Torremolinos bilder

Torremolinos

I måndags klev jag upp 7.45 och tog en morgonpromenad före frukost. På förmiddagen låg jag på en solstol på stranden. Det var lite kallt i vattnet tycker jag. Jag åt lunch på en strandrestaurang; grillad sjötunga. God, men bara några potatisskivor och bönor som tillbehör. Efter lunch satt jag på hotellets uteservering och kollade på Sveriges VM-match. På eftermiddagen låg jag vid poolen, simmade 20 längder. Jag höll mig vid den lugna poolen, den var nog uppvärmd och längderna kan nog ha varit ca 20-25 m. Kl 19 åt jag middagsbuffe. Därefter gick jag till stranden och doppade fötterna i vattnet, satt sedan i sanden och tittade på serie på surfplattan. Det går att ladda ner avsnitt när man har wi-fi och sedan titta på dem även när det inte finns nätverk.

I tisdags tog jag morgonpromenad innan frukost. Sedan var jag bara vid poolen, simmade 40 längder. Köpte bröd och mjukost till lunch. Efter middagen satt jag på stranden tills solen nästan gått ner, ca 21.30.

I onsdags sov jag en timme längre. Efter frukost gick jag till tåget och åkte fem stationer till benalmadena. Där åkte jag en 2,5 km lång linbana upp på ett berg. Man kunde vandra ett par hundra meter till olika utsiktsplatser. När jag kom ner igen så åt jag pizza på en restaurang innan jag tog tåget tillbaka. Hängde sedan vid poolen, simmade 20 längder. Efter middagen var jag på stranden en stund.

Torsdagen såg precis likadan ut som tisdagen, se ovan.

I fredags efter frukost tog jag tåget två stationer till centrala Torremolinos. Strosade lite på gator och i gränder, köpte godis till barnen. Promenerade längs strandpromenaden tillbaka till hotellet, tog ca 30 min. Köpte med mig en baguette med pulled beef, lök och bbq-sås till lunch. Hängde sedan vid poolen, simmade 40 längder. Efter middagen var jag på stranden en stund.

Igår låg jag vid poolen på förmiddagen, simmade 20 längder. Åt lunch på en strandrestaurang; pasta med musslor. Tog ett dopp i havet, bara liiite kallt denna gång. Gick tillbaka till poolen, simmade 40 längder. Efter middagen satt jag på hotellets uteservering och kollade på Sveriges VM-match.

Idag gick jag upp 7.45 och åt frukost. Jag checkade ut kl 9 och gick till tåget, var framme på flygplatsen redan 9.30. Flyget som skulle avgå 12.10 var då framflyttat till ca kl 14. Jag fick en matkupong av flygbolaget som jag använde på Burger king. Medan jag väntade fortsatte jag med serien på surfplattan. Den serien försvinner från Viaplay 30 juni. Innan jag åkte hade jag ca 80 avsnitt kvar, nu har jag 13 avsnitt kvar. Planet blev framflyttat igen till 14.45 och vi lyfte ca 14.55. Landade 19.10 och hoppade på bussen till långtidsparkeringen. Stannade vid ica och handlade, var hemma 20.45.

Sommarfest och Arlanda

I måndags lämnade jag barnen i skolan. Efter jobbet stannade jag till vid en nyckelbutik och köpte låsolja. Mitt lås på altandörren hade hakat upp sig att det knappt gick att låsa ibland. Men nu fungerar det bättre igen.

I tisdags jobbade jag bara. Barnen hade skolavslutning och ska vara hos Dennis i två veckor.

I onsdags efter jobbet träffades alla kollegor och chefer på eklundshofs konferens för sommarfest. Vi lekte kodjakten och åt grillbuffe. Stannade kvar till ca kl 24 innan jag cyklade hem.

I torsdags jobbade jag bara. Tvättade och började packa lite.

I fredags efter jobbet handlade jag på ica. Vid kl 20 cyklade jag hem till Susanne och drack lite vin. Cyklade hem igen kl 24.

Igår sov jag till kl 10. Cyklade till Gränby och växlade pengar. Köpte bröd och pålägg till matsäck på ica samt reseförpackningar på apoteket. Slappade på eftermiddagen. Diskade och packade allt.

Idag gick jag upp kl 3.30. Bussen skulle gå kl 4.08, men när jag stod vid hållplatsen och skulle köpa biljett i appen så stod det att alla regionbussar var inställda hela morgonen och förmiddagen pga radioproblem. Så jag fick gå hem igen och tog istället bilen till Arlanda. Ringde måbys parkering men det var fullt. Bestämde mig för att ta Arlandas egen parkering istället. Blev Betaparkeringen och därifrån går bussar hela tiden till terminalen. Var framme tre minuter tidigare än jag skulle varit med bussen. Planet lyfte 6.45 och var framme i Malaga vid kl 11. Letade rätt på tåget som skulle ta mig till Torremolinos. Fick sedan promenerade ca 10 min mot stranden till hotell pueblo camino real. Rummet var inte klart ännu så jag satt på uteserveringen och tittade på serier på surfplattan. Hade lite matsäck kvar. Kl 14 fick jag rummet och bytte om till badkläder. Valde den lite lugnare poolen i trädgården istället för den större vid stranden. Kl 19 åt jag middag, har halvpension. Gick ner en sväng till stranden och sedan tillbaka till hotellet vid kl 21.30.

UNT-cup och kalas

I måndags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly hade följt med Esther hem från skolan. Fotbollsträning för Hanna 17.45-19. Under tiden hämtade jag Nelly i Skölsta.

I tisdags hämtade jag barnen. Nelly hade samling kl 17.15 och match på IP kl 18.

I onsdags var vi lediga på nationaldagen. Malva kom hem till oss. Vi åkte till leksaksaffär och köpte present. Efter lunch skjutsade jag Nelly till Mira på kalas. Två timmar senare hämtade vi Nelly i Lindbacken och skjutsade hem Malva.

I torsdags hämtade jag barnen. Nelly hade träning 17.30-18.30 och Hanna hade träning 17.45-19, så jag cyklade hit och dit med dem.

I fredags hämtade jag Hanna. Nelly hade följt med Fröya hem för att sova över. Jag och Hanna åkte till Storvreta där Hanna spelade en match i UNT-cupen.

I lördags klev vi upp kl 7. Samling 8.10 i Storvreta för tre matcher till. Mellan andra och tredje matchen hämtade jag Nelly i Skölsta och sedan tillbaka till Storvreta. På cupen fanns även aktiviteter som studsmatta och hamsterhjul. Vi kom hem kl 13.30 och köpte lunch på American Steakhouse. Nelly blev sedan upphämtad av Fröya och följde med dem till Fyrishov. Svea kom hit och lekte med Hanna.

I söndags skjutsade vi Nelly till Lisa i Lindbacken vid kl 11. Sedan åkte vi till Gränby och köpte present. Efter lunch skjutsade jag Hanna till Maelle i Salabacke för kalas. Under tiden dammsög jag. Två timmar senare hämtade jag båda barnen.

Vinprovning och Mamma Mia

I måndags lämnade jag barnen i skolan på morgonen. Efter jobbet cyklade jag till vårdcentralen och kollade blodtrycket, det var normalt. Jag handlade på ica och cyklade hem.

I tisdags cyklade jag lite tidigare från jobbet för att hinna förbi Nellys klassrum där de hade öppet hus för att föräldrarna skulle kunna se sina barns nationella prov. Efter det cyklade jag till Certego för att köpa en till husnyckel. På kvällen tog jag en promenad kl 19-20, det var då 28 grader ute.

I onsdags efter jobbet gick kollegorna på min avdelning till Plock. Jag åt plocktallrik, cuban sandwich och lemoncurd med rabarbermaräng. Sedan gick vi vidare till Systembolaget för provning av mousserande viner. Vi fick smaka prosecco, cremant, cava, champagne och rosé samt höra om framställning och historia. De jag tyckte var godast var tydligen prosecco och cava. Cyklade hem kl 21.30.

I torsdags efter jobbet handlade jag på ica och packade.

I fredags cyklade jag till stationen kl 9. Jag klev på tåget som Nina redan satt på och åkte till Stockholm. Vi lämnade väskorna på hotellet och gick på stan. Vi åt lunch på Paolo Robertos restaurang högst upp i åhlenshuset; pasta med skaldjur. Sedan gick vi på stan igen. Kl 17 checkade vi in på Hotell C som ligger nära stationen. Eftersom det var Stockholm maraton så var det svårt att få tag i hotellrum, det billigaste vi hittade centralt kostade 2800 kr. Men så var det fint också, tvårumssvit med två stora sängar. Vi bytte om och gick genom gamla stan till djurgårdsfärjan, åkte över mot gröna Lund. Vid 18.30 började de släppa in på Tyrol. Det var mat och Mamma Mia-show i fyra timmar. Vi åt bröd, tzatziki, oliver, hummus, tomatsallad, fiskgryta, bondsallad, tre sorters kött, potatis, rödvinssås, fetaostkräm och yoghurtpannacotta. Kl 23 tog vi färjan tillbaka och promenerade till hotellet.

Igår sov vi till kl 9. Åt stor frukostbuffé och checkade ut vid kl 11. Sedan gick vi i affärer. Jag shoppade två tröjor. Åt lunch på Nobis vid norrmalms torg; bookmaker toast med oxfilé, stekt ägg och avkodasalsa. Vi åt senare glass med smakerna messmör och gin/rabarber på ett café. Vid kl 17 hämtade vi väskorna och gick till tåget. Mitt tåg gick 18.10. När jag kom hem så slappade jag i soffan.

Idag sov jag till kl 8.30. Jag gick ut på promenad kl 9.45, var då varmt ute. Jag tog det sedan lugnt och bytte sängkläder och tvättade. Åkte till ica och handlade. Kl 17.30 cyklade jag till stan och mötte upp Åsa. Vi åt på Texas Longhorn; tonfisk och Sötpotatispommes. Cyklade hem vid kl 21.