Sommarfest och midsommar

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags efter lunch åkte jag och mina kollegor med buss till Kaijas konferensmiljö. Vi började med fika på uteplatsen och hade sedan konferens inomhus. Vid 16 bjöds vi på bubbel och tilltugg. Därefter spelade vi boule och gick tipspromenad. Vid 18.30 åt vi femrättersmeny. Efter maten var det dags för final i boule där mitt lag vann! Det blev sen dans, musik och snacksbuffe. Kl 23 gick bussen tillbaka till stan. När jag skulle gå och hämta min cykel så trampade jag snett och stukade foten. Tänkte prova cykla hem ändå, men då var det tydligen punktering på mitt framdäck… parkerade cykeln vid stationen och tog taxi hem istället.

I onsdags haltade jag till bussen för att komma till jobbet. När jag kom hem gick jag över till Susanne och drack bubbel. Haltade hem 21.30.

I torsdags hade jag tagit ledigt. Tog det lugnt större delen av dagen. Åkte och handlade på citygross och Systembolaget.

I fredags hämtade jag upp Linda och Åsa kl 14. Vi åkte till Hammarskogs herrgård. Det mesta av midsommarfirandet hade redan varit, men vi satt på filt i solen i två timmar. Köpte glass också. Vi släppte av Linda på hemvägen och åkte sedan hem till mig. Vi åt silltårta, räkor, lax, potatis, romsås och bröd. Åsa hade gjort cheesecake med jordgubbar och hallon till dessert. Hon gick hem vid 22.

Igår efter lunch åkte jag till Avesta. Jag och mamma bjöds på sangria och badade i poolen hos Marcus. På kvällen blev det grillat till middag.

Idag åkte jag hemåt. Har tvättat kläder. Hanna kom på eftermiddagen. Meja kom också. De gick ut och tittade på fotbollsmatch. Meja sover kvar här.

Fler Londonbilder

Londonbilder

London del 3

Igår efter frukost packade vi ihop och checkade ut. Tog tunnelbanan till Oxford street för ett sista besök på Primark. Sedan åkte vi tunnelbana till Liverpool street. Där åt vi burritos till lunch. Vi promenerade en stund runt stationen innan vi tog tåg till Stansted Airport, tog 50 min. Var lång kö i säkerhetskontrollen, men gick ändå hyfsat fort. Strosade i butikerna och åt på Burger king. Planet skulle ha lyft kl 17, men blev en halvtimme försenat. Vi landade 20.45 svensk tid. Gick bort till terminal 4 och blev snabbt upphämtade av minibussen för att åka till parkeringen. Vi var tillbaka i Uppsala 21.50.

Idag klev jag och Hanna upp 7.40. Hon gick till IP 8.20 för samling. Jag gick dit en timme senare. Det blev vinst. Därefter har vi tagit det lugnt och tvättat kläder. Jag hjälpte Hanna rensa i hennes garderob. På kvällen gick hanna ut och träffade kompisar.

London del 2

I torsdags efter frukost promenerade vi en kilometer till Oxford street. På den gatan spenderade vi dagen med shopping. Eller rättare sagt jag stod mest och väntade medan barnen provade kläder och stod i kassakö. Vi var på Bl a Primark, Bershka, Zara, Stradivarius och Marks & Spencer. Sedan en annan Primark längst bort på gatan. Till lunch åt vi baguetter på Pret A Manger och ett mellis på McDonalds. När vi promenerade tillbaka längs en parallellgata så åt vi middag på italienska Zizzi. Vi delade på en Margerita och Tryffelsalamipizza. När vi kommit tillbaka där vi startade så ville barnen gå in på Primark igen innan vi gick tillbaka till hotellet kl 22.

I fredags tog vi tunnelbana till Camden Town och promenerade på Camden Market. Blev lite mer shopping för tjejerna. Vi delade på en portion nudlar med kyckling. Sedan tog vi tunnelbana till Notting Hill och promenerade på Portobello Road Market. Därefter delade vi på två baguetter på Pret A Manger. Vi tog tunnelbana till Oxford Street där Hanna skulle lämna tillbaka ett par byxor. Sedan promenerade vi till M&M-butiken för att köpa mer choklad. Vi åkte upp nio våningar till LSQ Rooftop bar och köpte oss varsin alkoholfri drink. Därefter tog vi tunnelbana till vårt område. Vi köpte nudlar med kyckling och räkor från Wok to Walk samt chicky bits från KFC och satte oss i en liten park och åt middag.

London del 1

I måndags var jag ledig. Cyklade in till stan för ett bankmöte med vägföreningen kl 10. När jag kom hem bakade jag rabarberkaka och packade inför resa. Jag hämtade upp Hanna i skölsta. Vid 17.30 åkte vi till gamla Uppsala för samling inför match. Matchen var DM-semifinal och började kl 19. Det blev vinst. När vi kom hem hade även Nelly kommit hem från fysträning.

I tisdags åkte vi mot Arlanda vid 12. Parkerade på Trosta Parkering och fick skjuts med minibuss till terminalen. Vi åt lunch på McDonalds. Flyget avgick vid 16, en halvtimme försenat. Vi landade på Heathrow och tog tunnelbana därifrån. Åkte ca 50 min och klev av vid Russell Square. Promenerade ca 10 min till Gower House Hotel. Efter incheckning gick vi ut och letade restaurang. Vi hamnade på Top Hat där jag åt Fish and chips och barnen burgare innan vi gick tillbaka till hotellet.

I onsdags klev vi upp 8.30. Åt frukostbuffé bestående av bröd, smör, croissant, marmelad, juice, yoghurt och flingor. Därefter gick vi bort några kvarter för att kliva på en hop-on-hop-off-buss. Vi åkte några hållplatser bort och klev av. Promenerade genom china Town och klev sedan på en annan av Tootbus linjer. Den tog oss förbi Bl a Big Ben och London Eye. Vi klev av efter en stund och promenerade över London bridge. Gick sedan in på matmarknaden Borough Market. Vi köpte tacos, jordgubbar i choklad och donuts.

Vi klev på en buss igen och åkte förbi Bl a Towern, tower bridge och Piccadilly circus. Klev av och gick in på en stor M&M-butik där Hanna köpte choklad. Vi åt strips på Five Guys och glass vid Piccadilly circus. Bytte sedan till en annan linje som åkte runt Hyde park. Promenade från Hyde park genom soho och på Carnaby street. Åt middag på italienska Spagetti House. Vi delade på en pizza och en pasta carbonara. Promenerade till Russell Square Park där vi satt på gräset ett tag innan vi gick till hotellet.

Nationaldag

I måndags efter jobbet handlade jag på Hemköp innan jag cyklade hem. Susanne och Linda kom och drack bubbel och åt tilltugg på min altan på kvällen.

I tisdags var det röd dag och jag gjorde egentligen ingenting. Slappade i soffan med serier.

I onsdags handlade jag på Ica innan jag hämtade Hanna från träning i lindbacken 20.30. Hon ville sova hos mig då hon skulle cykla till källparken på friluftsdag dagen efter.

I torsdags kom Hanna till mig efter fotbollsträningen vid 18.30.

I fredags lockade jag Hannas hår inför skolavslutning innan jag cyklade till jobbet.

Igår sov jag länge. Tog det lugnt hela dagen. Fixade med massa tvätt och disk.

Idag har jag äntligen tvättat mina fönster. Jag åkte på ärenden till dollarstore, rusta, Mio och citygross. På kvällen tog jag en promenad på 4,4 km.

Loppis

I måndags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning. Efter middagen skjutsade jag Nelly och Hedvig till Jälla för utomhusfys kl 19. Stannade på Ica och köpte bröd på vägen hem. När jag kom hem hade Hanna kommit hem. Nelly fick skjuts hem av Hedvig.

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen gick hanna till IP för träning kl 19-20.30.

I onsdags var Hanna hos Malva i Lindbacken och Nelly var på ärende med Dennis innan hon åkte till utomhysfys på Österängens IP. Jag åkte till Bälinge på cykelmöte med vägföreningen 18.30. Jag fick låna cykel av en annan styrelsemedlem och vi cyklade runt i byn och inspekterade vägarna. Vi avslutade med middag på Sebbans pizzeria. När jag kom hem 21.45 var barnen hemma.

I torsdags när jag kom hem var Hanna på fotbollsträning. Nelly och Dennis var på föräldramöte i skolan. Hanna kom hem 18.45 och Nelly strax därefter.

I fredags var Hanna och Emma hemma när jag kom hem. De och Svea cyklade sedan hem till Emma. Nelly kom hem från Gränby där hon gjort naglar. Vi åt tacos. Hanna kom hem ca kl 22.

Igår sov jag till 9.30. En timme senare åt vi nybakade scones till frukost. Hanna cyklade hem till svea, de skulle till Gränby. Efter lunch åkte jag och Nelly till Ikea. När vi kom hem tog jag hand om tvätt och disk. Hanna och Svea kom hem till middagen 18.45. De cyklade sen ut en stund till.

Idag klev vi upp 8.30. Vi åkte till skölsta där barnen skulle sälja på gårdsloppis. Men Hanna följde med mig tillbaka till Årsta då hon skulle hoppa in och stå i mål i en match med 16-/17-åringar. Medan de värmde upp åkte jag och handlade på Ica. Matchen höll på kl 12-14 och blev vinst med 3-2. Efter att Hanna bytt om så åkte vi tillbaka till skölsta. Loppisgrejerna plockades ihop och vi åkte hem och slappade. Fikade med kladdkaka och grädde. Efter middagen åkte Nelly till Idde. Får se när hon kommer hem, barnen har lovdag imorgon.