Kristi himmelsfärd

I måndags jobbade jag bara. Hanna var hemma från skolan med förkylning. Dennis hämtade henne på kvällen.

I tisdags var barnen hos mig. Nelly gick ut en stund med kompisar efter middagen. Jag gick till Ica och handlade. Hanna hade varit hemma med Dennis, men mådde bättre.

I obsdags efter jobbet kom Susanne över. Vi åt ost och chark och drack vin. Vid 21 åkte vi buss in till stan. Vi var på stationens uteservering och gick sedan till Harrys. Jag tog buss hem 23.30.

I torsdags spelade jag padel med Helena kl 11-12. Jag var till IP och tittade på Hannas fotbollsmatch 14.30-16. När jag kom hem la jag ut vita stenar den smala delen av min rabatt. Jag åkte till Ica Maxi och köpte olika blommor som jag planterade i krukor och ställde ut på stenarna.

I fredags cyklade jag hem efter jobbet. Åt middag och fixade mig. Bytte om till vita kläder. Cyklade tillbaka till stan och mötte upp Åsa 20.30. Vi gick in på Soultrain där de hade nattklubb med temat white party. De stängde kl 22 och vi gick vidare till stationens uteservering. Jag cyklade hem strax före kl 24.

Igår åkte jag till Rusta en sväng. Sedan tog jag buss in till stan och mötte upp Nina kl 13. Vi gick i butiker. Vi åt lunch på Hambergs Fisk, jag tog rödtunga med rödbetor, kapris och brynt smör. Därefter fortsatte vi shoppingturen. När affärerna stängde gick vi till Klang för lite "mellis". Vi åt friterad getost och pommes med parmesan. Sedan gick vi till bion och såg Top Gun.

Efter filmen gick vi till Klostergatan 5 och åt middag. Jag åt "fattiga riddare" med ostkräm, tryffel och balsamico, Confiterad potatis med fårost och brynt smör, Fjällröding med blomkålskräm, forellrom och macadamianötter samt Bakad rabarber med getfärskost och älgörtssirap. Jag tog buss hem 23.30 i regnet.

Imorse gick jag upp 9. Jag tog bil in till stan och åt hotellfrukost med Nina. Sedan åkte vi bil till Gränby och strosade i butiker. Vi åkte hem med bilen till mig och tog buss in till stan. Där åt vi napolitanska pizzor på Guntherska hovkonditoriet. Sedan gick vi till hotellet och hämtade Ninas väska. Vi satt ute en stund i solen innan vi gick till stationen. Nina åkte mot Avesta 18.25 och jag tog buss hem.

Kalas

I måndags cyklade jag hem från jobbet en timme tidigare för att hinna hämta ut nyckel till föreningens festlokal. Efter middagen åkte jag till Bälinge för möte den förra kassören i vägföreningen.

I tisdags var nelly, Astrid, Hanna och Vendela hemma när jag kom hem. Astrid gick hem efter middagen. Jag, Hanna, Vendela och Svea åkte till Eko och citygross för att handla till kalas. Vi skjutsade sen hem dem.

I onsdags var Nelly till Gränby. Hanna hoppade över träningen då hon var trött efter skoljoggen.

I torsdags var Hanna hos Millie. Hon åt middag där och gick direkt till fotbollsträning. Hon kom hem strax efter kl 20. Efter middagen gick jag till föreningens årsstämma. Kunde bara vara med på halva mötet då jag skulle skjutsa Nelly till lindbacken för innebandy. Fanny åkte med oss dit. De fick skjuts hem av Fannys förälder.

I fredags cyklade jag hem lite tidigare från jobbet. Hanna och Klara var hemma. Vi gick till lokalen och dukade och pyntade. De gick iväg till fotbollsträning på IP kl 16. Jag gick till Ica och handlade. Nelly kom hem strax innan mig. Jag förberedde frukt till bålen. Hanna och Tuva kom hem 17.30 och bytte om. Esther kom hit. Jag åkte iväg och köpte pizzor. Kom tillbaka strax innan kalaset började 18.30. Tio kompisar kom på kalas. Efter maten blev det lekar och tävlingar. En av dessa utfördes vid utegymmet. Lite senare blev det glass och fler tävlingar. Nelly och Esther hjälpte till med några tävlingar. Kl 21 avslutades kaladet med godispåse. Därefter var det dags för städning. Svea och Emma stannade kvar för att sova över. Fanny kom och sov över hos Nelly.

Igår åkte jag till Ikea för att köpa presenter och blommor. Därefter till Willys. Nelly åt lunch vid 13 och sedan skjutsade jag henne och Fanny till skölsta. De skulle först till Dennis och sedan på innebandyfest. Jag och hanna gick till IP. Kollade först på halva lagets match och åt grillad hamburgare. Därefter spelade Hannas laghalva match, blev vinst. När vi kom hem fixade jag med tvätt. Hanna gick ut med kompisar på kvällen. Hon kom hem 22.30 och hämtade sovgrejer för att sova hos Svea. Nelly sov hos Dennis.

Idag har jag fortsatt med tvätt. Jag sopade av altan och tog bort gammal jord. Jag sorterade och slängde pappershögar och reklam. Nelly kom hem strax före lunch. Hanna var ute med kompisar och kom hem lite senare för lunch. Hon stack ut igen sen. Jag cyklade iväg till padel med Linda och Åsa. Kom hem strax efter 17. Hanna kom hem 19.30.

Födelsedag

I måndags efter jobbet mötte jag upp Susanne. Vi åt Poke bowl på Oh Poke. Sedan gick vi till bishop arms för quiz. Cyklade hem 21.30.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags efter jobbet åkte jag till Bälinge för möte med en förening där jag ska vara med som kassör.

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen gick Hanna till IP för samling. Jag dammsög. Sedan gick jag till IP och tittade på fotbollsmatchen 18.30. Det regnade en stund, men de vann matchen. När vi kom hem hade Nelly åkt till innebandyträning med kompis. Jag hämtade henne i lindbacken kl 21. Vi skjutsade hem Astrid och Hedvig.

I fredags efter jobbet cyklade jag till Gränby och mötte upp Helena. Vi gick på bio och såg The lost city. Sedan åt vi middagsbuffé på Pong. Jag cyklade hem 21.30.

Igår klev jag upp 9.30, och det var min födelsedag  Åkte till Willys och köpte en present, åkte sedan till Leijon bageri och köpte tårta. Mamma kom vid 11 och vi åt frukost. Hanna kom 11.30 och bytte om innan hon gick till samling. Jag slog in presenter. Sedan gick vi till IP 12.30 och tittade på matchen. De vann och hanna gjorde mål. När vi kom hem var Nelly hemma. Jag åkte till chop chop och hämtade lunch. Vi fikade och öppnade presenter innan mamma och nelly åkte till Avesta. Jag och hanna slappade, vi gick till Ica och köpte lördagsmys. Kl 21 kom Svea och vi tittade på eurovision. Sverige kom fyra. Sveas mamma hämtade henne kl 1.

Idag sov vi till 10. Dennis hämtade Hanna kl 12. Jag plockade bort alla små vita stenar från min rabatt. Sedan åkte jag till Citysallad och köpte lunch. På eftermiddagen åkte jag till Ica och storhandlade. Därefter fixade jag med tvätt och tog det lugnt.

(null)

Padel

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var ingen hemma när jag kom hem. Hanna hade gått till fotbollsträning. Nelly kom hem strax före 18. Hanna kom hem 18.30.

I onsdags var hanna på fotbollsträning 16-17.15. Vi kom hem nästan samtidigt. Efter middagen gick Hanna ut med Svea och Emma. Hon kom hem 21.

I torsdags efter middagen gick Hanna ut med kompisar. Jag skjutsade Nelly och Astrid till innebandy i lindbacken 19.30. Åkte sedan till Rusta och dollar store. När jag kom hem hade Hanna hunnit hem. Nelly fick skjuts hem av Astrid.

I fredags var båda barnen hemma när jag kom hem. Hanna hade varit på fotbollsträning 16-17.15. Vi åt tacos och kollade på Bäst i test.

Igår sov jag till 9. Jag bakade scones till frukost. Jag cyklade till padelhallen och mötte upp Linda kl 12. Vi spelade padel en timme. Efter lunch skjutsade jag hanna och Vendela till Eko. När vi kom hem skjutsade jag Nelly och Fanny till Gränby. Stannade sedan till vid Ica och handlade lite. Därefter åkte jag hem och fixade med disk och slappade. Nelly fick skjuts hem och kom med Fanny och Esther. Vendela var kvar och de fick sällskap av Svea. Alla tjejer gick ut en stund på kvällen, de kom in 21.30 innan alla åkte hem.

Idag sov jag till 9.30. Efter lunch kom Ebba hit. Hon och nelly gick till IP och kollade på match. Jag fixade med tvätt. Hanna gick till samling på IP kl 15. Nelly och Ebba kom hem strax efter. Jag gick till IP och kollade på Hannas match kl 16. När vi kom hem skjutsade jag Nelly, Ebba och Astrid till Österängens IP för de skulle kolla på fotbollsmatch. Jag köpte med kebab hem till middag. Jag hämtade Nelly 19.30 och vi åkte till skölsta och lämnade fotbollsväska innan vi åkte hem.

Valborg

I måndags efter jobbet mötte jag upp Susanne på stationen och vi åt sushi. Därefter gick vi till bishop arms för quiz. Cyklade hem 21.30.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning och kom strax efter mig. Efter middagen åkte jag och hanna till stadium outlet och köpte skor till henne. Vi åkte til xxl och köpte strumpor. Vi åkte till Årsta centrum och hämtade ut paket till Nelly.

I torsdags efter jobbet gick jag över till Susanne och blev bjuden på hemmagjord pizza, drack vin och åt ost. Gick hem 21.30.

I fredags efter jobbet cyklade jag till nattklubben BJ och mötte upp Linda 19.30. Det var konceptet Soultrain denna kväll. Vi var både ute på serveringen och inne på dansgolvet. Åsa kom också dit. De stängde kl 21.30, jag och Åsa gick då vidare till Mjesto för en cider. Jag cyklade hem kl 23.

Igår cyklade jag in till stan och mötte upp susanne och hennes dotter thea. Vi strosade runt bland massa valborgsfirare. Vi åt lunch på amazing thai. Kl 14.26 tog jag tåget till Avesta. Där möttes jag av mamma, nikki och Hollie. På eftermiddagen tog vi en promenad med Magnus, Marcus och Othilia. Vi samlade checkpoints och spelade frisbee-golf. På kvällen grillade vi kött och åt churros. Nikki och hollie sov kvar.

Idag kom Marcus och othilia på frukost, Magnus hade åkt hemåt. Jag blev skjutsad till tåget strax efter 12. Tåget avgick en kvart försent. I Uppsala cyklade jag hemåt. Efter lunch åkte jag och storhandlade. Har sedan tvättat och slappat.