Sportlov

I måndags var jag ledig med barnen. Vi tog bil förbi brantingsbiblioteket för att lämna tillbaka bok och låna nya. Sedan åkte vi in till stan och åt lunch på Amazing Thai. Var in på leklust också. Därefter åkte vi runt och delade ut kalasinbjudan i Salabacke, Lindbacken, Skölsta och Årsta. Vi stannade till på Gränby för att gå in på teknikmagasinet en sväng. Efter middagen skjutsade jag barnen till Dennis. De skulle åka till Skåne dagen efter.

På tisdagen jobbade jag bara.

I onsdags var jag på kundmöte i Bålsta, var hemma kl 21.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags efter jobbet gick jag in till stan och mötte upp Helena på restaurang Loco. Vi åt pizza med ädelost och päron, tacos med räkor, tonfisk samt pimientos padrones. Delade på en flaska sangria. Blev limecheesecake till efterrätt. Sedan gick vi på bio och såg Green Book. Tog bussen hem vid 23.30.

Igår gjorde jag ärenden på förmiddagen på Lager 157, Ica Maxi, Systembolaget och dollar store. Köpte med sushi hem till lunch. Sedan lastade jag cykeln på bilens cykelställ och åkte till en cykelverkstad och parkerade cykeln utanför. Får lämna in för punktering nästa vecka när de har öppet. Därefter åkte jag till mammas nya lägenhet i Avesta. Moster Ann-Marie kom också. Vi åt torsk med skirat smör till middag, kex och ost samt drack gott vin.

Idag slappade vi på förmiddagen. Marcus, Nikki och Hollie kom och åt lunch. Sedan åkte jag tillbaka hemåt. Stannade på city gross och handlade. Kl 16.20 tog jag buss in till stan och mötte upp Åsa på Koh Phangan. Jag åt ett fat med havets frukter och till efterrrätt en passionsshake. Var hemma kl 20.

Turbo

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags gick barnen hem själva från skolan, jag kom hem kl 17. Skjutsade Nelly till gymnastiken 18.30 och hämtade henne kl 20.

I onsdags hämtade jag hanna på fritids. Nelly var redan hemma. Efter middagen åkte vi till Dennis och hämtade barnens innebandykläder. Sedan skjutsade vi Hanna till Bolandskolan kl 18 och hämtade henne kl 19.15.

I torsdags gick jag tidigare från jobbet för att hämta Nelly som hade tid hos tandläkaren 14.40. Hon bedömde att en tand ska lagas och två tänder ska dras ut vid senare tillfälle. Vi hämtade Hanna och gick hem och fikade kladdkaka på alla hjärtans dag. Efter middagen skjutsade vi Nelly till Gränbyskolan. Hanna stannade också kvar och tränade. De fick skjuts hem av Dennis.

I fredags gick barnen hem själva och fick sällskap av Fröya. Hanna fick skjuts av Dennis till Ifu kl 16. Jag kom hem 16.30, så vi skjutsade hem Fröya och hämtade Hanna kl 17. Vi köpte godis på dollar store och mat på ica.

Igår klev vi upp 8.30. Nelly hade samling på Ifu kl 10 för match. Vi lämnade henne och åkte till Hannas samling i Storvreta. Hanna spelade fyra matcher. Hennes lagkompis Tilde följde med oss hem. Vi åt lunch på Max och de lekte sedan hemma tills Tildes pappa kom kl 18. Nelly hade följt med Fanny hem efter matchen så jag hämtade henne där.

Idag slappade vi på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till Turbo. Fröya och maxima kom också dit. Vi åkte hem vid 17.30.

Mordmysterium

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags efter jobbet gick jag förbi Vaksala torg där det är marknad i början av februari varje år. Köpte en langos. När jag kom hem åkte jag iväg på ärenden; köpte gardiner på rusta, vindruteskydd på ÖoB, hämtade paket i Årsta, fyllde på busskortet och handlade på ica Maxi.

I onsdags när jag kom hem så var Nelly hemma. Hanna kom strax efter då hon varit hos Dennis efter skolan. Efter middagen skjutsade vi Hanna till träning på bolandsskolan. Vi hämtade henne 19.15.

I torsdags och fredags jobbade jag bara.

Igår städade jag på förmiddagen. På eftermiddagen tränade jag en stund. Kl 17 tog jag buss till scandic nord och mötte upp Susanne. Vi hade bokat in oss på middag med mordmysterium. Det var ca 20 deltagare och en instruktör. Vi fick varsin rollkaraktär och ett kuvert med några olika ledtrådar och uppdrag. Vi åt förrätt och varmrätt och däremellan minglade vi runt och försökte få reda på fler ledtrådar av de övriga karaktärerna. De som gillar teater gick verkligen in i sin roll... I slutet blev vi indelade i grupper som skulle gissa vem mördaren var. Vi gissade tyvärr fel. Sedan satt vi kvar en stund i baren och pratade med några av deltagarna. 22.30 åkte vi in till stan och tog ett glas vin på plock. Vi gick in på Mjesto men det var för mycket folk och hög musik. Detsamma på frenchi. Så det blev till slut en cider på O’Learys innan vi tog buss hem kl 1.00.

Idag har jag varit på lager 157 och hämtat ut paket, kollat soffa på Chilli, köpt sushi och storhandlat på ica. På eftermiddagen tränade jag en stund. Lagade grönsaksröra i tortilla till middag.

(null)

50-årsfest och matcher

I måndags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly och Fröya hade varit hem en stund efter skolan och sedan följt med Fröya till dollar store, nelly fick skjuts hem kl 18. Efter middagen skjutsade jag Nelly till träning i Johannesbäck, jag hämtade henne senare kl 20.

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly och Esther var hemma när vi kom. Efter middagen skjutsade jag dem till gymnastiken, jag hämtade Nelly senare kl 20.

I onsdags efter jobbet gjorde jag några ärenden på Lindex, skohuset och Decathlon.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Efter middagen skjutsade jag Nelly till träning i Gränby. Hon fick sen skjuts hem av Dennis.

I fredags gick barnen hem själva efter skolan. Hanna blev upphämtad av sin tränare Johan för träning på Ifu kl 16. Jag kom hem 16.30, så vi åkte och hämtade Hanna kl 17. Vi åkte sedan till dollar store för att köpa godis och därefter till ica.

Igår gick vi upp kl 6.45. Nelly hade samling i Björklinge kl 8.15. Vi kom några minuter försent då vi blev stående vid en olycksplats där polisen stängt av hela vägen en stund. Det blev vinst i matchen och två mål av Nelly. Kl 14.30 skjutsade jag Nelly till Esther och Hanna till Svea. Kl 16 tog jag buss hem till en kollega för lite förfest. Vi var tio personer och åkte kl 18 till Ärna flygmässen för Johannas 50-årsfest. Det var tema 70-80-90-tal. Det blev fördrink, buffé, efterrrätt och vin. Vi höll i ett musikquiz för övriga femtio gäster. Jag tog buss hem kl 0.00 och var hemma 0.55.

Idag sov jag till 9.30. Nelly kom hem 10.30. Vi åkte och hämtade Hanna efter att vi skottat fram bilen. Vi köpte med oss lunch från subway. Kl 13 åkte vi till Ifu för Hannas fyra matcher. Vinst i alla och sex mål av Hanna.