Nytt jobb

I måndags började jag på nytt jobb kl 9, som ekonom på Studentbostäder i Sverige AB. Kontoret ligger centralt. Jag promenerade dit och hem. Första dagen gick bra.

I tisdags åkte jag till Årsta och parkerade på Kummingatan. Cyklade sedan till jobbet. Efter jobbet cyklade jag till bilen och åkte sedan till Dennis och hämtade Nelly som hade lätt feber och ont i halsen. Vi hämtade därefter Hanna i skölsta, hon hade följt med Isabell hem efter skolan.

I onsdags skjutsade jag Hanna till Dennis så att hon kunde promenera därifrån till skolan. Jag parkerade i Årsta och cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade jag tillbaka och åkte sedan till Dennis och hämtade Hanna. Vi åkte till McDonalds och åt middag, och hon bytte om till fotbollskläder. Jag skjutsade henne till träning kl 18 på Johannesbäcksskolan. Jag köpte med mat hem till Nelly som mådde bättre. Jag hämtade Hanna 19.30.

I torsdags skjutsade jag Hanna till Dennis så att hon kunde cykla därifrån till skolan. Jag parkerade i Årsta och cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade jag tillbaka och åkte sedan till Svea och hämtade Hanna. Vi åkte hem och åt middag med Nelly. Vi skjutsade Hanna till fotbollsträning i Lindbacken kl 19. Vi handlade på Willys medan hon tränade och hämtade henne därefter kl 20.

I fredags skjutsade jag båda barnen till Dennis så att de kunde cykla därifrån till skolan. Jag parkerade i Årsta och cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade jag tillbaka och åkte sedan till skölsta för att lämna övernattningsväskan till Hanna. Hon hade följt med klara hem från skolan. Nelly hade åkt till Fyrishov med kompisar så jag åkte och handlade på Ica innan jag åkte hem. Satt och läste en stund. Hämtade Nelly 21.15.

Igår hämtade jag Hanna i skölsta kl 11. Vi åkte till Gränby för att köpa present. Hon åt korv med bröd. Sedan skjutsade jag henne till kalas hos Elise kl 13. Jag åkte hem till Nelly och åt lunch. Vi åkte sedan till lager 157 och stadium outlet. Vi hämtade Hanna kl 16. Var in på dollar store innan vi åkte hem.

Idag klev vi upp kl 8. Jag skjutsade Hanna till graneberg för samling 9.30. Jag åkte och tankade bilen och hann sedan se halva matchen innan vi åkte hem för lunch. Sedan skjutsade jag Nelly till samling kl 13. Jag åkte hem till Hanna en stund. Åkte sedan till graneberg och hann se halva matchen innan vi åkte hem. Vi fikade och därefter skjutsade jag Hanna till crossfit kl 17. Medan hon tränade handlade jag på Willys.

Sista jobbdagen

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag bara. Barnen började skolan i måndags, Hanna på Årstaskolan och Nelly på palmbladsskolan.

I torsdags åkte jag och hämtade Hanna hos Dennis efter jobbet. Nelly hade besök av en kompis och stannade kvar. Jag och Hanna åkte in till galleria kvarnen i stan. Vi hämtade ut paket och handlade lite på ica. Sedan åkte vi till subway och köpte middag. Vi åkte förbi med en av baguetterna till Nelly och åkte sedan hem för att äta. Nelly åkte med Dennis till innebandyträning i Lindbacken och jag hämtade henne kl 20.

I fredags morse skjutsade jag barnen till Dennis där de hade sina cyklar. Jag åkte därefter tillbaka för att jobba. Det var nu min sista dag på detta jobb. Jag fick blommor, tårta och present. På kvällen var jag trött och slappade bara.

Igår sov jag till kl 9. Jag plockade iordning lite i lägenheten och försökte röja undan bland alla grejer som låg överallt. Sedan åkte jag ut på ärenden till bl a rusta och candyz. Storhandlade på ica i Årsta. Hemma kollade jag på serier och började läsa en bok.

Idag sov jag till 9.30. Jag dammade och dammsög. Jag åkte till Årsta för att ge domararvode till domare som dömde Hannas lags fotbollsmatch. Jag åkte sedan på ärenden till Hm, Åhléns och guldfynd. Därefter tillbaka till Årsta för att ge domararvode till deras andra lags matchdomare. På hemvägen stannade jag vid Mio och chop chop. Har fortsatt läsa i min bok.

(null)

Åland

I måndags var det dags att börja jobba igen efter semestern. Måndag, tisdag och onsdag jobbade jag bara.

I torsdags efter jobbet åkte jag till Susanne. Hon bjöd på sallad och sedan kom några fler gäster då hon hade Me&I-party. Efter klädpartyt satt jag och Linda kvar på Susannes altan en stund för prat. Jag åkte hem vid kl 21.

I fredags kväll åkte jag och hämtade Hanna och Svea som varit på kalas hos malva i Lindbacken. Vi skjutsade hem Svea och handlade sedan på ica. Hanna sov kvar hos mig.

Igår klev vi upp 8.30. Jag skjutsade Hanna hem till Svea 9.30 då hon skulle åka med dem till fotbollsmatch. Sedan åkte jag till city gross och handlade. Jag åkte hem med matvarorna. Därefter åkte jag till Årsta och parkerade bilen. Jag tog därifrån cykeln till stationen och mötte upp Åsa, Susanne och Linda. Vi åkte med buss till Grisslehamn där Eckerölinjen avgick kl 15. Vi satt på däck och drack bubbel i solen. Vi handlade vin och godis på taxfree. På tillbakavägen åt vi trerättersmiddag. Jag åt skärgårdsröra på kavring, röding med örtsås och brownie.  Kl 20 var vi åter i hamn. Vi klev av bussen i Gränby 21.15 och lämnade av våra kassar hos Linda. Vi tog buss in till stan kl 22. Vi satt på stationens uteservering och drack en cider i kvällsvärmen. Blev dock trött och cyklade hem kl 24.

Idag sov jag till 9.30. Cyklade till Årsta för att hämta bilen. Åkte och köpte sushi, hämtade kassarna som var kvar hos Linda, gjorde ärenden på dollar store och apoteket. På eftermiddagen har jag tvättat kläder och slappat.

Tällberg

I måndags lämnade jag barnen hos Dennis på förmiddagen. Jag åkte förbi ica i Årsta och handlade lite. Sedan åkte jag till Avesta. Jag fick lunch hemma hos mamma. Därefter åkte jag till Carro och träffade lilla ellinore. Jag åkte sedan vidare hem till Jennie och John där även Nina var. Vi ordnade med en massa plockmat och bubbel. Satt ute och pratade till kl 24. Jag sov kvar där.

I tisdags efter frukost åkte jag hemåt. På kvällen åkte jag till Ikea för att ordna med några små pluggar som saknades i gamla badrumsskåpet. Åkte förbi lägenheten för att sätta fast hyllan och kolla av städningen. Stannade till hos Susanne ett par timmar för prat och spel på hennes altan. Kom hem kl 23.

I onsdags promenerade jag till städfirman för att hämta nyckeln. Jag åkte till Dahl för att köpa ett täcklock till duschblandaren. Åkte förbi lägenheten en sista gång. Sedan åkte jag till certego för att lämna in alla nycklar. Kl 14.30 åkte jag till mäklaren för att skriva under sista pappren, få pengarna och lösa lånen. På vägen hem stannade jag på stadium för att lämna tillbaka Nellys fotbollsskor.

I torsdags åkte jag till banken för att få även handpenningslånet löst. Sedan åkte jag till sjukhuset för att lämna blod. Jag åkte hem med bilen. Kl 14 promenerade jag in till stan för att få håret klippt av frisör. Jag strosade på stan en stund innan jag mötte upp Marie vid tåget. Vi gick till loco där jag åt flatbread med ädelost/päron, crispy tacos, pimientos padrones och kolaparfait. Promenerade hem kl 19.

I fredags klev jag upp kl 9. Åkte förbi citysallad och köpte två sallader. Åkte till Avesta och mötte upp mamma. Vi åkte vidare till dalecarlia hotell i Tällberg. Först åt vi salladslunch utanför hotellet. Sedan checkade vi in och gick till relaxavdelningen. Badade i varma källor och solade i två timmar. På kvällen åt vi grillbuffe med avslutande dessert.

Igår klev vi upp kl 8. Tog en promenad upp på digerberget och runt i byn i 40 min. Sedan åt vi frukostbuffé. Därefter gick vi till relaxavdelningen. Kl 14 åt vi räklunch utanför hotellet. Därefter promenerade vi ner till stranden för bad och läsning. När vi kom tillbaka gjorde vi iordning oss för middag. Vi åt rödbetscarpaccio med fetaost/parmaskinka och torsk med saffranssås. Blev en ananasdrink till efterrätt.

Idag klev vi upp kl 8 för att promenera i 45 min innan frukost. Sedan packade vi ihop och checkade ut. Vi åkte hemåt och jag var tillbaka i Uppsala kl 14. Jag handlade på city gross och köpte chop chop till lunch. Har slappat resten av dagen.

Utflytt

I måndags åkte Hanna med Svea och hennes pappa för att paddla kanot. Nelly åkte till Gränby med Esther på förmiddagen. Efter lunch åkte jag till jobbet för att hämta nycklarna till lägenheten som jag ska hyra av min kollega. Jag hämtade sedan Nelly i skölsta kl 16. Vi åkte till stadium och köpte innebandyskor till henne. Därefter åkte vi till Thuns och shoppade lite kläder till henne. På vägen hem hämtade vi upp Hanna och pizzor.

I tisdags åkte vi förbi lilla lägenheten en sväng så att barnen fick titta på den. Sedan skjutsade vi Nelly till tåget då hon skulle till Avesta. Jag och Hanna åt lunch på McDonalds och åkte därefter till Thuns där Hanna fick shoppa lite kläder. På kvällen körde vi hem cyklar och lite grejer till Dennis.

I onsdags skjutsade jag Hanna till tåget då även hon skulle åka till Avesta. Sedan kom Åsa hem till mig för att hjälpa mig att köra saker till lilla lägenheten. Vi körde två vändor med två bilar fullastade, bland annat två resårmadrasser, stor bäddmadrass, massa kläder, mat, blommor, tavlor  och annat. Jag åkte sedan till dollar store för att köpa mer bubbelplast. På kvällen cyklade jag till restaurang paesano i salabacke och mötte upp Åsa. Jag åt pizza med bresaola. När jag kom hem förberedde jag det sista inför flytten fram till kl 1.00.

I torsdags hade jag ställt klockan på 7. Jag hann bära ut lite grejer till bilen och skruva isär en säng innan flyttkillarna kom kl 8. En och en halv timme senare hade de burit ut alla möbler och 75 kartonger. Jag åkte till lilla lägenheten för att äta och vila en stund. Sedan åkte jag tillbaka till Årsta för att frosta ur kyl och frys. Jag torkade även bort en massa kladd som runnit ut i kylen och försökte göra ren golvbrunnen i badrummet. Jag spacklade och målade över en del hål och fläckar. Sedan orkade jag inget mer denna dag...

I fredags efter brunch hämtade jag upp Åsa för en utflykt till Sigtuna. Vi promenerade en sväng på gågatan och köpte glass i hamnen. När jag kom hem åkte jag till Årsta för att fortsätta tömning av lägenheten. Fanns en del verktyg och rengöringsgrejer kvar. Jag sopade rent i förrådet och på altan. Jag lämnade bilen kvar och tog cykeln in till stan och mötte upp Åsa. Vi åt middag på Granhof där de har erbjudande på trerättersmeny. Jag åt toast Skagen, tonfisk med limesås och jordgubbar-rabarberpaj.  Cyklade till lilla lägenheten kl 21.

I lördags åkte jag till Årsta för att hämta de sista grejerna som var kvar. Vattnade altanblommorna som jag ska lämna kvar samt slängde duschdraperiet och sopor. Jag åkte förbi Systembolaget innan jag åkte till morgongåva. Där mötte jag upp mamma och barnen. När vi kom tillbaka till Uppsala så åt vi lunch på sibylla. Därefter åkte vi till länna och badade innan vi åkte hem till lilla lägenheten.

Idag skjutsade jag Hanna till Ewilyn. Sedan handlade jag på city gross. Efter lunch åkte jag och Nelly till stadium, Intersport och xxl för att köpa fotbollsskor till henne. Därefter skjutsade jag henne till Esther. Jag gjorde lite ärenden på rusta, dollar store och hm. Åkte sedan hem en stund. Kl 19.30 hämtade jag Nelly i skölsta och Hanna i salabacke.