Cup och gott nytt år

I måndags var det juldagen. Hanna kom till Nordanö på förmiddagen. Nikki och hollie var tyvärr sjuka och kunde inte komma. På eftermiddagen öppnade barnen sina paket. 

I tisdags åt vi lunch hos mamma. Därefter åkte vi till Uppsala. Nelly blev upphämtad av Dennis, Hanna sov hos mig. 

I onsdags jobbade jag. Vid 10.30 tog jag buss till Fyrishov för att se Nellys första match i Storvretacupen, det blev vinst. Jag tog buss tillbaka till kontoret och jobbade. Vid 14.30 åkte jag buss igen till Fyrishov. Hanna kom också dit med buss och vi tittade först på kusin Klaras match. Sedan tittade vi på Nellys andra match, det blev vinst igen. Vi tog sedan buss hem och jag jobbade lite hemifrån. På kvällen åkte vi till Ifu och tittade på Klaras match. 

I torsdags hade jag tagit ledigt. Jag åkte till Fyrishov och tittade match kl 8. Det blev förlust och de slutade tvåa i gruppen, gick till A-slutspel. Jag och Nelly åkte sen till tandläkaren för att reglera hennes tandställning. Jag skjutsade henne till skölsta innan jag åkte hem och vilade. Vid 17.45 åkte jag och Hanna till Ifu där hon köpte en innebandyklubba. Sedan åkte vi till Fyrishov och tittade på kvartsfinalen. Det blev vinst och ett mål av Nelly. Vi åkte alla hem till mig sen. 

I fredags gick jag och Nelly upp 8.15. Vi åkte till Fyrishov för samling 9.30. Medan de värmde upp så simmade jag 750 meter. Semifinalen blev oavgjord och slutade med förlust efter straffläggning. Så en tredjeplats blev det i cupen. Kusin Klara kom dit under matchen och åkte med oss hem. Efter lunch åkte vi till Ifu och tittade på några finalmatcher. När vi kom hem gjorde vi tacos. Jag åkte därefter till Ica och handlade. Klara sov kvar. 

 I lördags sov vi till 10. En timme senare åkte vi till Avesta. Vi åt lunch hos mamma. Sedan åkte vi till Hedemora och släppte av Klara. Vi åkte hem till Mona. Hon klippte barnens hår och vi fikade. Därefter åkte vi till Nordanö och träffade Nikki och Hollie. De öppnade julklappar och vi fikade. Vi åkte sen hem till mamma för middag. 

Igår åkte jag och barnen till Carro och Viktor. Barnen lekte med Ellinore och Benjamin, och vi fikade. Vi åkte förbi Ica på vägen hem till mamma. Där åt vi entrecote och potatis till lunch. Sedan kollade vi på film och läste bok innan vi började göra oss iordning för kvällen. Vi åt smårätter såsom krustader med avokadokräm, parmaskinka med färskost, smördegssnittar, smördegssnurror, bruschetta och lantchips med kammusslor. Vi fortsatte titta på film och spelade Bingolotto. Vi åt räkor och kräftor. Senare på kvällen åt vi chokladfondant med glass, maränger och jordgubbar. Vid tolvslaget gick vi ut och skålade med cider och såg fyrverkerier. 

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0