Studiedag

I måndags cyklade/gick barnen iväg till fotbollsträning som började kl 18. Nelly på IP och Hanna på Johannesbäck. Jag lagade middag medan de tränade. Jag cyklade till Johannesbäck och mötte upp Hanna 19.30.

I tisdags morse hade Nelly sovmorgon, så hon dammsög innan hon gick till skolan. Efter skolan var hon på Gränby med Esther. De kom hem och åt middag hos oss innan de cyklade till innebandyträning som började 19.30 på Johannesbäck. Jag åkte med hanna och Svea till dollarstore då de skulle handla snacks till övernattningsparty. Nelly kom hem strax efter 21.

I onsdags efter jobbet mötte jag upp Carro på stan. Vi tog buss hem till mig. Promenerade till Satsu sushi och köpte middag. Hon sov kvar.

I torsdags åkte jag och Carro buss till hennes nagelkurs. Jag fick vara hennes modell när hon gjorde fransk manikyr. Sedan promenerade jag till jobbet lagom till lunch. Efter jobbet hann jag träffa hanna en snabbis innan hon fick skjuts av Elsa till crossfit som började 17.30. Nelly och Esther var hemma och vi köpte chop chop till middag. De fick skjuts av Astrid till innebandyträning. Jag åkte och hämtade Hanna och Elsa 18.30. Skjutsade hem Elsa till skölsta och lämnade av Hanna på fotboll i Lindbacken. Jag satt kvar en timme i bilen och läste bok. Nellys träning slutade kl 20. Vi skjutsade hem Astrid, Esther följde med hem för att sova kvar. De kollade på dirty dancing. Hanna hade övernattningsparty hos Dennis.

I fredags hade barnen studiedag, medan jag jobbade. Nelly var på fotbollsträning 16.30-18. Jag gjorde tacos. Hanna kom hem med två kompisar och åt middag. Sedan gick de till Oskar. Nelly cyklade hem till Miranda. Kl 22 hämtade jag Hanna. 22.45 mötte jag upp Nelly på cykel.

Igår klev vi upp kl 9. Nelly cyklade till Johannesbäck för att se sitt lag spela match. Jag skjutsade Hanna till Klara 11.30. Hanna skulle åka med henne till och från match i Enköping. Jag stannade på ica och handlade. Lagade lunch till mig och nelly. Vi åkte till ekebyvallen där nelly hade match kl 15. Jag promenerade medan de värmde upp. De vann med 4-0. När vi kom hem hade Hanna hunnit hem, ätit och gått ut med kompisar. Jag körde igång tvättmaskiner och sydde kläder som fått små hål. Vi åt middag, och Hanna kom hem vid kl 19 och åt.

Idag gick vi upp 8.30. Hanna gick iväg till IP för samling 9.30. Jag duschade och gick sen dit för att titta på matchen som de vann i solsken. Nelly låg kvar i sängen när vi kom hem. Men hon klev upp och gick iväg till IP för att kolla match med kompisar. Hannas kompis Meja kom vid 11.30. Nelly kom hem för lunch. Meja åkte hem kl 16. Tjejerna gick ut till IP igen och hängde med kompisar. Jag vek massa tvätt och började plocka undan blommor från uteplatsen samt täcka över utemöblerna. Vi åt middag 17.30. Hanna blev hämtad av Elsa för att åka till crossfit. Jag skjutsade Nelly till Gränby för att gå på bio. sedan hämtade jag Hanna och Elsa 19.10. Skjutsade hem Elsa och stannade till hos Dennis för att lämna fotbollsväskorna. Vid 20.40 hämtade jag Nelly från bion.

Konferens

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags klev jag upp 5.30. Kl 6 gick jag och Susanne till Årsta centrum där vi mötte upp kollegorna Johanna och Kristina. Vi tog taxi till Arlanda och flyg till Ronneby. Blev upphämtad på flygplatsen av kollega Jonas. Vi åkte till en gata där vårt företag hyr ut studentbostäder. Vi hade fått som uppgift att måla två trähus. Vi var ca 25 kollegor från olika orter i Sverige. Vi tog paus för pizzalunch. Vid kl 16 åkte vi till ett vandrarhem för att duscha. Sedan träffades alla utanför i parken och grillade hamburgare. Gick in till rummet strax efter kl 20 för att sova.

I onsdags åt vi frukost kl 7. Sedan åkte vi tillbaka för att måla andra strykningen. Fick sallad till lunch. Blev klara vid 14. Vi åkte förbi ica Maxi och köpte snacks. Därefter åkte vi till järnavik. Fick sitta och vänta en timme på färjan som skulle ta oss ut till Tjärö en kvart bort. Gick först till hotellrummet och duschade.  Sedan träffades alla för mingel och bubbel innan vi satte oss i restaurangen. Vi fick toast Skagen till förrätt och lax med varma grönsaker och citronsås till varmrätt samt creme brulée till efterrätt. Gick tillbaka till rummet kl 22.

I torsdags hade vi konferens 9-15 och därefter femkamp. På kvällen åt vi charkbricka till förrätt, kyckling med kål/bönor och paprikasås till varmrätt samt chokladkaka med grädde och bär till efterrätt. Gick till rummet kl 23.

I fredags hade vi konferens 9-14. Färjan avgick 15.15. Vi åkte vidare mot Karlskrona. Alla som hjälpt till att måla fick stanna på hotell i Karlskrona över helgen. Vi checkade in på clarion hotel. Jag och Susanne åt en lättare middag av hotellets gratisbuffe. Sedan satt vi på ett hotellrum med övriga kollegor och drack lite bubbel och cider. Vi skulle äta middag, men väntade in de som hade valt att segla från ön. De hamnade i oväder så resan tog fem timmar istället för tre. Kl 21.30 gick vill restaurang Nivå. Jag åt fjällröding med rotselleripure. Gick tillbaka till hotellet vid 24-tiden.

Igår åt vi frukost 9.30. Sedan gick jag, Susanne och Kristina ut på stan. Vi promenerade runt längs hamnen. Det var kallt och blåsigt, men vi klarade oss från regn. När vi hade gått runt halva stan svängde vi in mot stadskärnan. Gick i en galleria och köpte en långärmad blus och en kortärmad top. Därefter åt vi lunch på Sumo Kitchen, jag åt nudlar med räkor. Vi gick en liten stund till på gågatan innan vi gick till hotellet för att vila. 18.30 träffades alla tolv som var kvar och åt middag av hotellets buffé. Satt kvar och drack vin till kl 22.

Idag åt vi frukost 9.30. Jag och Susanne gick till Hemköp för att köpa matsäck. Kl 12 checkade vi ut och tog taxi till flygplatsen. Jag åt min smörgås till lunch, planet lyfte 13.45 och landade på Bromma flygplats en timme senare. Vi tog taxi till Arlanda då två av killarna skulle vidare med flyg till Luleå. Jag, Susanne och Kristina fick hämtning av Kristinas man  som skjutsade hem oss. Jag åkte direkt till ica för att storhandla. Nu på kvällen har jag hämtat Nelly hos Dennis.

Cup

I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna cyklade iväg till fotboll på Johannesbäck 18-19.30 och Nelly gick till IP för fotboll samma tid.

I tisdags jobbade jag bara.

I onsdags hade Nelly cyklat till träning på Johannesbäck när jag kom hem. Hanna var hemma och vi åkte till Dennis för att hämta fotbollskläder som hon glömt där. Jag släppte av henne vid årstaparken på träning kl 18. Nelly kom hem strax efter 18 och Hanna vid 19.30.

I torsdags var ingen hemma när jag kom hem. Hanna hade fått skjuts av Elsa till crossfit och Nelly hade åkt buss till Ebba i Lindbacken. Jag åkte och hämtade Hanna och Elsa 18.30. Vi skjutsade hem Elsa till skölsta och åkte vidare till Lindbacken där Hannas fotboll började kl 19. Jag åkte sedan på ärenden till ÖoB och Willys. Därefter tillbaka till Lindbacken då Nellys innebandyträning slutade 20 och Hannas träning slutade 20.15.

I fredags var Nelly på fotboll när jag kom hem. Hanna och Svea var på Gränby och köpte present. När de kom hem fick de middag och gjorde sig iordning. De cyklade till kalas för Elise och Sigrid 18.30. Nelly kom hem och åt middag ungefär samtidigt. Efter kalaset åkte Hanna och Svea hem till Oskar. De fick skjuts hem av Sveas pappa 22.30.

Igår klev jag och Nelly upp kl 6. Hon blev upphämtad av Dennis 6.50 för att spela innebandycup på Ifu. Jag gick och la mig och sov en stund till. Jag tittade på Hannas fotbollsmatch på IP kl 11.30. Sedan åt vi lunch hemma. Nellys lag vann de två första matcherna. Hanna gick hem till kompisar. Jag åkte och tittade på den tredje matchen kl 16, blev då oavgjort. Jag åkte hem en stund. Sedan åkte jag och Hanna till Ifu och kollade på fjärde matchen 18.30, även den oavgjord.

Idag gick jag och Nelly upp 7.15. Hon blev upphämtad av Dennis 8.05. Jag la mig och slumrade en stund till. Hanna och jag åkte till Ifu kl 12 för att se en match där det blev förlust. Vi åkte hem för lunch och hängde tvätt. Sedan åkte vi tillbaka för att se sista matchen som blev vinst. Laget kom på tredje plats av sju lag. En poäng från andraplatsen (de två bästa lagen fick spela final). Nelly gjorde tio mål totalt.  På vägen hem stannade vi på dollarstore. När vi kom hem gick barnen till IP för att titta på en kompis som spelade match. Jag fortsatte med tvätt och disk. Efter en timme kom de hem igen. Hanna blev upphämtad av Elsa för att åka på crossfit. Jag började förbereda packning inför jobbkonferens. Jag åkte och hämtade Hanna och Elsa 19.10. Vi skjutsade hem Elsa innan vi åkte hem.

Bio

I måndags var Hanna sjuk så jag jobbade hemifrån. På kvällen kom en man och köpte mina vinterdäck (till förra bilen) som jag lagt ut på blocket. Nelly var hos Dennis.

I tisdags mådde Hanna bättre, men var hemma en dag till för säkerhets skull. Jag jobbade hemifrån.

I onsdags gick Hanna till skolan igen. Efter jobbet mötte jag upp kusin Carro på stan. Hon var på kurs i Uppsala. Vi gick till Klang och åt pizza, halloumi fries och friterade chèvre. Jag cyklade hem vid kl 20.

I torsdags var Hanna hemma när jag kom hem. Nelly var hos Astrid. Hanna åkte iväg till crossfit, hon fick skjuts av Elsa. Jag förberedde middag. Jag åkte och hämtade Hanna och Elsa 18.30. Vi skjutsade Elsa till skölsta och sedan skjutsade jag Hanna till fotbollsträning i Lindbacken som började Kl 19. Jag åkte till Gränby och handlade lite och sedan tillbaka till Lindbacken. Nellys innebandy slutade kl 20 och Hannas fotboll 20.15. Vi skjutsade hem Astrid innan vi åkte hem och åt middag.

I fredags efter jobbet mötte jag upp Petra. Vi gick på bio och såg Respect. Därefter gick vi till Egon. Där åt jag sandwich med entrecote, svamp och lök. Till efterrätt chokladfondant. Cyklade hem kl 21 när Petra åkte tillbaka mot Gävle.

Igår klev jag upp 9.45. Jag gick till IP och såg andra halvan av Nellys match. Direkt efter började Hannas match. Jag såg två perioder innan jag gick hem och åt frukost. Sedan åkte jag till ica Maxi och shoppade en surfplatta, en regnjacka, strumpor och underkläder. Jag slappade i soffan på eftermiddagen. Vid kl 18 gick jag ut på promenad i 50 minuter.

Idag klev jag upp 9.45. Jag tog en promenad i 50 minuter före frukost. Sedan åkte jag till ica och storhandlade. Resten av dagen har jag pysslat med tvätt och disk, kollat finnkampen och fotbollslandskamp samt tittat på serier.