Jobb igen

I måndags och tisdags jobbade jag bara.

I onsdags hämtade jag Hanna. Nelly hade redan gått hem tidigare. Efter middagen åkte vi till Berthåga där Nelly hade fotbollsmatch kl 19.

I torsdags efter jobbet stannade jag till vid Brantingsbiblioteket och förtidsröstade.

I fredags efter jobbet stannade jag till vid ica och handlade lite.

Igår tog jag en 4 km promenad på förmiddagen. Jag åkte till Lager 157 och köpte regnkläder till barnen sedan vidare till Rusta. Slappade resten av dagen.

Idag tog jag en 4 km promenad på förmiddagen. Lade i en toning i håret. Sorterade bland papper i skåpen. Kl 13.45 var jag på dansakademins öppet hus i Gränby och provade på jazzdans. Därefter handlade jag på ica. Hemma har jag fixat tvätt och disk.

Sista semesterveckan

I måndags var jag och barnen hemma på förmiddagen. Vi rensade bort gamla leksaker. Kl 15 skjutsade jag dem till Dennis. Två timmar senare åkte jag, Åsa och Maria till grekiska Vergina Palace. Jag åt grekisk mixed tallrik och kolafondant. Var hemma vid kl 21.

I tisdags skulle jag åka på utflykt med Åsa men vi sköt fram den två dagar pga regn. Istället städade jag på förmiddagen. Jag cyklade till sjukhuset och lämnade blod. Cyklade vidare in till stan och kollade kläder på Dea innan jag åkte hem.

I onsdags cyklade jag till Willys och mötte upp Åsa kl 12. Därifrån avgick bussen till Kapellskär för dagskryssning med Viking Line. Vi handlade på taxfree, satt ute på däck och åt buffé. Var hemma kl 22.

I torsdags hämtade jag upp Åsa kl 11 och vi åkte till Trosa. Först stannade vi vid havsbadet där jag tog ett dopp och vi åt vår matsäck. Sedan parkerade vi i hamnen och strosade runt i Trosa. Vi avslutade med middag på Trosa Sjökrog, jag åt plankstek. När jag kom hem vid kl 20 så handlade jag på ica.

I fredags tog jag buss in till stan och mötte upp Carro. Vi gick i affärer och åt sedan middag på Pinchos. Därefter gick vi på bio och såg Fakiren som fastnade i ett skåp.

Igår åkte vi till Gränby och till Ikea innan Carro åkte hem. Jag åkte runt till sju olika cykelbutiker för att kolla efter cykel till Nelly. När jag kom hem så slappade jag bara.

Idag har jag inte gjort många knop. Tvättat lite, diskat lite, handlat lite och laddat mina batterier inför jobb.

Nelly har i helgen varit på träningsläger med fotbollslaget i Rimbo.

Bowling, Turbo och Pinchos

I måndags var jag på promenad med Susanne på förmiddagen. Efter lunch kom Esther hit och lekte med Nelly. Hon sov även kvar här.

I tisdags kom Mira hit på förmiddagen och Hanna följde då med Tuva hem. Esther blev hämtad strax därefter. Efter lunch åkte vi till Lindbacken och hämtade Hanna. Vi åkte vidare till Näsuddsbadet men där gick inte att bada då vattnet var grönt av algblomning, varningsskyltar fanns uppsatta. Vi åkte därför till Borgardalsbadet och tog ett dopp istället. Därefter tillbaka hem för mellis och fotbollsträning för stora tjejerna. Mira sov kvar hos oss.

I onsdags blev Mira hämtad efter frukost. Vi åkte till midgårdsbadet i Märsta och badade både ute och inne. Efter flera timmar åkte vi vidare till Sigtuna och åt glass på Våfflan.

I torsdags åkte vi till Hammarskogsbadet. Var mycket näckrosor där så efter en stund åkte vi vidare till Wiks slotts badplats. Efter att ha ätit matsäcken åkte vi till fyrishovs bowling då barnen hade gratiskuponger för två bowlingserier. På kvällen hade Nelly fotbollsträning.

I fredags åkte vi in till stan och åt asiatisk lunchbuffé. Sedan skjutsade vi Hanna till Malva i Lindbacken. Jag och Nelly åkte till Gränby en sväng. Kl 17 skjutsade jag Nelly till Esther på övernattningsparty. Hanna kom hem vid kl 19.

Igår åkte jag och Hanna till Gränby och köpte present. Vi hämtade Nelly i Skölsta kl 11 och åkte sedan till Krylbo. Barnen lekte med Nikki och Hollie. Vi åkte hem vid 18.30.

Idag gick vi upp kl 8. Nelly hade samling för hemmamatch kl 9. Hanna stannade hemma ensam en stund och gick sedan till Svea vid kl 10. Vid lunch kom Hanna hem och även Nellys kompis Ebba. Efter maten hämtade vi upp Svea och åkte till Turbo där barnen lekte i drygt 3 timmar. Ebba hämtades och vi skjutsade hem Svea. Därefter åkte vi in till stan och åt middag på Pinchos.

Leksand sommarland bilder

Leksand sommarland

I måndags åkte vi hemifrån kl 10. Vi stannade i Borlänge och åt lunch i kupolen. Sedan åkte vi vidare till leksand sommarland, var där kl 14-18. Därefter åkte vi till campingen intill och checkade in i stugan. Vi åkte sedan in till stan och köpte med oss hamburgare till stugan. Efter maten badade barnen i campingens pool och vi tog ett dopp vid stranden.

I tisdags gick vi 700 meter till sommarlandet. Var där 10.30-17.30. När vi kom tillbaka till campingen så åt vi grillbuffe på deras restaurang och kollade på underhållning. Senare på kvällen fick Nelly frossa och hade då fått feber.

I onsdags hade Nelly gränsfall till feber och fick alvedon. Vi hoppade på sommarlandståget så vi behövde inte promenera till sommarlandet. Nelly gjorde några av aktiviteterna men vilade även på gräset medan Hanna gjorde vissa saker själv. Efter knappt fyra timmar så gick vi tillbaka till stugan för att vila. Nelly sov en stund medan jag och Hanna badade i poolen och duschade. På kvällen åkte vi in till stan och köpte plocksallad på ica.

I torsdags så hade Nelly inte feber längre. Vi packade ihop alla våra saker och checkade ut kl 11. Vi parkerade vid sommarland och var där fram till kl 17. Innan vi gick ut spelade vi på varsin bricka på chokladhjulet som fanns innanför utgången och Hanna vann 2 kg choklad. Sedan åkte vi hemåt, gjorde ett matstopp i Gävle.

I fredags klev jag och Hanna upp 8.30. Jag skjutsade henne till tågstationen kl 9.30 då hon skulle följa med sin kompis Svea med familj till Gröna Lund. Jag och Nelly åkte och badade vid Wiks slott. Efter lunch skjutsade jag henne till Dennis. Jag åkte till Gränby och gjorde några ärenden. På kvällen gick jag hem till Susanne och drack Cava och sangria. Vi åkte in till stan med buss och gick på Magnussons, Mjesto och Pera. Vi fick skjuts hem kl 3.30.

Igår sov jag till 10.45. Jag bytte sängkläder och började ta hand om tvätten, slappade resten av dagen.

Idag tog jag och Susanne en timmes promenad. På eftermiddagen åkte jag till ica i Årsta och handlade. Fortsatte även med tvätten. På kvällen kom barnen.