Innebandyavslutning

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Sedan hämtade jag barnen på förskolan.

Igår sov barnen för en gång skull länge, till 8.45. Efter lunch tog vi bussen till station och tåget till Knivsta och buss till Alsike. Där hälsade vi på Ellen, Johannes, Klara och Irma. Vi fikade och åt glass. Vid femtiden fick vi skjuts till tåget tillbaka. När vi kom hem köpte vi pizza och satt på altan och åt.

Idag sov vi till kl 8. Vi cyklade vi till Årstaskolan för innebandyavslutning. Även Hanna tog med sig klubba och glasögon. Denna gång fick alla, även föräldrar vara med. Ibland spelade barnen match, ibland föräldrarna och ibland mixade lag. Hanna hann inte riktigt på bollen, ibland stod hon med klubban mellan benen och vinkade till mig istället. Ingen toppkoncentration... Men båda tjejerna tyckte det var roligt i alla fall. På vägen hem stannade vi i några lekparker. På eftermiddagen la vi en filt på gräsmattan i solen och åt glass. Vi sparkade boll och kastade frisbee.

Löss

I måndags var jag ledig och tog det lugnt efter påskdagens festande. Man är ju inte ung längre... Jag läste ut en bok jag lånat på biblioteket. Den perfekte mannen av Sheila O'Flanagan. Det tog ett bra tag innan man kom in i boken, men sen blev den bra. Jag tittade även på film. På kvällen snörade jag på mig skorna och gick en timmes promenad i det härliga vädret.

I tisdags promenerade jag till jobbet och arbetade 12-20.15. Klantiga jag glömde hemnyckeln på jobbet och fick lov att ta extrapromenad på hemvägen förbi Dennis och hämta reservnyckel.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Sedan hämtade jag barnen som jag inte träffat på en vecka. De hade inte varit på förskolan då Hanna varit lite febrig dagen innan.

I torsdags så upptäckte jag att Nelly kliade sig i håret. Det hade jag också gjort i ett par dagar... Jag tog en närmare titt och visst fann jag dem... lössen! Vi har aldrig tidigare haft löss, men nu vet jag hur de ser ut. Tog en titt även i Hannas hår och såg några djur där också. Vi cyklade till Apoteket för att köpa en luskam och behandlade oss med en oljespray. Så istället för att lämna dem till förskolan så lämnade jag av dem hos Dennis när han vaknat efter nattpass. Jag cyklade till jobbet för att arbeta tre timmar på kontoret. Jag har i alla fall inte sett fler löss sedan dess, vi har luskammat flera gånger för säkerhetsskull.

Glad påsk

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 9.45-16.30. Väl hemma blev det film i soffan. Jag fick en bild från Hedemora på två påskkärringar:

I lördags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-16. På vägen hem gick jag förbi Årsta och hämtade ett paket med sommarkläder till barnen som jag beställt från HM.

Igår promenerade jag till jobbet och arbetade 9.45-18.15. Sedan tog jag och några kollegor bussen till Lövstalöt där en annan kollega byggt hus. Vi var sju personer som bjöds på pastasallad, spelade ölspel, lyssnade på musik och drack vin. Vid halv ett tog vi bussen tillbaka till stan. Jag och tre av de andra hann med en drink på O'Connors innan jag tog bussen hem kl 1.50.

Påskbjörken

I måndags jobbade jag ett extrapass kl 7-11. Sedan promenerade jag hem, via Ica i Årsta. Jag hämtade barnen på förskolan och vi ägnade eftermiddagen åt tvätt och lek.

I tisdags var vi lediga. Vi tog bussen in till Vaksala Torg för att hänga lite pyssel i påskbjörken. Trädet låg ner när vi var där, men skulle sedan resas upp. Det bjöds på bulle och saft. Vi åt lunch på Max och gick till bokhandeln för att köpa nya pysselböcker med klistermärken i. En glass från McDonalds råkade också slinka ner. När vi kom hem pysslade barnen med sin nya böcker. Vi hann även gå igenom alla sommarkläder som snart ska börja användas och rensa bort de gamla.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Jag cyklade till och från jobbet. Från och med denna dag är det cykel/promenad som gäller. Priset på månadskort har precis höjts från 525 till 790 kr. I och för sig får man då åka ända till Gävle och Sala, men nu när snön försvunnit så blir det för dyrt.

Jag skulle egentligen ha hämtat barnen, men det gjorde Dennis då de skulle till Hedemora. Istället cyklade jag till Gränby för att hämta post som inte fick plats i mitt brevinkast och passade på att köpa köttfärs.

I torsdags promenerade jag till jobbet och arbetade 10.30-19.

Fest

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Jag handlade mat och tog det sedan lugnt i soffan med ett avsnitt av Elementary på datorn.

Igår hade jag äntligen sovmorgon. Sedan var det städning som gällde. Det var välbehövligt, det tog några timmar att få ordning på alla grejer och få bort allt damm. Därefter tog jag en promenad fram och tillbaka till Ica i Årsta. Väl hemma blev det en dusch och piffa till sig inför kvällens fest. Sex av mina kollegor skulle komma hem till mig för en riktig fest, en sån där man hade förr i tiden, innan man fick barn... Åsa kom först, vi köpte pizza och lyssnade på musik innan de andra dök upp. Jag blandade drinkar och det blev även några tequila. Vi tog taxi till Flustret för att gå på nattklubb. Vid 2.30 tog jag sista bussen hem efter en rolig kväll.

Idag sov jag till kl 11. Även om jag inte mått dåligt så har jag känt mig sliten och seg, självförvållat... Jag är ju inte ung längre... Jag har tittat på film, tagit hand om disken, ätit pizzaresterna och läst bok. Lyckades även ta mig en 30 minuters promenad för att få lite frisk luft.

Ikea

I måndags lämnade jag barnen på förskolan och jobbade 10.30-19. Jag promenerade hem.

I tisdags jobbade jag 8-14 och hämtade sedan barnen. Vi gjorde pärlplattor och tvättade kläder.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-14 och hämtade sedan barnen. Vi cyklade till Ikea där barnen lekte i lekrummet. Sedan åt vi middag i deras restaurang. En barnmeny för 15 kr inkl dryck och glass är ju inte fel. Själv åt jag kyckling med strips och bea.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-14 och hämtade sedan barnen. Egentligen skulle jag ha slutat kl 17, men det går inte då förskolan stänger kl 17 och Dennis jobbar natt. Så jag fick ta några timmar föräldraledigt istället.

Tåg och dop

I fredags jobbade jag 7-14. Jag hämtade barnen och vi cyklade hem för att hämta vår packning. Vi tog bussen till station och tåget till Krylbo. Efter middagen åkte jag tåg tillbaka till Uppsala, var hemma kl 20.

Igår jobbade jag 8-16. Sedan tog jag tåget till Krylbo igen för lördagsmys med barnen, mamma och Mats.

Idag åkte jag och barnen hem till moster Siv och Tommy. Där var även hela kusin Ulricas familj från Karlskoga. Vi lekte en stund i deras lekpark. Efter lunch åkte vi till Grytnäs kyrka där mitt kusinbarn Julian döptes. Vi fikade sedan i församlingshemmet. Därefter åkte vi till O'learys för middag. Marcus jobbade och Marie och Nikki kom också dit och åt med oss. På kvällen åkte vi tåg och buss hem till Uppsala igen.

Bibliotek

Efter att ha varit lediga förra helgen så var vi även lediga på måndagen. Vi tog bussen in till stan och åt asiatisk lunch. Sedan gick vi till biblioteket och lånade nya böcker. När vi kom hem så lekte barnen med varandra, utan att bråka och retas för en gång skull... De tog en filt och vilade en stund i solen. Medan de var utomhus så gjorde jag iordning trolldeg; en rosa och en turkos. Om man blandade dem så blev det lila deg. Vi körde våra figurer i ugnen en stund.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Sedan tog jag och Åsa en promenad till mitt gamla område Stabby. Där hade de invigning av en ny Ica-butik där en av våra kollegor börjat jobba. Vi blev bjudna på bullar och dryck innan vi promenerade tillbaka till stan och jag tog bussen hem.

I onsdags jobbade jag 8-14. Sedan gjorde jag ärenden på stan, bl a inköp av doppresent. Jag promenerade hem för att städa och tvätta.

I torsdags jobbade jag 8-17. När jag kom hem tog jag en promenad på 25 min, sedan blev det lite för kallt. Min ambition är att jag nu ska promenera i minst 30 min alla de dagar jag inte har barnen.