Magnus 40 år

I måndags firade vi Mange i förskott med födelsedagsfrukost. Sedan skjutsade han oss till flygplatsen. Vi var tillbaka i Uppsala ca kl 13. Mamma åkte hemåt. Jag åkte till Ica och storhandlade. Därefter hämtade jag hanna och meja i skölsta. Vid 18.30 åkte jag till Rosendal och hämtade nelly som tittat på basketmatch. Vi skjutsade hem Hedvig, Hanna och Fanny.

I tisdags var hanna på fotbollsträning på IP 17.15-18.30. Nelly var på innebandyträning på Johannesbäck 18.30-20.

I onsdags stannade jag kvar på kontoret för AW med kollegor. Vi åt skaldjur och drack vin. Cyklade hem 22.30. Magnus fyllde 40 år 🥳, grattis!

I torsdags var hanna med ewilyn. Efter middagen fick nelly skjuts av kompis till och från lindbacken för innebandy 19.30-21. Vi andra åkte till Eko för att köpa present. Därefter skjutsade vi hem ewilyn.

I fredags var hanna på fotbollsträning på IP 16-17.15. Bodil följde med henne hem och sov kvar. Jag åkte till Fyrishov 20.30 och hämtade nelly som tittat på basket. Vi skjutsade hem Idde, Hanna och Madde.

Igår städade vi, Nelly dammsög. Malva kom och lekte med Hanna. Jag fixade med tvätt och disk. Vid 18 gick Hanna och malva iväg på Sveas kalas. Nelly gjorde nutellapizza med bär efter middagen och vi tittade på film. Hanna kom hem vid 22 och packade en väska. Hon och Svea skulle sova hos Emma.

Idag kom Hanna hem på förmiddagen. Nelly gick till johannesbäcks IP för att kolla på fotbollsmatch och hänga med kompisar. Jag fortsatte tvätta. Vi slappade i soffan. Vid 18 åkte vi till Gränby och hämtade upp Nelly. Vi åkte till Dennis och lämnade träningsväskor. Vi köpte med middag från chop chop. Efter maten gick hanna till Årsta IP med Svea en stund och nelly cyklade till johannesbäck för att se fotbollsmatch.

(null)

Påsklov och Luleåfest

I måndags morse skjutsade jag Nelly och två kompisar till ifu kl 8, de skulle på innebandyläger. Körde hem bilen och cyklade till jobbet. Hanna blev hämtad av Dennis under dagen då de har påsklov. Efter jobbet mötte jag upp Susanne och macke vid stationen där vi åt middag, jag åt club sandwich. Sedan gick vi till bishop och mötte upp Tobbe för quiz. Jag cyklade hem vid 21.30.

I tisdags cyklade jag hem från jobbet kl 15. Jag tog bilen till bildemo för däckbyte. Sedan hämtade jag hanna i skölsta. Fortsatte jobba lite när jag kom hem. Nelly var på innebandyläger till kl 16 och fick skjuts hem av kompis. Hanna gick till IP för fotbollsträning 17.15-18.30. Jag lagade middag. Nelly åkte iväg till innebandyträning i johannesbäck 18.30-21.

I onsdags fick nelly skjuts av kompis till innebandyläger. Jag cyklade till jobbet. Hanna fick besök av kompis Vendela och hon blev hämtad av Dennis. Efter jobbet gick jag och kollegorna till Iberico och åt tapas och drack sangria. Jag åt empanadas, friterad getost, halstrad tonfisk och créme Catalana. Cyklade hem 20.30.

I torsdags efter jobbet hämtade jag Nelly i skölsta. Vi åkte till xxl för att köpa present. Sedan skjutsade jag henne till tåget då hon skulle till Hedemora (de andra hade åkt när hon var på innebandyläger). Därefter åkte jag till Ica Maxi. Sedan åkte jag hem och förberedde lite plockmat. Mamma kom strax efter 19.30.

I fredags klev jag upp vid 8. Vi åkte bil till måby och minibuss till Arlanda-terminal. 12.15 lyfte planet till Luleå. Vi fick hämtning på flygplatsen av hela familjen Lövgren. Vi åkte hem till dem och åt påsklunch. Sedan åkte vi till hamnen och promenerade på isen. När vi kom tillbaka hem så åt vi tacos med både älg och räkor.

Igår åkte vi till skidstadion och åkte längdskidor med flera av deras vänner. Vi åt smörgåstårta till lunch innan vi åkte hem till Magnus för altanhäng. Vid 17 åt vi pizza och 18.30 tog vi taxi till alcatraz. Ca 40 gäster firade Magnus som snart blir 40. Vi var i relaxen med bubbelpooler innan vi gick vidare till festvåningen. Där fanns bowling, shuffleboard, biljard, bar och dj. Temat var charter. Var hemma ca kl 3.

Idag har vi tagit det lugnt. Jag och Ulrika åkte till Jossans lägenhet och hämtade nyckel. Vi handlade lite på Coop. Vi åkte till Pinchos kl 17 för middag med familj och släkt och mer firande. Åkte tillbaka till Magnus och fikade.

Innebandycup

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags när jag kom hem så gick hanna till fotbollsträning på IP kl 17.15-18.30. Jag skjutsade nelly till träning i johannesbäcksskolan 18.30. Hon fick skjuts hem av Dennis.

I onsdags var hanna på fotbollsträning på IP kl 16-17. Nelly var hos Astrid, jag hämtade henne 20.45.

I torsdags följde hanna med Isabell hem. Efter middagen fick nelly skjuts till innebandy i lindbacken av kompis. Jag åkte till skölsta och hämtade hanna vid 20. Vi stannade vid Ica och köpte cupgodis. Släppte av henne hemma och åkte sedan till lindbacken och hämtade nelly. Skjutsade även hem Astrid och Fanny.

I fredags åkte jag hem vid kl 14. Jag vinkade av hanna som skulle åka med Svea till Västerås för innebandycup kl 15. Nelly hade redan åkt iväg till cupen med Dennis. Jag fortsatte sedan jobba ett par timmar till hemifrån. Nellys lag spelade oavgjort i sin fredagsmatch och Hannas lag vann.

Igår klev jag upp 6.50. Jag åkte till Västerås och kom fram strax innan Hannas match började 8.45. De vann med 5-0. Vi tittade sedan på Hannas andralag som spelade match. De är så många i laget så de anmälde två lag. Tjejerna är födda 2010 men var anmälda till 2009-klassen och mötte lag som var ett år äldre. Jag skjutsade hanna och två kompisar till deras sovskola. Sedan åkte jag till McDonalds och åt lunch. Var in på ica Maxi en sväng. Kl 13.15 åkte jag till en annan hall och tittade på när barnens kusin Klara spelade match. Därefter åkte jag till Nellys match 15.30, de vann med 3-0. Kl 18.30 spelade Hannas lag och de vann med 3-0. Nellys lag vann sin match som jag inte hann se, de kom tvåa i sin grupp och gick till a-slutspel. Hannas lag vann sin grupp och gick direkt till semifinal. Jag var hemma kl 21.

Idag klev jag upp 6.30. Jag var i Västerås kl 8 och såg klaras lag spela kvartsfinal. Kl 8.55 spelade nellys lag kvartsfinal och de vann med 1-0 mot Rönnby. Kl 10.45 spelade Hannas andralag kvartsfinal i b-slutspel och förlorade tyvärr efter straffar. Kl 12.30 spelade Hannas lag semifinal och när det var fem sekunder kvar gjorde tyvärr Falun 3-2. Men de slutade trea i cupen. Kl 13.30 spelade Nellys andralag semifinal i b-slutspel och vann. Kl 14.25 spelade nelly semifinal och förlorade tyvärr med 3-0 mot Sirius, de slutade också trea. Vi åkte till McDonalds för lite mat. Vi tittade även på nellys andralag när de förlorade b-finalen. Vi kom hem strax efter 19.

Lakrits

I måndags efter jobbet gick jag till bishop arms för quiz. Cyklade hem 21.30.

I tisdags morse åkte jag till bilbesiktningen och fick min bil stämplad som godkänd. Åkte hem med bilen och cyklade till jobbet.

I onsdags jobbade jag bara. Kallt ute så det blev buss.

I torsdags efter jobbet var hanna hemma. Nelly hade följt med Ebba hem efter skolan. Hanna fick åka med Svea till och från träning. Jag fixade middag innan hon kom hem. Jag åkte till lindbacken och hämtade nelly från innebandyn kl 21.

I fredags jobbade jag bara. På lunchrasten gick jag och kollegorna till Lakritsroten som bjöd på mjukglass denna dag.

Igår slappade jag på förmiddagen. Gick till Ica och handlade lite. Städade och dammsög. Vid 17 åkte jag till Fyrishov och simmade 1000 meter. Strax efter 19 kom Susanne över på vin och tilltugg. Hon gick hem vid 21.30.

Idag har jag storhandlat på Ica. Köpte lunch från Citysallad. Fixat med tvätt och disk och därefter bara tagit det lugnt.