Kalas och bilbesiktning

I måndags efter jobbet åkte jag först och tankade bilen. Sedan åkte jag till Shell och körde igenom biltvättsprogrammet. Jag dammsög även bilen invändigt. Därefter åkte jag till ica för att handla inför kalas.

I tisdags följde Hanna med ewilyn hem från fritids. Jag cyklade förbi brantingsbiblioteket och förtidsröstade inför EU-valet. Nelly och Fröya var hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade vi hem Fröya och hämtade Hanna inne i stan.

I onsdags morse åkte jag till Dekra för bilbesiktning. Bilen blev godkänd! Jag körde hem den och cyklade till jobbet. Efter jobbet hämtade jag Nelly på fritidsklubb och Hanna på fritids. Hanna kände sig hängig och hade lite feber.

I torsdags stannade jag hemma med Hanna. Även Nelly fick vara hemma då hon var förkyld och klassen skulle vandra i regn. Kl 13.30 följde jag med Nelly till tandläkaren där två tänder drogs ut. Vi handlade soppa på ica innan vi åkte hem.

I fredags hade vi middag med ekonomiavdelningen efter jobbet. Det regnade så vi tog taxi till Villa Anna för fördrinkar. Sedan gick vi till Heart & Bones för att äta trerätters. Vi fick blinier med löjrom, fish and chips och kalventrecote. Jag tog buss tillbaka till jobbet vid kl 23 för att sedan cykla hem, regnet hade avtagit.

Igår kom barnen kl 12. Vi ägnade tre timmar till att förbereda kalas. Kl 15 kom 15 kompisar till Hanna till vår samlingslokal. De öppnade paket, fikade, gick tipspromenad och letade godis. Kl 17 åkte de hem och vi städade i en timme.

Idag åkte vi till Intersport, Lager 157 och Cubus för lite klädinköp.  Det blev lunch på Subway/McDonalds. På eftermiddagen har vi gjort läxor och slappat.

40 år och spa

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags blev jag firad av mina kollegor med sång, blommor och champagne i present. Åt även lunch på italienska Alessandro.

I onsdags efter jobbet var jag på kundmöte i Uppsala. Stannade på City gross på vägen hem, var hemma kl 21.

I torsdags hämtade jag Nelly på träffis och Hanna hos Dennis. Vi cyklade till ica och handlade fika. Eftersom Hanna fyllde år så fick hon välja middag och det blev kebab/pizza. När vi kom hem fick hon presenter: hårkritor, hörlursfodral, armbandsur och presentkort.

I fredags hade vi AW med jobbet i en park. Vi blev bjudna på mat och dryck. Jag cyklade hem vid 20.30.

I lördags cyklade jag till stationen vid kl 10. Köpte frukost och klev på tåget till tällberg. Där mötte jag upp Emma från Gävle som körde oss till Åkerblads hotell. Nina och Jennie var redan där och vi checkade in i varsitt rum. Vi åt lunch i deras restaurang och drack sedan bubbel i Jennies rum. Vi bytte om till badkläder och badade i pool och varm jacuzzi. Därefter blev det mer bubbel på rummet. Kl 20 åt vi fyrarättersmeny med gott vin. Tillbaka på rummet såg vi andra halvan av Eurovisionsfinalen.

Idag vaknade jag kl 9 och vi åt frukostbuffé. Kl 11.30 hade jag mina behandlingar. Först en hot stone massage och sedan en ansiktskur. När alla var färdiga med sina behandlingar så åt vi lunch. Sedan skjutsade Emma mig till tåget som avgick vid kl 15. Var hemma kl 18.

Födelsedagsfirande

I måndags efter jobbet cyklade jag till sjukhuset för att lämna blod. Men det var massor av människor i kö, kunde ta ca två timmar, så jag cyklade hem istället.

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly var redan hemma. Eftersom hon skadat knät så hoppade hon över gymnastikträning.

I onsdags hämtade jag Hanna på fritids. Efter middagen cyklade jag med henne till fotbollsträning. Jag och Nelly åkte sedan till kappahl och hittade ett skärp till henne. Vi köpte jord och sommarblommor på Coop. När vi kom hem cyklade vi till träningen och hämtade Hanna. Jag planterade sedan blommorna i lådor.

I torsdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly stod över sin fotbollsträning. Efter middagen cyklade jag och Hanna till ica och handlade inför kalas. Jag påbörjade därefter tvätt av några fönster.

I fredags följde Hanna och maxima med Nelly hem till oss. De hade dammsugit när jag kom hem. Jag fixade middag och tvättade klart fönster. Maxima blev hämtad kl 18. Jag förberedde mat inför kalas.

Igår fixade vi inför kalas. Jag åkte till Årsta och hämtade ut affisch och till Natsu för att köpa sushi. Kl 12 kom mamma, Siv och Carro. Vi åt god mat och dryck, öppnade paket samt fikade frukt och glass. Jag fick handväska, 8 vinglas, soda streamer, ansiktsmist, spa-behandling, vin, bok, blommor och fotpall. Hanna blev upphämtad av maxima 17.30. Besöket åkte hem vid 18.30.

Idag skjutsade jag Nelly till Gränby där hon mötte upp Esther. Jag hämtade Hanna i skölsta och vi åkte till dollar store och rusta och köpte kalasgrejer. Sedan åkte vi till Gränby och hämtade Nelly. Vi åt lunch på subway. Därefter åkte vi till skopunkten och köpte sex par sommarskor till tjejerna. Tillbaka till Gränby för att Nelly ville köpa en handväska för sina pengar. När vi kom hem vid 15.30 så kom Esther hit. Hennes mamma hämtade upp henne vid 17.30.

Valborg, soffa och Örebro

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags slutade jag tidigare då det var valborgsmässoafton. Kl 14 cyklade jag till flustret och mötte upp Susanne. Vi var där i ca tre timmar. Sedan cyklade vi hem till henne och åt paj och drack bubbel. Dock hade en huvudvärk kommit smygande. Varken tabletter eller vila i hennes soffa hjälpte, så kl 21.30 cyklade jag hem och sov istället för att åka vidare till stan.

I onsdags var det röd dag. Barnen kom ca kl 12. Efter lunch cyklade Hanna hem till Svea. Jag och Nelly rensade i hennes klädlåda och tog fram sommarkläder. Hanna och Svea kom hem lite senare och åt middag. Därefter cyklade de till träning kl 18. Jag och Nelly åkte en sväng till Gränby för att titta efter skärp. Jag cyklade till Årstaparken och hämtade Hanna 19.30.

I torsdags var jag på kundmöte i Virsbo. Var hemma kl 21.

I fredags kl 10.30 ringde soffbudet när jag var på jobbet. De skulle komma kl 11 istället för mellan 12-16 som vi kommit överens om. Så jag skyndade mig hem på cykel och tog emot soffan. Budet hjälpte till lite så att det blev möjligt för mig att bära in soffan. Jag skruvade ihop ryggstöd, armstöd och ben samt åt lunch innan jag tog buss tillbaka till jobbet. Kl 16.30 mötte jag upp mamma på stan. Vi gick till scandic och åt räkfrossa och drack vin. Vi tog sedan bussen hem och ställde iordning soffa och ny matta.

Igår åkte vi till Örebro, var framme hos Ann-Marie, Mats och Ulrica vid kl 13. Vi fick bubbel och lax till lunch. På eftermiddagen tog vi en promenad och fikade rabarberpaj. Till middag fick vi räkpaj.

Idag åt vi frukost och gick en promenad. Sedan åkte vi tillbaka till Uppsala, köpte med mat från Dylans Grill.  Efter lunchen åkte vi tre gånger till återvinningen med mina gamla soffdelar. Därefter åkte vi till Ikea och köpte ett bord som jag monterade ihop. Vi hann titta lite på Netflix innan jag skjutsade mamma till tåget. På vägen hem storhandlade jag på ica.