Sportlov

I måndags stannade vi kvar på jobbet efter arbetsdagens slut. Vi hade besök av kollegor från Blekinge. Vi beställde italienska pizzor och hade en liten AW på kontoret. Tyvärr blev det snöstorm och alla bussar ställdes in. Jag och Kristina började promenera hemåt vid Kl 20. Halvvägs hem lyckades vi vinka in en taxi som kunde köra oss sista biten.

I tisdags efter jobbet gick min avdelning till Loco. Vi skulle tacka av en kollega och åt god middag. Jag åt flatbread, crispy tacos och chicken chipotle. Tog buss hem vid kl 20. Barnen hade fått skjuts till och från träningar. Nelly kom hem till mig efter träningen, Hanna stannade hos dennis en natt till.

I onsdags hade jag tagit ledigt då det är sportlov. Jag skjutsade Nelly, Hedvig och Fanny till en extra innebandyträning på Ifu 10.30. Sedan hämtade jag upp Hanna i skölsta och hennes kompis klara i Årsta som skulle hänga hos oss. Kl 12 hämtade jag tjejerna från Ifu och skjutsade hem dem. Efter lunch skjutsade jag Nelly, Hedvig, fanny och Astrid till Gränby. De hängde sedan hemma hos Astrid. Nelly kom hem och hämtade sovgrejer för att sova över hos Astrid. Klara sov över hos oss.

I torsdags var jag också ledig. Nelly kom hem och lämnade sina grejer, hon tog sedan buss in till stan med kompisarna. Hannas kompis Emma kom hit innan lunch. Efter maten skjutsade jag Hanna, Klara och Emma till stan. Jag åkte hem och slappade ett tag. Någon timme senare hämtade jag Hanna och klara, vi skjutsade hem Klara. Nelly kom hem med buss innan vi kom hem. Efter middagen skjutsade jag barnen till Lindbacken 19.30. Hanna skulle vara med på Nellys träning. Jag satt och kollade serie på surfplatta medan de tränade till Kl 21.

I fredags jobbade jag. Gick ifrån jobbet en stund på förmiddagen för att möta upp Hanna som tagit buss till stationen. Jag såg till så att hon kom på rätt tåg till farmor i Hedemora. På eftermiddagen åkte Nelly hem till Astrid så det var ingen hemma när jag kom hem från jobbet. Jag hämtade Nelly Kl 22 och vi skjutsade hem Fanny.

Igår gjorde vi inget särskilt, slappade mest. Jag gick till ica och handlade. Jag och Nelly åt räkor och vitlöksbröd till middag.

Idag har vi också tagit det lugnt. Tvättat och diskat. Jag åkte till stationen och hämtade Hanna vid 15.30. Vi lämnade innebandygrejer hos dennis. Vi kollade på tv när vi kom hem. Köpte middag från chop chop.

Skaldjur

I måndags efter jobbet gick jag till Bishop arms för quiz med Susanne, Macke och Tobbe. Jag och Susanne tog buss hem vid 21.30.

I tisdags och onsdags jobbade jag bara. Förutom när jag var hos frisören och fick topparna klippta.

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Jag skjutsade hanna till innebandyträning i Lindbacken Kl 18. Stannade till vid ica och köpte baguetter till middag. Jag och Nelly åt när jag kom hem. Sedan skjutsade jag henne, Fanny och Hedvig till innebandyträning i Lindbacken Kl 19.30. Hannas träning slutade då så vi åkte hem så att hon fick äta middag. Jag hämtade Nelly Kl 21 och vi skjutsade hem Astrid, Fanny och Hedvig.

I fredags efter jobbet slappade jag bara.

Igår klev jag upp Kl 9 och tittade på OS. Kl 12 tog jag buss till station och tåg till Stockholm. Jag åkte vidare med tunnelbanan till gamla stan och promenerade till Mister French. Jag mötte upp mamma och moster Anne Marie och vi åt god skaldjursbrunch. Därefter promenerade vi till deras hotell och drack ett glas bubbel i restaurangen. Sedan hängde vi på deras hotellrum och kollade på mello. När programmet var slut gick jag till tåget för resa mot Uppsala. Var hemma 23.30.

Idag gick jag upp 9.45. Har dammsugit och tvättat. Åkte till ica och storhandlade. Köpte med sushi hem. Har även tagit det lugnt i soffan.

Tjejmiddag

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen fick Hanna skjuts av Ella till fotbollsträning i Jälla. Nelly fick också skjuts av kompis till innebandyträning i Johannesbäck 18.30. De kom hem strax efter Kl 20.

I onsdags var ingen hemma när jag kom hem. Hanna hade tagit buss in till stan till Lara. Nelly hade gått iväg till fotbollsträning på IP. Jag lagade middag. Kl 19 hämtade jag Hanna. Nelly var hemma när vi kom hem.

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Jag skjutsade Hanna till innebandyträning i Lindbacken Kl 18. Åkte hem och åt middag med Nelly. Skjutsade henne till innebandyträning i Lindbacken 19.30. Hanna stannade kvar och var med även på Nellys träning. Jag åkte en sväng till närmsta ica, satt sedan i bilen och kollade serie på surfplatta medan jag väntade på att träningen var klar Kl 21.

I fredags var Nelly, Hanna och Elsa hemma när jag kom hem. Vi åt tacos. Därefter gick jag till ica och köpte chips. Gjorde även fruktsallad. Elsa åkte hem vid 21.

Igår klev jag upp vid 9 och kollade OS-skidor. Vid 10 skjutsade jag Hanna till Ifu där hon skulle hänga med kompisar. Hem och åt frukost med Nelly. Kl 11.30 hämtade vi upp Hedvig och åkte till stenhagen för innebandymatch. Medan de värmde upp gjorde jag ärenden på dollarstore och ica Maxi. Matchen vanns med 5-2. Skjutsade hem Hedvig och åkte hem för lunch. Jag sydde Hannas nya jacka som gått sönder i en söm. Plockade massa disk och slog in presenter. Hämtade Hanna från Ifu 16.30. Stannade på ica och köpte godis. Hemma förberedde jag hemlagad pizza som barnen fick göra iordning själva. Milly och Hedvig kom. Jag gick över till Susanne som bjöd några kompisar på födelsedagsmiddag, trerätters vegansk meny. Kom hem vid 23. Hedvig hade gått hem, milly sov kvar.

Idag klev jag upp Kl 9 för att se OS-skidor. Jag bakade scones samtidigt. Milly åkte hem vid 11. Jag och Hanna kollade på skidskytte. Efter lunch skjutsade jag Hanna till Ifu för att hänga med kompisar. När jag kom hem så har jag fixat med tvätt och disk. Hämtade Hanna Kl 18 och vi skjutsade hem Emma. Vi åkte till skölsta och lämnade innebandygrejer till dennis. Vi köpte med sushi hem.

Söderbacken

I måndags efter jobbet gick jag till Bishop arms för quiz med Susanne, Macke och Tobbe. Jag och Susanne tog buss hem 21.30.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags kom Hanna hit på morgonen. Jag åkte med henne till sjukhuset där hon hade tid för hörselkontroll och läkarundersökning på öronmottagningen. Efteråt skjutsade jag henne till skolan och åkte till jobbet. Efter jobbet var Hanna och Klara hemma när jag kom hem. Nelly och Ebba kom hem samtidigt från Gränby. De skyndade sig att byta om och gick till fotbollsträning på IP 17.30. Klara åkte hem efter middagen. Nelly kom hem vid 19.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags slutade jag lite tidigare och tog tåget till gävle. Jag mötte upp Petra Kl 17 vid restaurang Söderbacken. Jag åt musslor. Vid 19.30 tog jag tåget tillbaka till Uppsala.

Igår gick jag upp Kl 9 och tittade på OS; längdskidor och skidskytte. Sedan åkte jag på ärenden till Eko, Rusta och Cervera. Vid Kl 17 åkte jag till Fyrishov och simmade 1000 m.

Idag klev jag upp 9.30 och tittade på OS-skridskor, blev guld för Nils. Sedan åkte jag till ica och storhandlade. Köpte med citysallad hem till lunch. Resten av dagen har jag tvättat, diskat och slappat.