Furuvik

I måndags åkte vi till Furuvik och mötte upp Petra och Inez. Det kom lite duggregn i början, men det sprack sedan upp. Barnen började direkt åka karuseller. Efter en timme tog vi lunchpaus och åt pastasallad vid vattnet. Sedan fortsatte karusellåkandet och varvades med bl a chokladhjul. Och tur hade vi som vann 2 kg choklad. Dagen avslutades med att barnen badade i poolen. Vi åkte hem kl 19, köpte med oss sushi och chop chop-mat.

I tisdags blev Hanna upphämtad av Svea för att åka och bada. Nelly blev upphämtad av Esther för att åka till turbo. Jag fixade med mathandling, tvätt och disk. Nelly och Esther kom hem på eftermiddagen och lite senare även Hanna och Svea. Hanna skulle sova hos Svea så jag skjutsade dit dem vid kl 21. Esthers pappa hämtade henne 21.30.

I onsdags åkte vi till bad i Siggefora med Susanne, Linus, Maja och Thea. Badade, solade, åt baguetter och glass. Åkte hem kl 17.

I torsdags åkte vi till badet Lafsen med Susanne och barnen.

I fredags åkte vi till Berkingebadet där de har vattenrutschkanor. Vi stannade tills de stängde kl 18.

Igår blev Hanna upphämtad av ewilyn för bad i Bälinge. Efter lunch blev nelly upphämtad av Mira då de skulle till studenternas IP med fotbollslaget för att vara maskot och gå ut med lagen Sirius och AIK innan matchstart. Jag hämtade upp dem kl 18 när matchen var slut, lite svårt att komma fram med bilen pga alla fans som var på väg från arenan. Vi skjutsade hem Mira. Efter middagen hämtade jag Hanna.

Idag åkte vi till Näsuddsbadet. Vi stannade fram till kl 15. Vid kl 16 kom Dennis och hämtade barnen. Har läst bok sedan dess.

Semester

Första riktiga semesterveckan med barnen. De sover till kl 9 och hämtar då surfplattorna. Jag sover till kl 9.30-10 och vi äter frukost vid 10.30. På kvällarna går de och lägger sig vid kl 22.

I måndags åt vi lunch hemma och åkte sedan till Turbo kl 15. Nelly mötte upp några kompisar från klassen och Hanna lekte med Elsa. Vi åkte därifrån när de stängde kl 19 och köpte med Subway till middag.

I tisdags åkte jag till Citroën för att byta ut bilnyckelskalet då en av knapparna lossnat. Vid kl 12 kom Ebba och Malva. Barnen lekte och vid kl 15 åkte vi till Gränby för att gå på bio och se Husdjurens hemliga liv 2. Jag satt utanför och kollade på surfplattan under tiden. Malvas pappa kom och hämtade när filmen var slut och vi åkte hem.

I onsdags cyklade vi in till stan. Vi åt lunch på thai Village. Sedan cyklade vi till stadsparken och lekte i lekparken. Vi hittade några checkpoints i hitta ut-appen. Vi gick till parksnäckan där en sambaorkester lärde barn att dansa samba. Kl 16 cyklade vi hem och hittade fler checkpoints på vägen.

I torsdags åkte vi till Midgårdsbadet i Märsta. Var lite halvklart väder så vi badade både ute och inne. Efter några timmar åkte vi till Våfflan i Sigtuna och åt kulglass.

I fredags åkte vi till Alundabadet. Efter någon timme kom det åska och blixt så vi packade ihop. Vi åkte vidare till Thuns och shoppade kläder, smycken mm.

Igår kom Esther vid 11.30. Det var strålande sol. Vi åkte till badet vid Wiks slott. Efter ett par timmar åkte vi vidare till vårdsätrabadet. Esther blev upphämtad av sin mamma. Vi badade en stund till innan vi åkte hem.

Idag cyklade jag till ica och storhandlade. Fixade disk och tvätt. Kl 14 gick vi till tåghållplatsen i Årsta och åkte med Lennakatten till marielund. Vi köpte glass och satt på filtar och spelade kort. Barnen målade i sina pysselböcker. Efter 1,5 timme åkte vi tillbaka hem. När vi nästan var hemma började det duggregna.

Idre fjäll forts.

I torsdags klev vi upp kl 9. Vi åkte till ett annat berg för att vandra till toppen Lillnipen. Vi fuskade och ställde bilen ganska nära. Det var inte så långt att gå, men väldigt brant. Tog ca 30 min att komma upp. Sedan gick vi ner längs en stig på sluttningen. Därefter gick vi åt andra hållet över kalfjället, inte alls särskilt brant. Gick ca 30 min och åt sedan baguette innan vi gick tillbaka till bilen. Var ute ca 3 timmar. Tillbaka i stugbyn så tog vi liften upp på Gränjesvålen, ett berg med skidbackar som var lite lägre än de tidigare. Vi köpte glass och promenerade ner längs bilvägen. Sedan åkte vi till Burusjön några kilometer bort. Vi stannade vid en liten strand, men det var för kallt i vattnet. När vi kom tillbaka till stugan så åt vi middag på Torgets grill & bar. Jag åt halloumiburgare. Därefter tittade vi på film i stugan.

I fredags klev vi upp kl 8 för att hinna packa och städa innan utcheckning kl 10. När vi kom till Särna svängde vi av mot Fulufjällets nationalpark. Vi vandrade 2 km till Njupeskär vattenfall, ganska lätt vandring med bara en mindre brant backe. Sedan gick vi andra leden tillbaka och åt baguette innan vi åkte hemåt. I Falun stannade vi för glass, vi var tillbaka i Uppsala kl 19. Vi hade fint väder hela resan, regnade bara lite under bilresan. Men jag har blivit myggbiten på armar och ben.

Igår åkte jag till mekonomen och köpte smörjmedel till bildörren och till jula och köpte en resväska. Gjorde ärenden på biltema och Gränby. Gick över till Susanne mellan 19-22 och drack bubbel.

Idag cyklade jag till ica och storhandlade. Åkte till Ikea för att köpa skärbrädor. Köpte med lunch från chop chop. Har fixat med disk och tvätt. Rensade lite i garderoben och slappade. På kvällen kom barnen.

Idre fjäll

I måndags åkte jag till boland city och mötte upp Åsa på Espresso house. Åt en bagel till lunch. Sedan handlade vi mat på city gross inför resan. Jag åkte hem med maten och åkte därefter till stadium outlet för att köpa ett par högre och vattentäta skor till vandringen. Jag var in en sväng på Lindex också. När jag kom hem packade jag.

I tisdags åkte jag kl 10 för att tanka och hämtade sedan upp Åsa. När vi kom till Rättvik stannade vi för lunch på Diner 45. Vi kom fram till Idre fjäll och vår stuga kl 17. Vi tog en promenad runt i stugbyn och sedan värmde vi fryst färdiglasagne medan vi tittade på tv. Var mycket mygg ute...

I onsdags klev vi upp kl 9. Vi åkte iväg till berget Städjan och började vandra längs leden genom skogen. Det blev brant och efter ca 45 min trodde vi att vi nått toppen, men såg då att det var en lång bit kvar. Först horisontell stig över kalfjället och sedan brant lång backe uppåt. Jag var nära att ge upp... vi var båda otränade så vi stannade flera gånger för att hämta andan. När vi äntligen kom upp hade vi gått totalt 1 timme och 15 min och jag var helt slut. Men utsikten är ju belöningen! Vi hade dock en stenig backe kvar för att nå toppen, men jag orkade inte den... Vi vilade och åt baguette. Därefter fick jag ny energi och tänkte att jag måste ju ändå försöka, så jag gick upp även den sista biten! På vägen ner vrickade jag till foten lätt, men det var ingen fara. Det tog nästan lika lång tid neråt. Benen var möra, vi tog en längre led som inte var lika brant. Var ute totalt fyra timmar. Tillbaka i stugbyn var vi en stund vid den uppvärmda utomhuspoolen, dock mycket folk där. Sedan gick vi till pizzerian och åt middag på uteserveringen.

Tjejkväll

I måndags efter jobbet handlade jag på ica.

I tisdags efter jobbet åkte jag till Stadium för att köpa gummistövlar till barnen. På kvällen hade jag möte med en styrelseledamot i min bostadsrättsförening för att bli uthyrningsansvarig för samlingslokalen.

I onsdags jobbade jag bara.

I torsdags cyklade jag hem i regnet, men köpte med sushi hem.

I fredags stannade jag på ica och handlade. Påbörjade därefter städning. Firade in semestern med kvarvarande sushi och vitt vin.

Igår var det dags för mer städning. Sedan åkte jag runt till flera sportaffärer för att leta walkingskor. Köpte thailunch i foodtrucken. Jag gjorde ärenden på Coop, Rusta, Jula, ÖoB och dollar store. När jag kom hem fixade jag lite snittar, libapizzor och sangria. Vid 18.30 kom Susanne, hennes kompis Linda och Åsa. Även de hade godsaker och bubbel med. Vid kl 23 åkte vi buss in till stan och gick på Flustret. Gick sedan vidare till baren Pera. Jag och Susanne tog buss till Årsta centrum och promenerade därifrån, jag var hemma kl 3.

Idag sov jag till kl 11.30. Har bara slappat i soffan hela dagen.

(null)

Gymnastikläger

I måndags skjutsade vi Nelly till Fyrishov då gymnastiklägret började kl 9. Sedan hämtade vi upp Elsa i Skölsta. Hanna och Elsa lekte hemma hos oss. Nelly fick skjuts hem av Esther kl 15.30.  Elsas mamma hämtade henne kl 16.

I tisdags skjutsade jag Nelly och Esther till gymnastiken på morgonen. Jag och Hanna hämtade upp Ewilyn från fritids kl 10.15 och åkte till Busfabriken. Kl 15 skjutsade jag hem dem till oss och hämtade sedan Nelly, Esther och Fanny. De åt mellis och cyklade till fotbollsträning kl 17. Ewilyns mamma hämtade henne. Jag och Hanna hämtade Nelly från träningen 18.30.

I onsdags fick Nelly skjuts av Fanny till gymnastiken. Malva kom hem till oss och lekte mellan 11 och 15. Därefter hämtade jag Nelly, Esther och Fanny. Esther sov kvar hos oss.

I torsdags skjutsade jag Nelly, Esther och Fanny till gymnastiken. Jag cyklade med Hanna hem till Elise. Sedan cyklade jag till stan för undersökning av mina lymfkörtlar. Därefter mötte jag upp Jenny för lunch på Hava. På vägen hem cyklade jag förbi Elise och tjejerna hängde med hem till oss för lek. Nelly fick skjuts hem av Fanny. Kl 18.30 cyklade vi alla till Nellys fotbollsträning där det var föräldramatch och fika.

I fredags fick Nelly skjuts av Esther till gymnastiken. Jag och Hanna åkte till Gränby och mötte upp Magnus och Ludvig. Ludvig följde med oss till Turbo. Kl 14 åkte vi hem för att packa och 15.30 hämtade vi Nelly för att åka till Avesta. 1 km innan vi skulle svänga av mot Avesta så fastnade vi i trafikköer, en timme och 20 min stod vi stilla... när vi kom fram så åt vi middag hos mamma och sov över hos Marcus.

I lördags åkte vi till Lillsjön för att bada i några timmar. Vi stannade sedan på ÖoB för att köpa lördagsgodis.

Igår åkte vi till Utsund med alla småkusiner för att bada. Sedan grillade vi hemma hos Marcus och hade kalas för Cornelia och mamma. Vi var tillbaka i Uppsala vid kl 19 och jag skjutsade barnen till Dennis efter middagen.