Operation, fotbollsmatch och bowlingkalas

I måndags kom jag hem från jobbet kl 17.30, då kom Dennis med barnen. Han och Hanna hade varit på sjukhuset hela dagen då Hanna fick rör inopererade i öronen. Hon fick en återbudstid i fredags. Allt hade gått bra och hon hade inte ont.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Handlade på stan på vägen hem. På kvällen gick jag och Susanne på promenad i 55 min. Tyvärr kom det en ordentlig regnskur mitt under promenaden.

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet. Vi handlade fredagsmys på Ica innan vi cyklade hem.

Igår ställde vi kl på 7.30. En timme senare tog vi buss till Bergsbrunna och Danelids IP. Där spelade Nelly sin första fotbollsmatch, tyvärr förlust med 7-0. Men strålande fint väder i alla fall. Vi åkte sedan in till stan för att äta lunch, köpa godis, köpa nya fotbollsskor och handla present på leksaksaffären. När vi kom hem vilade jag en stund. Sedan var det dags att tvätta kläder och laga middag.

Idag vaknade Hanna först 6.50, men låg kvar och blundade till 7.35. Jag låg kvar till kl 9 medan barnen tittade på tv. Kl 12.30 tog vi buss till Latitude 59 i Svartbäcken. Där hade Fröya 7-årskalas med bowling, korv och marängswiss. Vi fick sedan skjuts hem av hennes morföräldrar. Fröya och maxima stannade kvar hos oss och lekte en stund.

Skolstart och shoppinghelg

I måndags var jag föräldraledig då fritids var stängt. Min mamma kom hit på besök och vi borrade upp sänghimlar och sängbord till barnen. Vi åkte in till stan och åt asiatisk lunch. Sedan åkte vi till Gränby och köpte ballerinaskor till barnen. När vi kom hem igen åkte jag iväg till Priori Medico. Jag hade fått en remiss dit för att ta bort skin tags runt halsen. Åtta stycken klippte läkaren bort. När jag kom hem spelade vi monopol innan mamma åkte.

I tisdags var jag också föräldraledig. Vi lämnade Hanna på förskolan kl 8 och jag följde med Nelly på hennes första skoldag i ettan. Hon har samma klasskompisar, men ny lärare och nytt klassrum. Jag var på informationsmöte på fritids och åt sedan lunch hemma. Kl 13.30 hämtade jag Nelly och sedan Hanna. Vi cyklade till Gränby och köpte bänkpapper till Nelly och fikade. Sedan cyklade vi hem till Dennis och lämnade barnen. På kvällen gick jag en timmes promenad med Susanne.

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. På kvällen gick jag en timmes promenad med Susanne.

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet.

I lördags vaknade barnen kl 6.45. Dennis kom och hämtade dem kl 9, de skulle till Gröna Lund. Vid 11 tog jag buss in till stan och mötte upp Nina vid tåget. Vi åt lunch på Creperie Lemoni. Jag åt en galette med lax, kräftstjärtar och créme fraiche samt en crepe med socker och citron. Vi gick i affärer till kl 17. Sedan åt vi middag på villa romana. Blev som vanligt linguine med pilgrimsmusslor och pancetta. Till dessert tog jag cheesecake i burk. Därefter gick vi på bio och såg Dark Places, en thriller. Jag hade fortfarande poäng kvar på Coop-kortet som räckte till en gratisbiljett. Jag var hemma 22.30. Nina sov på hotell.

Imorse sov jag till 8.30. Jag åkte in till stan och åt hotellfrukost med Nina. Sedan gick vi en kort promenad i Stadsparken. När affärerna öppnade kl 12 blev det shopping. Jag shoppade två toppar, två Cardigans och ett par sommarbyxor. En lunchpaus i solen utanför Guntherska Hovkonditoriet, lax- och chevresallad. När affärerna stängde kl 17 hämtade vi packningen och gick till stationens uteservering. Vi drack en cider och åt lite chips med tryffelmajonnäs innan Nina åkte med tåget 18.30. När jag kom hem cyklade jag till Ica och handlade.

I

Bowling och stranden

I måndags efter jobbet kom barnen hem till mig. Jag hann innan det hämta ut paket från ellos och hm. Ellos hade halva reapriset och från hm beställde jag kläder till barnen för 50-99 kr/styck. Nelly ska börja med ny storlek nu och fick ca 15 nya plagg, även Hanna fick lite nytt. Jag hade beställt en skinnväska till mig själv med 70% rabatt.

I tisdags lämnade jag Nelly på fritids kl 7.20. Jag och Hanna tog buss in till stan och Aleris barncentrum för allergiläkarbesök. Vi pratade med en läkare och sedan skulle blodprov tas från Hannas armveck. Hon hade haft emlaplåster på och sa att det inte gjorde så ont. Enligt resultatet som kom några dagar senare så såg allt normalt ut, inga allergier framkom. Vi tog buss till Årsta och lämnade Hanna på förskolan. Sedan tog jag buss till jobbet. Efter jobbet hämtade jag barnen igen. Nelly hade feber på kvällen.

I onsdags var jag hemma med båda barnen eftersom Nelly haft feber. Denna dag mådde hon mycket bättre och var feberfri. På eftermiddagen åkte vi till Fyrishov och bowlade då barnen hade fått gratiskuponger. De vann varsin serie innan vi tog buss hem. Kl 16 blev de hämtade av Dennis. På kvällen tog jag en promenad på 40 min.

I torsdags jobbade jag och på kvällen tog jag en promenad på 40 min.

I fredags jobbade jag. På kvällen cyklade jag till Årsta och handlade.

Igår sov jag till kl 9. Kl 11.30 kom barnen. Vi tog bussen till Lyssnaängsbadet. Det var första strandbesöket för i år. Första doppet blev det också då det bara var liiiite kallt i vattnet. Efter 3,5 timme tog vi bussen hem. Stannade till på Coop i city för att köpa godis och kakor.

Idag vaknade vi kl 8. Vid kl 10 tog vi bussen till Lyssnaängsbadet och stannade 4 timmar. Jag tyckte det var kallare i vattnet idag, kanske för att det blåste lite. Jag doppade bara benen, men barnen var i och badade. När vi kom hem hade vi städning, därefter cyklade vi till McDonalds och åt middag.

Barnfri helg

I måndags lämnade jag barnen kl 7. På kvällen tog jag en promenad på 40 minuter. I tisdags gjorde jag inget särskilt efter jobbet, kom hem kl 18 och slappade.

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags och fredags tog jag det bara lugnt efter jobbet. Handlade lite på Ica i Årsta och orkade sedan inget mer.

Igår fick jag äntligen sova efter 20 dagar med jobb/barn. Vaknade vid 9.30 och tittade lite på tv och fixade disk på förmiddagen. Efter lunch åkte jag in till stan och tittade i affärer. Shoppade en topp och två koftor/poncho till mig själv på Dea med 30 procent rabatt. När jag kom hem laddade jag över bilder till icafoto för att kunna göra fotobok för 2014.

Idag sov jag till 9.30. Satte igång med att göra fotoboken på datorn. Av 450 bilder ska ca 150 väljas ut och placeras in i boken. Tvättade kläder, handlade på Ica i Årsta och lagade lunch. Vid 16.30 tog jag buss in till stan och mötte upp Åsa och Maria. Vi åt mat på puben Churchill Arms, på uteservering. Jag åt chicken Wings och sedan fish and chips med aioli. Var hemma kl 20.

Bio och Gävle

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Jag åkte sen in till stan och mötte upp Susanne. Vi åt på italienska Villa Romanas uteservering, pasta med pilgrimsmusslor. Sedan gick vi på bio och såg Far from the madding crowd, brittisk romantiskt drama. Jag använde mina Coop-poäng och fick en gratis biobiljett. Vi promenerade hem, tog 40 min.

I tisdags eftee jobbet mötte jag upp Åsa på stan. Hon hade två fribiljetter till en förhandsvisning av Kvinnan i guld, drama med Helen Mirren.

I onsdags eftee jobbet handlade jag på Ica i Årsta. När jag kom hem byggde jag ihop barnens taklampa och lyckades sätta upp den.

I torsdags efter jobbet åkte jag till banken då jag fått min lön på utbetalningsavi istället för på kontot. På kvällen kom barnen då Dennis skulle jobba natt.

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Sedan hämtade jag barnen och vi handlade till fredagsmys.

Igår vaknade Hanna 7.30. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Efter lunch tog vi buss till stationen och tåg till Gävle för att hälsa på Petra, Johan, William och Inez. Vi lekte, fikade, åt middag och sov kvar där. Idag har vi fortsatt lekt, fikat och ätit lunch där. Sedan tog vi tåget tillbaka till Uppsala. Ronja kom hit en stund och barnen lekte med vatten.