Midsommar

Efter att jag lämnat barnen förra fredagen åkte jag hem för att byta om och packa om väskan. Tjugo minuter senare åkte jag mot Krylbo. Jag sminkade mig och fick sedan skjuts av mamma till En Lokal. Där åt jag middag med Emma, Nina, Jennie, Anna, Veronica och Jenny (som nyligen gift sig). Till förrätt år jag bruschetta med brie och jordgubbar, till varmrätt tonfisk med nudlar och till efterrätt en milkshakedrink med mörk choklad och lakrits. Jag fick skjuts till Krylbo av Jenny vid kl 24.

På lördagen stannade jag i Krylbo och kollade på tv-serier som jag missat under veckan. När mamma kom från jobbet åt vi tacos.

På söndagen åkte jag tillbaka hem för att ta hand om packning och tvätta kläder.

I måndags jobbade jag och hämtade sedan barnen.

I tisdags och onsdags jobbade jag lite längre dagar.

I torsdags hämtade jag barnen lite tidigare då förskolan stängde 16.30.

I fredags sov vi till kl 8.30. Barnen tittade på sommarlov. Efter lunch skjutsade jag dem till Dennis då de skulle åka till Hedemora för midsommarfirande. Jag åkte sedan till Ica maxi och handlade sill och potatis. Resten av dagen tittade jag på tv-serier.

Igår ägnade jag några timmar åt att ta hand om alla tvättade kläder, disk, sortering och plock. Vid 16.30 cyklade jag till restaurang Aspentos och mötte Åsa. Jag åt aubergineröra till förrät och lammfärsspett i bröd med slappnats till huvudrätt. Vi cyklade in till stan och gick till Åkanten, men det var stängt. Vi vände och gick till båthuset där vi drack en cider. Sedan gick vi till uteserveringen vid Max och drack en milkshake. Cyklade hem vid kl 22.

Idag har jag bara slappat i soffan.

Bilder

Kos, Grekland

Förra fredagen hade jag ställt klockan på 4.00, men vaknade 3.30 och kunde inte somna om. Kl 4.30 startade bilresan mot Måby långtidsparkering och därifrån fick vi åka buss in till Arlanda. Vi fick kliva på planet i rätt tid, men när vi skulle åka ut från gaten så blev det stopp. Ett fel på ett av luftkonditioneringssystemet gjorde att vi fick sitta kvar och vänta medan det fixades och sedan skulle planet tankas igen. Vi kom upp i luften en timme försenade, men landade på Kos bara en halvtimme försent.

Det var en kort bussresa till Kardamena och hotell Mikri Poli. Vi checkade in på rummet och bytte direkt om till badkläder. Lunchbuffén hade hunnit stänga men det fanns en snacksbuffe med bl a varma smörgåsar, kakor, strips och frukt.

Våra dagar har sett ungefär likadana ut. Barnen vaknar vid 8-tiden. Vi åt av den stora frukostbuffén vid kl 9. Sedan tillbaka till rummet för att smörja in oss med solkräm och packa poolväskan. Förmiddagen spenderades vid poolen och vi kunde hämta glass, läsk, juice och frukt. Kl 13 åt vi i restaurangen av lunchbuffén. Sedan gick vi till stranden eller poolen eller Aqua park (hotellets vattenrutschbanor). Vid kl 16 åt vi mellis vid snacksbuffen och glass. Vid 17.30 gick vi till rummet för att duscha och byta om och kl 19 åt vi av middagsbuffén. Ibland var det minidisco för barnen vid kl 20, eller så tittade barnen på film på sina bärbara dvd-spelare. Barnen somnade vid kl 22 och jag satt därefter en timme på balkongen och lyssnade på ljudbok och drack ett glas vin.

På lördagen lärde sig Hanna att simma i barnpoolen och på söndagen gick det bra att simma utan armpuffar i djupa poolen också.

På tisdagen var det molnigt och blåsigt, så vi gick in tidigare och spelade spel. övriga dagar var det soligt och varmt.

Stranden bestod mest av sand men precis vid strandkanten var det nästan bara småstenar, och botten bestod bara av stenar i olika storlekar. Vi köpte badskor för att kunna gå lättare där.

Barnen gillar mest att bada i poolen. När de sedan vilade i solstolen passade jag på att simma en liten stund.

I hotellets mimimarket köpte barnen väskor, armband, solfjädrar, bikini, hatt, snorkel, monster high-dockor och godis.

I fredags gick bussen från hotellet kl 10.20 grekisk tid. Planet lyfte kl 13 och landade i Sverige kl 15.50, svensk tid. Vi var tillbaka i Uppsala vid 17.15 och jag lämnade barnen till Dennis.

Cykel och packning

I måndags var det nationaldagen och vi var lediga. Dennis kom och hämtade barnen kl 11. Jag åkte till biltema och köpte en cykel till mig själv. Jag åkte hem och dammsög. Sedan cyklade jag in till stan och mötte Åsa. Vi åt middag på Frenchi och jag åt moules frites. Var hemma 20.30.

I tisdags jobbade jag och hämtade barnen.

Igår lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Sedan mötte jag Petra som kom från Gävle. Vi gick på bio och såg En man som heter Ove. Därefter åt vi pasta på Villa Romanas uteservering.

Idag har jag jobbat, handlat, köpt bärbara dvd-spelare, lånat filmer/ljudböcker på biblioteket och packat och packat. Var tvungen att ta en stor resväska, två små resväskor, ryggsäck och stor handväska för att få plats med allt. Nu ska jag ställa klockan på 4.00 och sova.

3 kalas, 3 matcher, 2 träningar

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I tisdags var vi på dagsutflykt med jobbet. Destinationen var hemlig, men visade sig vara älgparken i Morgongåva. Vi fick klappa älgar och äta lunch där. På kvällen var jag kvar på jobbet till kl 20 då jag hade kundbesök.

I onsdags var jag på kundbesök i virsbo, som ligger mellan Västerås och Fagersta. Jag hämtade barnen efter jobbet.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen. Vi var in på Ica och köpte mellis för att sedan gå till fotbollsplan för Nellys träning.

I fredags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen. Vi åkte hem och bytte till pyamas. Sedan skjutsade jag dem till Miras pyjamasparty. Medan de var där åkte jag till Coop, rusta, Lindex och TGR. Hämtade dem kl 20.

Igår vaknade vi 6.45 då Hanna blödde näsblod. Vi började plocka fram kläder som ska med på resan. Kl 14 skjutsade jag Hanna till kalas hos Maelle. Jag och Nelly åkte till Gränby för att panta flaskor och växla pengar. Sedan skjutsade jag Nelly till Tuvas kalas på Leos lekland kl 15.15. Därefter handlade jag lite på Ica maxi och hämtade Hanna. Vi åkte till Leos lekland så Hanna fick leka lite på det kalaset också. På vägen hem köpte vi pizza/kebab.

Idag sov jag till kl 9. Vet inte riktigt när tjejerna vaknade då de lekt på sitt rum. Kl 11.30 åkte vi till Storvreta, 1 mil från Uppsala. Där spelade Nelly unt-cupen. Första matchen var hon målvakt. I andra matchen gjorde hon ett mål. Tredje matchen missade jag då jag åkte med Hanna och Tuva på deras fotbollsträning. Nelly fick skjuts hem av Emma och mira.