Kräftskiva

I måndags kom Nelly till mig efter fotbollsträningen kl 20.

I tisdags åkte jag med Nelly till sjukhuset där hon hade tid för tandröntgen hos käkkirurgen kl 9. Efteråt skjutsade jag henne till skolan. Jag körde hem bilen och cyklade till jobbet. När jag kom hem så var Hanna med kompisar ute och Nelly var med kompisar på dollarstore. Jag lagade middag. Efter maten cyklade Nelly till innebandyträning i Johannesbäck. Hanna och maxima kom hem senare och åt mat innan maxima åkte hem. Jag gick till ica och handlade lite. Nelly kom hem efter kl 21.

I onsdags när jag cyklade hem från jobbet så hann jag komma nästan halvvägs innan himlen öppnade sig och det började spöregna. Nelly var samtidigt på fotbollsträning 16.30-18. Hanna kom hem strax efter mig. Hon hoppade över sin träning då hon skadat knät när hon ramlade med cykel i måndags.

I torsdags efter jobbet var Hanna och svea ute och Nelly i Gränby med kompisar. Efter middagen skjutsade vi Nelly och Esther till innebandy i Lindbacken 18.30. Sedan åkte jag och Hanna på ärenden till Gränby, dollarstore, rusta och citygross. Därefter åkte vi tillbaka till Lindbacken. Hanna hann titta en stund på sin fotbollsträning ute medan vi väntade på att Nellys träning skulle bli klar. Vi var hemma 20.30.

I fredags jobbade jag hemifrån. Kl 10.30 hämtade jag Hanna i skolan. Vi åkte till Hörcentralen i ultuna. Där gjorde de leravtryck av hennes hörselgångar inför hörapparat. Efteråt skjutsade jag henne till skolan och fortsatte jobba hemma. Hanna åkte till dollarstore med svea och Isabell. Nelly var på fotbollsträning, dock endast på teoripass då hon stukat foten dagen innan. Vid 18.30 kom Susanne, Åsa och Linda hit och åt kräftor med oss. Barnen åt räkor och vitlöksbröd. Linda och Susanne åkte hem vid kl 22 och Åsa vid kl 23.

I lördags kl 10 gick jag till IP för att betala arvode till domare. Gick hem och åt frukost. Kl 12 gick jag och Hanna till IP då hon ville se matchen som hon missade pga knäskadan. Jag betalade arvode till den domaren också och gick sedan hem igen. Även Nelly hoppade över match pga fotskadan. Efter lunch skjutsade jag Nelly till Astrid i Fålhagen och Hanna till Polly i Lindbacken. Jag lagade tacos till middag och hämtade Nelly kl 18. Efter att hon ätit skjutsade jag henne till Astrid igen. När jag kom hem gick jag till ica och handlade frukost. När jag kom hem igen var Hanna, Svea, polly och Bodil hemma. De skulle sova hos oss. Jag hämtade Nelly 22.45.

Idag vaknade jag kl 9. Jag plockade fram frukost som tjejerna åt. Jag körde igång både tvätt- och diskmaskin. Vid 12 åkte polly och Bodil hem. Svea åt lunch hos oss. Sedan cyklade Hanna och Svea till Ångelsta för att gå på Isabells och elsas kalas. Jag och Nelly åkte till Gränby en sväng. När vi kom hem bytte vi sängkläder och fortsatte tvättandet.  Hanna kom hem kl 18. Efter middagen åkte jag och Nelly till Dennis och lämnade fotbollsväskorna.

Bilservice och klippning

I måndags åkte jag med bilen till serviceverkstad kl 7.20. Eftersom jag dagen innan parkerat cykeln där så kunde jag cykla direkt till jobbet.

I tisdags morse promenerade jag i regnet till verkstaden 1 km för att hämta ut bilen, körde hem den och tog buss till jobbet. På eftermiddagen gick jag till frisören och fick topparna klippta. På kvällen ville Nelly ha skjuts från Gränby där hon gjort naglar. Körde hem henne till Dennis vid kl 20.

I onsdags regnade det fortfarande så tog buss till och från jobbet. Barnen var hemma efter första skoldagen. Efter middagen skjutsade vi Hanna till fotbollsträning i Lindbacken, ingomhus pga regn. Jag och Nelly stannade kvar och tittade på träningen.

Även torsdag morgon regnade det, så tog buss. Efter jobbet promenerade jag hem.

I fredags efter jobbet handlade jag på Hemköp innan jag cyklade hem. Susanne kom över en stund på kvällen för bubbel och tilltugg. Hanna kom förbi för lite mat innan hon for vidare till kompisar.

Igår sov jag till 9.30. Jag gick till IP och tittade på Hannas match som de vann. Sedan skjutsade jag kassar med kläder till Nelly som var hos Astrid, de skulle ha loppis. Därefter hem för att äta frukost. Lite senare åkte jag tillbaka till Astrid och hämtade kassarna igen. Köpte med en adanarulle från Grillmaster Hassan på Vaksala torg. Körde några tvättmaskiner och påbörjade arbete med att göra fotobok av bilder från 2020.

Idag vaknade jag 9.30. Tog en promenad på 4,3 km. På förmiddagen åkte jag till ica och storhandlade. Köpte med citysallad hem. På eftermiddagen har jag gjort klart fotoboken, fortsatt tvätta kläder och slappat i soffan.

Skarabilder

Skara och cup

I måndags klev vi upp kl 9. Vid 10 promenerade vi bort till Skara sommarlands campingentre. Barnen började med att åka karuseller. Därefter gick vi till vattenlandet. Där badade de och åkte många olika sorters rutschkanor i fyra timmar. De gjorde en paus för att äta medhavda baguetter. Innan de stängde kl 17 så hann de med att spela på chokladhjul också. När vi kom tillbaka till stugan så tog vi bilen till McDonalds för middag.

I tisdags klev vi upp 8.30 för att packa ihop alla saker och städa stugan. Vi lämnade nyckeln i campingreceptionen kl 10 och parkerade utanför sommarlands stora entré. Även denna dag blev det karuseller och vattenland. Kom en liten regnskur mitt på dagen, men barnen badade ändå medan jag satt under paraply på filt på gräset. Efter badet åt vi tacobuffe. Det blev några karuseller till innan de kände sig helt nöjda. Vi började resan mot Uppsala strax efter kl 15. Blev en kisspaus i Västerås och vi var hemma vid kl 19. Efter middagen stack Hanna ut med kompisar. Hon fick skjuts hem av Svea 22.25. Nelly gick hem till Lisa och kom hem kl 23.

I onsdags åkte jag till ica för att storhandla. Körde en massa tvättmaskiner. Hanna var ute med kompisar. Hon var även på träning i Årsta kl 18.30-19.45. Därefter gick hon iväg till kompisar igen, hon fick skjuts hem av Svea kl 23.

I torsdags åkte Nelly buss in till stan med Fanny, Hedvig och kompisen Hanna. De var sedan hos oss på eftermiddagen. Hanna var ute och lekte med Svea, Emma, Emma, Ninia och Oskar. Jag skjutsade Hanna till träning i Lindbacken kl 19 och hämtade henne 20.15. Efter duschen så promenerade jag med Hanna hem till Ninia där hon skulle sova över. Nelly var hos Lisa och Adelina på kvällen. Jag gick och mötte henne kl 23.

I fredags var Hanna kvar hos Ninia till kl 15.30. Då kom hon och kompisarna hit och ville ha skjuts till Gränby. Därefter åkte jag hem och hämtade upp Nelly som hade första matchen i UNT-cupen i Storvreta kl 18. Jag kollade på matchen, kom lite regn ett tag. Det blev vinst. Hanna fick skjuts hem från Gränby av Emma.

Igår klev jag och Nelly upp kl 6. Hon fick skjuts till matchen i Storvreta av Astrid så jag gick och la mig igen 6.45. De vann både matchen som spelades kl 8 och kl 10. Hanna och jag sov länge och åt lunch hemma. Vi åkte sedan till Storvreta då även hon skulle spela cupen. Jag tittade först på Nellys match kl 14 som blev förlust och sedan på Hannas match 14.40 som blev vinst. Jag skjutsade hem Nelly så hon fick duscha. Vi åkte sedan tillbaka till Storvreta för att se Hannas match kl 18, blev vinst. Därefter tittade vi på en match kl 19 där andra halvan av Nellys lag spelade avgörande gruppmatchen. Både Nellys lag och deras andra lag tog sig vidare till a-slutspel. När vi kom hem skjutsade jag Hanna till kompisar och hon fick skjuts hem av Svea strax efter kl 22.

Idag gick jag och Nelly upp kl 7.45. Samling i Storvreta kl 9 för att spela semifinal. 0-0 efter fulltid, men blev tyvärr förlust efter straffläggning. Även andra Vaksala-laget förlorade sin semifinal. Så det blev delad bronsplats. Jag skjutsade hem Nelly och åkte direkt tillbaka till Storvreta med Hanna som hade samling 12.15. Matchen vann de. Hon stannade kvar på cupen medan jag gjorde ärenden på stan. Jag kom tillbaka till cupen vid 16 för att se på den sista matchen, som spelades i regn. De vann även den (även om de inte räknar mål…). Efter middagen gick Hanna hem till kompisar. Jag cyklade bort till bilverkstaden för att ställa min cykel där inför morgondagen bilservice, promenerade hem. Därefter skjutsade jag Nelly till Dennis. Hanna hämtas av Dennis hos kompisen.

Göteborgsbilder

Cup och Göteborg

I måndags klev jag och Nelly upp 7.30 för att åka till Gävle på fotbollscup. De hade även spelat dagen innan med två förluster och en oavgjord. Det gjorde att de denna dag skulle spela b-slutspel. Först spelades tre matcher mellan 11 och 17. Kan meddela att det regnade precis hela tiden…! efter två vinster och en oavgjord så gick de vidare till B-final kl 19. Precis då hade det slutat regna. Den vanns och därmed fick laget mottaga en pokal innan vi åkte hem. Hanna var hemma och lekte med kompisar under dagen.

I tisdags var vi hemma och packade inför resa. Vi kollade en del på OS, bl a stavhopp.

I onsdags packade vi in i bilen och kom iväg vid 11.30. Stannade till på ica och köpte bröd och godis. Efter 2,5 timme stannade vi vid rastplats och åt baguetter. Efter ytterligare 1,5 timme stannade vi och köpte glass. Vid kl 18 var vi framme vd Askim strand och vandrarhemmet. Vi packade in i rummet och åkte sedan till Frölunda torg där vi köpte sushi som vi åt på gräset utanför vårt rum. Därefter gick vi ner till stranden och tog kvällsdopp innan vi spelade kort.

I torsdags tog vi buss vid 9.30 till Frölunda torg där vi bytte buss till Liseberg. Vi åt frukost utanför ingången innan de öppnade. Vi åkte karuseller, åt sockervadd och churros, åt baguetter, langos/kebab samt spelade på chokladhjul. Vid kl 19 tog vi bussen tillbaka. Barnen spelade minigolf en stund på campingen. Vi gick därefter till klippbadet och tog ett kvällsdopp.

I fredags checkade vi ut kl 11. Vi stannade vid Frölunda torg då barnen ville in i någon butik. Sedan åkte vi vidare in till city. Jag körde fel tre gånger innan jag hittade hotellet… Vi parkerade i hotellgaraget och promenerade bort till Järntorget. Där hade vi bokat bord på olearys för att se damernas fotbollslag spela OS-final. Tyvärr förlust efter straffar. Jag åt burgare och barnen åt Nuggets. Därefter gick vi förbi butiker och barnen shoppade en del kläder. Kl 19 gick vi till hotellet och checkade in. Kl 20 hade vi bokat bord på Pinchos i närheten.

I lördags hade vi frukosttid kl 8.30. Vi promenerade sedan in till stan och gick i butiker. Kl 12 åkte vi rundtur med sightseeing-tåg och kl 13 åkte vi båttur med "Paddan". Sedan åt vi buffé på en kinarestaurang innan vi fortsatte shoppandet. Gick tillbaka till hotellet vid kl 18 och slappade resten av kvällen.

På söndagen hade vi frukosttid kl 10. Efter att vi checkat ut skulle vi åka mot skara. Men vi tog istället en omväg till Gränna. Vi strosade i flera olika polkagrisaffärer och köpte en del godsaker. Vi åt lunch på pizzeria innan vi åkte vidare. Kl 17 kom vi fram till stugan vid skara sommarland. Vi åkte in mot stan på kvällen och handlade på Ica. Köpte med sallad till middag i stugan och spelade kort.

(null)

Semester

I måndags åkte jag till rusta för att köpa en spegel. Den fanns inte på första butiken så jag fick åka till en annan Rusta. Efter lunch åkte jag till Avesta. In på mammas jobb för att hämta nyckel. Efter att jag fixat i ordning mig så promenerade jag in till stan och mötte upp Ninna och Jenny på Kings Arms kl 17. Vi satt på uteserveringen och jag åt plankstek och friterad camembert med hjortronsylt. Fick skjuts hem av Jenny vid 21.30.

I tisdags åkte mamma till jobbet 10.30. Jag kollade på OS-fotboll innan jag åkte hem. Började läsa en bok. Vid kl 17 åkte jag till Wiks slott och tog ett dopp i sjön då det eventuellt var sommarens sista varma dag. Tankade bilen på vägen hem. På kvällen promenerade jag 4 km i Årstaparken.

I onsdag promenerade jag 4 km i Årstaparken, försökte även jogga lätt i intervaller. Sedan tog jag det lugnt på förmiddagen och läste bok. Därefter spikade jag upp spegeln i hallen. Jag borrade även fyra hål i betongväggen i mitt sovrum och satte upp två sänglampor. Men när jag var klar så tyckte jag de satt för lågt… Kl 15.30 hämtade jag Hanna från tåget då hon varit hos farmor. Dennis jobbade dagpass så jag hjälpte henne packa till fotbollscupen och skjutsade henne till träning kl 18 på Johannesbäck. På kvällen kom Susanne över en stund och drack bubbel.

I torsdags tog jag det lugnt och läste bok. Kl 17.30 tog jag och Helena buss in till stan och åt middag på Loco. Jag åt flatbread med ädelost, päron och valnötter samt crispy tacos med räkor. Drack en passionsmojito. Tog buss hem 20.30.

I fredags åkte jag mot Norrköping kl 9. Jag var framme 11.40 på prezero arena där Hannas lag spelade cup. Jag tittade på matchen som började 12.20, hon var utespelare. Efter den skjutsade jag henne till skolan där de åt lunch. Under tiden åkte jag till McDonalds. Jag hämtade upp henne igen Kl 15 för att åka till arenan igen. Jag tittade på två matcher där hon var målvakt, vinst i alla. Därefter skjutsade jag tillbaka till skolan. Jag åkte mot Uppsala 18.30 och var hemma vid kl 21.

Igår klev jag upp tidigt. Cyklade med Susanne in till stan. Kl 8 mötte vi upp Åsa, Linda och Sarah vid bussen som tog oss till Grisslehamn. Eckerölinjen avgick kl 10. Det var fint väder just då så vi satt ute på däck första timmen. Sedan handlade vi vin och godis i taxfreen innan vi satt ute en stund till. På hemvägen åt vi skärgårdsbuffe. Ankom kl 15 och var i Uppsala kl 16.15, cyklade hem. Vid 19 kom Susanne över och drack sangria. Vi cyklade in till stan vid 21 och satt på Stationens uteservering. Cyklade hem kl 1.

Idag sov jag länge. Läste ut min bok. Åkte till citysallad och köpte lunch. Sedan borrade jag nya hål i sovrumsväggen och flyttade upp lamporna en bit. Spacklade igen de gamla hålen. Kl 17 kom Hanna hem från cupen. Jag åkte till ica och handlade. Vid kl 20 fick Nelly skjuts hit av Dennis från en cup i Gävle.