Innebandycup

I måndags när jag kom hem var båda barnen på Nellys innebandyträning. Jag lagade mat och åkte och hämtade dem 19.30. Skjutsade hem Hedvig också.

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem.

I onsdags var Hanna hos Dennis en stund och därefter på innebandyträning. Nelly tog buss till Gränby och därifrån buss till träningen. Jag cyklade till Mekonomens bilverkstad och parkerade cykeln där och promenerade 1,5 km hem. Jag hämtade barnen kl 21 i lindbacken.

I torsdags kl 7.30 tog jag bil till verkstad och lämnade in den pga att min spolarvätskefunktion inte fungerade. Jag cyklade därifrån till jobbet. Kl 16 cyklade jag tillbaka till verkstaden och hämtade bilen, de hade bytt spolarpump, cykeln fick stå kvar. Hanna var på fotbollsträning på IP. Nelly åkte iväg efter middagen med kompis på träning i lindbacken. Jag och Hanna åkte på ärende till Eko och apoteket. Nelly kom hem 21.45.

I fredags jobbade jag hemifrån. Jag och Hanna åkte till sjukhuset då hon hade tid för undersökning på öronmottagningen. Kanske blir rör i öronen igen framöver. Vi åkte hem och åt lunch. Kl 13 kom mejas familj och hämtade upp Hanna och hennes packning för färd till Linköping. Jag fortsatte att jobba. Nelly åkte till Gränby med buss och sedan vidare till Hedda. Hannas lag vann första matchen i cupen. Jag hämtade Nelly 23.15 i Gamla Uppsala.

Igår klev jag upp kl 7. Åkte förbi Ica innan jag åkte mot Linköping. Var framme kl 11 vid sporthallen. De vann den matchen. Hanna åkte tillbaka till sovskolan och jag åkte in till stan. Strosade runt lite och åt en langos. Sedan åkte jag till hotellet och checkade in. Låg på rummet och slappade ett tag. Vid 18 hämtade jag Hanna och tre kompisar på sovskolan och skjutsade dem till sporthallen. Medan de värmde upp åkte jag till ica en sväng. Matchen blev tyvärr en förlust och de blev tvåa i gruppen. De är så många i laget så denna gång fick Hanna stå över matchen. Jag skjutsade därefter Hanna till sovskolan innan jag åkte tillbaka till hotellet. Nelly hade under dagen åkt tåg till Sala och bil till Västerås med sin mormor. Hon sov sedan i Avesta.

Idag klev jag upp kl 8. Duschade och åt frukost. Åkte till sovskolan och hämtade Hanna och hennes packning. Släppte av henne vid sporthallen. Jag åkte och tankade och gick in på dollarstore. Tillbaka till sporthallen. De fick nu möta ettan i den andra gruppen i A-semifinal. Låg under med 0-3, men kvitterade till 3-3. De vann sedan på straffläggning. Jag skjutsade Hanna till sovskolan där de åt lunch och sedan vidare till annan sporthall. Finalen blev jämn och oavgjord mot laget de dagen innan förlorade mot. Hannas lag vann dock straffläggningen och blev cupvinnare! En cup där endast vissa av Sveriges lag är inbjudna, bara lag som tidigare vunnit cuper och serier får vara med. Vi åkte sedan till chop chop och åt middag innan vi åkte hemåt. Två gånger blev det långa bilköer pga vägarbeten. Vi var hemma 21.40. Jag släppte av Hanna vid verkstaden och hon var snäll och cyklade hem min cykel. Nelly hade kommit hem med tåg och buss, varit på bio och även kört två maskiner tvätt.

Cup

I måndags tog jag tåget till Stockholm och jobbade på vårt kontor där. Kom hem vid kl 19.

I tisdags jobbade jag i Uppsala.

I onsdags och torsdags jobbade jag i Stockholm. I torsdags hämtade jag Nelly, Sara, Hedvig och Fanny från innebandyträning i Lindbacken 21.15. Skjutsade hem dem. Nelly sov hos mig.

I fredags jobbade jag i Uppsala. Handlade på hemköp på vägen hem. Vid 19.30 åkte jag till Ifu och kollade på Nellys cupmatch. Blev förlust.

Igår sov jag till 9.30. Jag gick till IP och tittade på Hannas fotbollsmatch 11.30-13, blev vinst. Sedan åkte jag till Lager 157, Willys och citysallad. Vid 15.30 åkte jag till Ifu och tittade på Nellys cupmatch, blev förlust. På kvällen kom Susanne över en stund.

Idag sov jag till 9. Fixade med tvätt och disk. Cyklade till Life Arena och tittade på Nellys B-semifinal, blev tyvärr förlust. Men ett mål av Nelly. På eftermiddagen fortsatte jag med tvätten. Åkte till Ica och storhandlade.

Domarkurs och kulturnatten

I måndags var nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning på IP, hon kom hem strax efter 18.30.

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Hanna gick iväg på fotbollsträning 18.30-20. Efter middagen åkte jag till citygross och apoteket.

I onsdags var nelly på träning på ifu 16.30-18.30, hon fick skjuts av kompis. Efter middagen åkte jag till Bälinge på möte med vägföreningen. Kom hem 21.30.

I torsdags var Hanna på träning på IP 16.45-18.30. Efter middagen åkte jag och nelly på ärenden till Intersport och Lager 157.

I fredags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen cyklade Nelly hem till Hanna. Hon kom hem kl 23.

Igår klev jag upp kl 8 för att se om Nelly var vaken. Hon skulle iväg på Domarkurs på ifu. Jag la mig i sängen en stund till sen. Efter frukosten åkte jag och Hanna på ärenden till plantagen, apoteket och Lager 157. Efter lunch skjutsade jag henne till Österängen IP för samling 14.30. Jag åkte hem en stund och sen tillbaka när matchen började 15.30. Det blev oavgjort. Vi åkte hem och fixade till oss. Nelly hade kommit hem. Jag och barnen tog buss in till stan. Vi åt middag på thai village. Sedan strosade vi på stan, jättemycket folk då det var kulturnatten. Vid stationen tittade vi på en dansuppvisning. Nelly gick iväg och träffade sina kompisar. Jag och Hanna åkte hem kl 20. Nelly kom hem med buss strax efter kl 23.

Idag klev jag upp kl 8. Skjutsade nelly till Ifu på domarkurs. Väckte Hanna kl 10. Fixade med tvätt och disk. Efter lunch skjutsade jag Hanna till skölsta för att hämta innebandyklubbor och sedan vidare till lindbacken för träning. På hemvägen stannade jag på rusta och Ica. Efter en timme hemma åkte jag till Ifu och hämtade Nelly. Sedan åkte vi till lindbacken och hämtade Hanna. Stannade i skölsta på vägen hem och lämnade sportväskorna.

Förkylning

I måndags var jag fortfarande förkyld, så jag jobbade hemifrån.

I tisdags mådde jag bättre, men jobbade hemifrån.

I onsdags tog jag buss till jobbet. På hemvägen lyssnade jag på en kostföreläsning via teams som Hannas lag var i klubbhuset och lyssnade på. Jag handlade på Ica och hämtade ut paket innan jag gick hem.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags efter jobbet handlade jag på Hemköp innan jag tog buss hem.

Igår gick jag till IP 11.30 och tittade på Hannas match. Det blev oavgjort. Nelly och Dennis var på träningsläger i Hedemora med innebandylaget fredag till söndag. När jag kom hem var jag lite trött och läste bok. Sedan jobbade jag ett tag med vägföreningens bokföring innan jag fortsatte läsa bok.

Idag har jag städat och bytt sängkläder. Jag har storhandlat på Ica. Jag har fixat med tvätt och disk. Kollade på Finnkampen och fortsatte sedan läsa bok.