Påsk och bil

I måndags jobbade jag i Stockholm.

I tisdags åkte jag ifrån jobbet vid 11 för att följa med Hanna till tandläkaren. Åkte sedan tillbaka till jobbet. Efter jobbet köpte jag en sallad och åkte hem till Linda. Där var även Susanne, Åsa och Marie. Vi planerade en Polen-resa i sommar. Åkte hem vid kl 20.

I onsdags jobbade jag i Stockholm. När jag kom hem gick jag över till Susanne och drack bubbel. Gick hem 21.15.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags var jag bara hemma och tog det lugnt.

Igår åkte jag till Knivsta för att titta på en bil hos en bilhandlare. Slutade med att jag åkte hem med en "ny" bil. En Renault Captur från 2015. Åkte förbi Willys. När jag kom hem duschade jag och cyklade sedan till stan. Mötte upp Åsa för tapas på Boquerone. Åt sötpotatispommes, pilgrimsmusslor, bacolindade dadlar och kycklingspett. Drack sangria. Sedan gick vi till Dog Bar en stund och även till Kaliber för drink. Därefter gick vi till soultrains nattklubb. Cyklade hem kl 0.15.

Idag har jag tvättat kläder och packat. Rensat bland papper. Åkte och fyllde på luft i bildäcken. Vid 15 åkte jag till Hedemora och hämtade upp barnen hos deras farmor. Skjutsade hem deras kusin Klara. Sedan åkte vi hem till mamma.

(null)

Matcher

I måndags var barnen på träningar när jag kom hem. Hanna kom hem från IP strax efter 18. Jag hämtade Nelly och hedvig på Ifu 20.30.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna fick skjuts av kompis till träning. Jag hämtade henne, Ella och Klara 21.30.

I onsdags fick Hanna skjuts av kompis till fotbollsträning. Jag hämtade henne, Ella och Klara på Gränby IP 19.30. Nelly fick skjuts av kompis både till och från träning i Lindbacken.

I torsdags var nelly hemna när jag kom hem. Hanna var på träning på Johannesbäck och kom hem 18.30. Jag skjutsade nelly till lindbacken 20.15 och hämtade henne 21.45.

I fredags fick Hanna skjuts av kompis till samling på Ifu. Jag skjutsade Nelly och Fanny till deras samling i Vattholma 18.45. Sedan åkte jag till Ifu och tittade på Hannas match. Det blev vinst. Hon och jag åkte sedan till Vattholma och såg slutet av Nellys match. Det blev också vinst. Vi skjutsade hem Fanny. Var hemma kl 22.

Igår åkte Nelly med moppebilen till Ifu för samling kl 8. Jag åkte dit när matchen började kl 9. Det blev vinst och tre mål av Nelly. Jag åkte hem och lagade lunch och middag. Sedan åkte jag tillbaka till Ifu och tittade på Nellys match som började 12.45. Jag hann se två perioder innan jag behövde åka. Det blev vinst med ett mål av Nelly. Jag hämtade upp Hanna och Ella och vi åkte till Sollentuna. Först spelade halva laget en timmes träningsfotbollsmatch och därefter andra halvan en timmes match. Det blev vinst för Hannas lag. När vi kom hem åt vi middag. Nelly åkte iväg till Ifu för att kolla på damjuniormatch. Jag hämtade henne, Fanny och Hanna kl 21.30.

Idag klev jag och Hanna upp kl 8. Vi åkte till hennes samling på Ifu en timme senare. Jag åkte till citygross medan hon värmde upp. Matchen slutade oavgjort. Nelly fick skjuts av kompis till Ifu. Vi stannade kvar och såg hennes match också, jag satt i sekretariatet. Det blev förlust. Det var sista seriematcherna för innebandysäsongen. Vi åkte hem och åt lunch. Har tvättat kläder och fixat med disk. Hanna åkte iväg till innebandyavslutning på Bageri Brantingstorg kl 17. Jag hämtade henne och Klara kl 19. Vid 20 åkte barnen till Dennis i Nellys moppebil.

Konferens

I måndags klev jag upp kl 5 och 40 minuter senare gick jag till bussen. Klev av vid stationen och tog en taxi med mina kollegor till Arlanda. 8.15 åkte vi mot Luleå. Blev upphämtade av kollegor i minibussar och åkte till våra fastigheter på Vänortsvägen. Där arbetade vi med att gå runt i lägenheter och byta strålsamlare i alla kranar. Åt lunchbuffé på Coop Arena och fortsatte därefter arbeta en stund till. När vi var klara åkte vi till campingen där vi skulle bo i stugor. Jag och Johanna fick en fin stuga precis vid stranden.  Vi samlades i servicehuset och åt pizza och drack vin. Gick tillbaka till stugan vid 21.

I tisdags klev jag upp kl 7. Vi fick frukost i servicehuset. Åkte till fastigheterna 8.30. Denna dag städade vi tvättstugorna. Åt lunchbuffé på Coop Arena. Sedan åkte vi till hamnen och promenerade i solsken till en ö och grillade marshmallows. Därefter åkte vi till stugorna och bytte om innan vi åkte till olearys. Där åt vi burgare och bowlade fram till 21.

I onsdags åt vi frukost i servicehuset. Kl 9.30 åkte vi till Haparanda och hade konferens på ett spa-hotell. Vi var nästan 50 personer från olika städer. På kvällen åt vi jordärtskockssoppa till förrätt och lax till huvudrätt. Drack en drink i lobbyn innan jag gick till rummet kl 23.

I torsdags åt vi hotellfrukost. Sedan åkte vi till Finland och åkte hundspann. Jag och Johanna åkte tillsammans bakom fyra hundar. Det var dock snöigt och blåsigt. Vi kom tillbaka till hotellet för lunch. Därefter var det konferens igen. På kvällen åt vi toast Skagen till förrätt, ryggbiff till varmrätt och blåbärspannacotta till efterrätt. Drack en drink i lobbyn innan jag gick till rummet 23.30.

I fredags åt vi hotellfrukost och åkte sedan tillbaka till Luleå. Vi åkte och tittade på våra andra fastigheter på två andra adresser. Vi åt lunch på teknikens hus på campus. Därefter åkte vi till flygplatsen. Planet lyfte kl 14. Jag fick skjuts hem av en kollega. Hanna var hemma när jag kom hem. Jag gick till Ica och handlade innan vi tittade på Bäst i test.

Igår klev jag upp 9.30. Hanna gick till IP kl 10. Jag gick dit till 11.15 och tittade på matchen i regn under paraply. De vann. Hon blev sedan upphämtad av Dennis. Jag åkte till citygross och handlade lite. Tvättade kläder, kollade på skidskytte och slappade resten av dagen.

Idag klev jag upp kl 10. Åkte till Ifu kl 13 och tittade på Hannas match, blev vinst. Direkt efter spelade nelly match, hon gjorde ett mål men blev förlust. Åkte sedan till Ica och storhandlade. På kvällen kom Hanna hit.

Pinchos

I måndags var Hanna på fotbollsträning. Hon kom hem strax efter 18. Nelly hade lagat middag och åkt till Ifu på träning. Jag hämtade henne och Hedvig 20.30.

I tisdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Hanna fick skjuts till träning av kompis. Jag hämtade henne, Ella och Klara i Lindbacken 21.30.

I onsdags åkte jag till Bälinge på möte 19-20.30. Hanna fick skjuts av Polly till österbybruk för att spela match. Hon åkte med Ella hem. Nelly fick skjuts av kompis till Lindbacken. Jag hämtade henne och Fanny kl 21.

I torsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Jag hämtade Hanna, Ella och Klara på Johannesbäck kl 18. Jag skjutsade Nelly och hedvig till Lindbacken kl 19. Hon fick skjuts av kompis hem.

I fredags efter jobbet åkte jag och barnen till Gränby. Vi var in på stadium och bytte ett par skor. Sedan gick vi till Pinchos och åt middag. Handlade lite på ICA innan vi åkte hem och tittade på Bäst i test.

Igår klev vi upp kl 8. Vi hämtade upp Ella och Klara kl 9. Vi släppte av Nelly på Ifu och åkte vidare till Alunda. Det blev vinst för Hannas lag. Vi hämtade upp Nelly och Hedvig på hemvägen. Det blev vinst för deras lag också. Släppte av Klara och hedvig. På eftermiddagen kom mamma, Nikki och Hollie. Vi fikade och firade Nelly med paket. Sedan gick vi bort till fotbollsplanerna en stund i kylan. Efter en timme gick vi hem och gjorde pizzor. Därefter kollade vi på mellofinal. De sov kvar hos oss.

Idag klev vi upp vid 8 och gjorde frukost. Vid 9.15 kom Magnus med familj från Arlanda. Hanna åkte iväg till Ifu. Vi andra åt frukost och vid 10.30 åkte Luleåfamiljen vidare uppåt i landet. Vi andra åkte till Ifu och tittade på Hannas match, blev tyvärr förlust. Vi åkte till Gränby och åt sushi. Jag skjutsade Nelly till samling på Ifu 13.30 och sedan tillbaka till Gränby. Vi stannade till vid lekparken i gränbystaden innan vi åkte tillbaka till Ifu och tittade på Nellys match. Efter första perioden åkte mamma, Nikki och Hollie hemåt. Det blev tyvärr förlust. Sedan var det dags för Hannas nästa match och det blev vinst. Vi kom hem 18.30 och lagade middag. Barnen blev upphämtade av Dennis 21.30.

1 mars

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags hämtade jag Hanna, Ella och Klara i lindbacken 21.30. Hanna sov hos mig då hon skulle till tandläkaren onsdag morgon.

I onsdags ringde tandläkaren och ställde in pga sjukdom. Så Hanna gick till skolan istället. Jag jobbade hemifrån. Jag gick till tandläkaren för undersökning kl 13. Jobbade sedan hemifrån. Vid 16.30 skjutsade jag Hanna och Klara till Ifu för träning.

I torsdags efter jobbet köpte jag med sushi och tog buss hem till Linda. Susanne och Åsa kom också. Fick skjuts av Susanne hem vid 20.

I fredags var det 1 mars, årets bästa dag 😉. Det mesta av mörkret och kylan är avklarat, hela våren och sommaren ligger framför oss. Efter jobbet gick jag till Hemköp och handlade innan jag åkte hem.

Igår sov jag till 10. Slappade mest hela dagen. Körde några tvättmaskiner och gjorde lite bokföring för vägföreningen. Kollade på skidskytte och mello.

Idag sov jag till 9.30. Åkte på ärenden till Bauhaus, Jysk och City Gross. Dammsög och bytte sängkläder när jag kom hem. Cyklade sedan till padelhallen och spelade padel med Linda. Därefter åkte jag till ica och storhandlade. Hämtade barnen i skölsta 20.30.