Garderobsdörrar

I måndags var Nelly och Hedvig hemma när jag kom hem. Hanna var hos Dennis innan innebandyträningen. Jag åkte till ica och storhandlade. Sedan cyklade jag till johannesbäcksskolan och mötte upp Hanna kl 19.

I tisdags efter middagen skjutsade jag barnen till Nellys innebandyträning i Johannesbäck, det regnade ute. Medan de tränade en timme åkte jag till dollarstore och ÖoB.

I onsdags jobbade jag bara.

I torsdags följde Nelly med Fanny hem efter skolan. Hanna var hemma när jag kom. Hon gick till fotbollsträning kl 18. Jag gick dit och mötte henne kl 19. Nelly fick åka med fanny till innebandyträning och fick skjuts hem av Dennis.

I fredags efter jobbet mötte jag upp Hanna vid ica och köpte fredagsmys. Susanne kom över en stund på kvällen.

Igår skjutsade jag Hanna till Elsa i skölsta. När jag kom hem kl 12 så började jag skruva ihop garderobsskjutdörrar bestående av ramar och paneler. Efter två timmar kom Hanna och Elsa hem till oss och åt lunch. Jag skjutsade dem sedan till Ewilyn då det regnade. Därefter fortsatte jag med dörrarna i ytterligare 3,5 timmar. Nelly hjälpte mig när de skulle sättas fast på garderoben. På kvällen cyklade jag till Natsu och köpte sushi till oss.

Idag gick Hanna hem till Ninia 11.30. Jag färgade håret, sedan skruvade jag ihop altanbordet och plastade in altanmöblerna. Packade upp två kartonger med utegrejer som stod på altan. Jag skruvade upp spegeln i hallen och spikade upp Hannas tavla. Tvättade och diskade och plockade ut saker till förrådet. Nelly hjälpte till att dammsuga och slänga skräp. Hanna fick åka med Ninia till extraträning i Lindbacken. Jag hämtade henne kl 18.

Murboannas

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags mötte jag upp Nelly vid vårdcentralen kl 15. Hon hade uppföljning av astmatest. Därefter handlade vi på apotek och ica innan vi åkte hem. Hanna var hemma. Efter middagen cyklade Nelly till träning i Johannesbäck, jag cyklade och hämtade henne Kl 20.

I onsdags jobbade jag bara.

I torsdags efter jobbet mötte jag upp Åsa vid nya italienska restaurangen Ll’amice. Jag åt pasta med oxfilé och svamp. Cyklade hem Kl 20.

I fredags jobbade jag bara.

Igår klev jag upp vid kl 9. Åkte på ärenden till Ikea, rusta, biltema, citygross och köpte lunch på citysallad. När jag kom hem tittade jag på YouTube för att lära mig skruva i gipsvägg. Jag satte upp gardinskenor i vardagsrummet. Jag bytte till nya gardiner i Nellys rum och jag skruvade ihop en skohylla.

Idag gick jag upp 8.30. Åkte till Avesta. Hanna hade sovit där. Tillsammans med Hanna och mamma åkte vi till Murbo utanför Borlänge och mötte upp Marcus, Othilia, Nikki och Hollie. Vi åt smörgåsbord på Murboannas och fikade hemma hos othilia. Vi åkte tillbaka till Avesta och hämtade upp ett skåp och en stol till Hannas rum. När vi kom hem till Uppsala släppte jag av henne hos Dennis. Jag åkte förbi Bauhaus och köpte skruv innan jag åkte hem.

Batteri

I måndags var jag in på Teknikmagsinet för att få mitt mobilbatteri utbytt till ett nytt. Efter jobbet mötte jag upp Susanne, Marcus och Tobbe på Bishop arms för musikquiz. Cyklade hem vid kl 21.

I tisdags kom Hanna hem strax efter mig. Nelly stannade hos Dennis för att ha närmre till innebandyträningen. Kl 20 cyklade jag till Johannesbäck, i regnet, för att möta upp Nelly.

I onsdags skjutsade jag Hanna till innebandyträning i Lindbacken. Nelly hade besök av Adelina. Kl 19 hade Nelly utvecklingssamtal via dator. Därefter hämtade jag Hanna i Lindbacken kl 20.

I torsdags gick Hanna iväg till IP på fotbollsträning. Nelly hade följt med Esther hem och åkte med dem på träning. Jag gick till IP kl 19 och mötte upp Hanna. Jag åkte till Lindbacken och hämtade Nelly kl 20.

I fredags var Hanna med Svea och Maxima. Nelly åkte med Lisa till Gränby och kom hem vid 18.30. Svea och Maxima sov kvar, så jag sov på soffan.

Igår skjutsade jag Nelly till tåget, kl 10.25 åkte hon till Hedemora. Jag skjutsade Hanna till Lindbacken på match, samling var 12.30. Hon stannade kvar och tittade på matchen som spelades efteråt så jag hämtade upp henne 15.30. Vi åkte på ärenden till ica, Decathlon och rusta. Köpte med sushi hem. Susanne kom över och åt middag och tapas.

Idag kom ewilyn, Svea och Abdul och lekte med Hanna. Jag hämtade Nelly vid tåget 15.30. Jag skjutsade Hanna till crossfit kl 17. Medan hon tränade så köpte jag middag på subway och tankade bilen. Hämtade upp henne kl 18.

Tjuren, Loco och garderob

I måndags efter jobbet mötte jag upp Susanne, Marcus och Tobbe på Bishop för musikquiz. Vi cyklade hem vid kl 21.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags efter jobbet gick jag och min kollega Johanna till restaurang Tjuren för att äta middag med 10 av våra förra kollegor. Jag åt fjällröding med olika tillbehör och till efterrätt  pecannötspaj. Jag cyklade hem vid 20.30.

I torsdags var Nelly hemma när jag kom hem, Hanna var hos Svea. Jag och Nelly åkte till Ikea för att köpa garderobsstommar och -dörrar. Vi fick hjälp av Susanne att bära in dem i lägenheten. Hanna kom hem till middagen. Efter maten skjutsade jag barnen till innebandy- och fotbollsträning i Lindbacken. Jag väntade i bilen medan de tränade.

I fredags efter jobbet mötte jag upp Helena på Loco. Vi åt flatbread med ädelost/päron, crispy tacos med räkor, halloumi fries och anka hoisin. Sedan gick vi på bio och såg The secrets we keep. Varannan rad var obokningsbar och det var tomma platser mellan varje sällskap. Vi cyklade hem vid kl 22.

Igår åkte jag på ärenden till stadium och Ikea. Sedan hem för att äta frukost. Därefter skruvade jag ihop garderoben som ska stå i hallen, tog tre timmar. Cyklade till Natsu sushi och köpte lite mat. Fortsatte sedan skruva lådor och skohylla till garderoben samt satte upp hyllplan och klädstång, tog tre timmar till. Skjutdörrarna får vänta ett tag till.

Idag packade jag upp de sista kartongerna och fyllde nya garderoben med kläder och skor. Jag åkte till återvinningen med kartongskräp. Jag åkte till Ikea och köpte ett till hyllplan. Mötte där upp förra kollegan birgitta för att lämna tillbaka flyttkartonger jag lånat. Jag åkte sedan vidare på ärenden till rusta och Decathlon. Jag storhandlade på ica innan jag åkte hem. Har tvättat kläder innan jag slappade i soffan.