köpa sista julklappen. Efter lunch åkte jag till Fyrishov och simmade 1 km. På vägen hem stannade jag på XXL och köpte ett par skridskor. När jag kom hem så bakade jag saffranskaka, gjorde julgodis och slog in paket.

I tisdags packade jag bilen full med grejer och åkte till Avesta. Jag och mamma åt julmat. Sedan tittade vi på film och åt ost o kex.

I onsdags hämtade jag barnen i Hedemora. Även Marcus, nikki och Hollie kom till mamma. Vi åt julmat, öppnade paket och fikade.

I torsdags blev barnen upphämtade av Dennis vid 11.30. Jag packade ihop och åkte till Uppsala. Jag tog sedan buss in till stan och mötte upp Åsa vid Bishop Arms. Jag åt fish and chips. Därefter gick vi på bio och såg En del av mitt hjärta. Kom hem vid 20.30.

I fredags jobbade jag bara.

I lördags var jag jätteförkyld när jag vaknade. Städade, dammsög och tvättade kläder. Åkte till ica och handlade. Orkade inte så mycket mer när snoret rann...

Igår var jag plötsligt frisk igen. Åkte till Lager 157 och köpte skidbyxor till Nelly. Åkte förbi Susanne och lånade en resväska. Hem för att packa. Barnen kom 12.30 och vi åt lunch. Kl 13:30 gick vi till bussen och åkte till stationen. Där bytte vi buss som tog 45 min till Arlanda, var framme 14.45. Planet till Luleå avgick 16.30. När vi kom fram blev vi upphämtade av Magnus och Cornelia.

Pepparkakshus och julklappsshopping

I måndags efter jobbet åkte jag till Gränby för att shoppa julklappar.

I tisdags åkte jag från jobbet efter lunch för att hämta Hanna i skolan. Hon hade tid på sjukhuset för hörselkontroll och kontroll av röret i örat. Vi åkte sedan förbi XXL för att hämta en beställd innebandyklubba till Nelly. När vi kom hem byggde vi minipepparkakshus som vi dekorerade. Senare på kvällen åkte vi till Gränby då barnen ville köpa julklapp.

I onsdags när jag kom hem från jobbet så lagade jag middag. Jag åkte sedan och hämtade ut paket innan jag hämtade Hanna från träning kl 18. Därefter hämtade vi Nelly hos Esther i skölsta.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Vi kokade knäck. Vi åkte därefter återigen till Gränby för att köpa julklappar och julkläder.

I fredags var jag på skolans julavslutning kl 9 där Hannas klass uppträdde. Därefter cyklade jag till jobbet. Efter jobbet hämtade jag ut paket och handlade. Jag åkte sedan och hämtade Hanna hos Dennis och Nelly från träning 18.30. Vi köpte med subway hem.

Igår bakade vi saffranskaka på förmiddagen. Efter lunch blev barnen upphämtade av Dennis. Jag slappade sedan och vid 18.30 cyklade jag hem till Susanne. Vi åt sushi, ostbricka och spelade spel med två av hennes kollegor. Cyklade hem kl 2.30.

Idag vaknade jag kl 11, men somnade sedan om en timme till. Har ägnat dagen åt att sortera barnkläder som ska skänkas bort och att slå in paket.

Knäck och gymnastikavslutning

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags morse mötte jag upp Nelly vid vårdcentralen för astmaundersökning. Hon fick en inhalator på prov. Efter jobbet åkte jag till Ångelsta för att titta på Nellys gymnastikavslutning. Först gick de luciatåg, sedan tränade de och i slutet fikade vi. Jag skjutsade hem henne till Dennis kl 20.

I onsdags gjorde jag ett besök hos frisören för att klippa topparna. efter jobbet gjorde jag ärenden på rusta, dollar store, Tgr, Systembolaget, hämtade ut paket och handlade på Ica.

I torsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var kvar hos Dennis. Jag och Nelly kokade knäck.

I fredags efter jobbet cyklade jag till stationen och tog tåget till Avesta. Mamma hämtade upp mig. Vi åt plock och drack vin och kollade på film.

Igår kom marcus, nikki och Hollie. Efter lunch åkte vi på loppis och sedan köpte vi lördagsgodis. På kvällen cyklade jag ner på stan och mötte upp Carro. Vi åt pizza med bresaola på Brochet och därefter åt vi efterrätt på Kings Arms, jag valde friterad camembert. Jag cyklade hem vid kl 21.

Idag kollade vi klart på filmen innan mamma skjutsade mig till tåget. Jag var hemma kl 14. Efter lunch gjorde jag ärende på stadium och storhandlade på ica. Köpte med sushi hem. Har tvättat kläder och slappat.

Matcher och pepparkakor

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var Hanna och Svea redan hemma när jag kom hem. Nelly hade åkt till innebandy med Dennis. Jag lagade middag och sedan hämtade jag Nelly från träningen i Gränby och skjutsade henne till gymnastiken på Ångelsta. Svea blev hämtad av sin pappa 19.30. Jag åkte och hämtade Nelly kl 20.

I onsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna och Svea hade gått till innebandyträning. Jag lagade middag och hämtade sedan Hanna från träningen på Johannesbäck kl 18.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Inga träningar denna dag. Vi rensade bort en del leksaker.

I fredags hade vi julfest på jobbet så jag stannade kvar för att äta julmiddag på kontoret. Barnen gick till ica efter skolan för att köpa fredagsmys. De fick skjuts av Dennis till Nellys träning. Därefter fick de skjuts av Fannys pappa hem till mig efter träningen 18.30. De värmde på mat och åt chips. Jag kom hem 20.30.

Igår klev jag och Hanna upp 6.30. Hennes lag hade samling 7.30 och vi åkte sedan till Tierp för match. Det blev vinst. På hemvägen köpte vi med mat från chop chop. Vi kom hem 11.30 och 12.15 blev Nelly upphämtad av Dennis för match. Jag åkte kl 13 till Märsta för att kolla på matchen, medan Hanna ville stanna hemma. Det blev en vinst och vi kom hem 15.30. Då bakade vi pepparkakor. Sedan åkte vi till Gränby en stund för att bl a köpa godis innan vi åkte hem och lagade tacos.

Idag hade Nelly samling på Ifu kl 11.15. Hanna stannade då på Ifu medan jag åkte till Gränby för att byta storlek på skor och lämna tillbaka några klädesplagg. Jag kom tillbaka till Ifu när matchen började kl 12, det blev oavgjort. Direkt efter hade Hanna match på samma plan kl 13.10, det blev förlust. Efter hennes match skjutsade jag henne till Svea. Jag och Nelly gjorde ärenden på Intersport och rusta. När vi kom hem dekorerade Nelly sina pepparkakor. Vid kl 18 åkte vi och hämtade Hanna samt åkte förbi Dennis och lämnade innebandyväskorna. Hanna fick dekorera sina pepparkakor efter middagen.

Bio och AW

I måndags efter jobbet cyklade jag in till stan och mötte upp Petra som kom från Gävle. Vi gick till Tugg och åt burgare. Sedan gick vi på bio och såg Last Christmas. Cyklade hem vid kl 20.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på innebandyträning. Efter middagen åkte jag och hämtade Hanna 18.00. Vi åkte hem så att hon fick äta och byta om. Sedan skjutsade vi henne till karateträning i Svartbäcken kl 19. Medan hon tränade åkte vi till Ebba för att hämta ljus som Nelly sålt. Vi hämtade upp Hanna kl 20 och åkte hem igen.

I torsdags gick jag tidigare från jobbet och tog tåg till Borlänge. Jag promenerade in till stan och var framme på Olearys 16.30. Där hade Marcus testkväll inför öppnandet av restaurangen. Även Magnus, Siv och Niklas var där. Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt. Hann också spela en serie bowling där jag kom sist och Siv vann. Jag och Magnus gick till tågstationen vid 19.30. Jag var hemma vid kl 22.

I fredags efter jobbet så hade vi AW med kollegor. Vi åt middag på Loco, sedan gick vi vidare till Unico för att dricka vin. Jag åkte hem med buss kl 1.

Igår åkte jag och tittade på Hannas match på Ifu 10.50 (Nelly hade match i Tierp samtidigt). Sedan åkte jag och tankade bilen. Efter lunch städade jag och sedan kikade jag runt i butiker såsom Lager 157, Lindex, Hm och Cubus. Därefter åkte jag till ica och storhandlade. På kvällen tog jag fram julsaker och adventspynt.

Idag började jag med att byta sängkläder. Kl 11.30 tog jag buss till stationen och tåg till Stockholm. Tittade lite i butiker och åt en toast innan jag mötte upp Marie. Vi gick på bio och såg Jag kommer hem igen till jul. Sedan promenerade vi till Koh Phangan och åt ett fat med havets frukter. Till efterrätt pannkaka med bananfyllning och kokosshake. Tåget hem gick 20.09.