Födelsedagsfirande

I måndags åkte vi till Avestas badhus Metropoolen. Vi badade med mamma och Magnus familj samt åt lunch och glass. När vi kom tillbaka till Marcus så kom även nikki och Hollie hem för pappavecka. Jag tog med mig alla fyra barnen till ica för att handla inför tårtbakande. På kvällen kom Magnus över med en vegetarisk lasagne som mamma gjort. Tyvärr regnade det större delen av dagen.

I tisdags bakade jag och Hanna tårtor på morgonen. Vi åkte hem till mamma för att starta födelsedagsfirandet. Marcus jobbade dock på förmiddagen. Vi körde tillbaka bilen till Marcus och nikki och Hollie åkte sedan sparkcykel till skateparken medan vi promenerade dit för att möta upp resten. Vi åt grillad mat, drack champagne och mamma öppnade paket. Barnen hann kicksparka i skateparken innan vi gick hem. Vi promenerade sedan in till stan där vi fortsatte firandet på Fino med mostrar och kusiner. Jag åt bruschetta med brie, honung och jordgubbar samt pulled beef Burger.

I onsdags åkte vi till Pålsbenning och badade. På vägen hem köpte vi med pizza till lunch. Sedan spelade vi minigolf, lekte i Karlbergsparken och avslutade dagen med tacomiddag. Vi promenerade hem till marcus vid kl 23.

I torsdags åkte Magnus familj hem mot Luleå. Vi sov länge och packade ihop våra saker. Efter lunch åkte vi på utflykt till Kulinariet i Stora skedvi med mamma och Marcus familj. Där köpte vi chips, godis och glass. På kvällen åt vi grillade hamburgare. Vi sov kvar hos mamma.

I fredags åkte jag och barnen in till stan och shoppade på hm och sedan vidare till Pickaboo. Efter lunch åkte vi hem mot Uppsala. På kvällen åkte jag över till Susanne och ställde in en del av mina grejer i hennes förråd.

Igår morse cyklade jag till ica och handlade frukost. Hanna cyklade sedan till Svea på förmiddagen. Jag och Nelly åkte på ärenden till hm, Kappahl och stadium. Vi köpte med lunch från chop chop. På eftermiddagen fortsatte jag med packandet, det tar aldrig slut... Hanna sov kvar hos Svea.

Idag hämtade vi upp Fröya i skölsta kl 11 och sedan även Hanna och Svea. Vi åkte till Fyrishov och badade i fem timmar. Hade med pastasallad till lunch. Vi skjutsade hem Fröya och Svea. Efter middagen gick Hanna hem till Svea för att sova där. Jag har skruvat ihop en ny låda och dörr till skåpet i sovrummet.

Semester

I måndags jobbade jag. Hanna var hemma. Nelly var på Gränby med Ebba.

I tisdags jobbade jag hemifrån på morgonen. Kl 10 åkte jag med Hanna till sjukhuset på öronkontroll. Hennes ena rör i örat hade fallit ut redan någon månad efter operationen och nu hade även det andra röret lossnat. Hon fick göra hörseltest, var inte så bra resultat. Jag skjutsade hem henne och åkte till jobbet. Hanna hade fått besök av sin kompis Lili när jag kom hem. Lili blev upphämtad av sin pappa.

I onsdags var min första semesterdag. Vi fortsatte packa och rensa. Det kom en kille och köpte mitt mc-ryggskydd jag haft länge i förrådet. Senare kom en annan kille med sin dotter och köpte mc-jacka och mc-byxor.

I torsdags var det fint väder. Vi hämtade upp Ebba och malva och åkte en timme till Berkingebadet. Vi kom fram vid 12.30 och stannade till kl 17. När vi kom hem hade jag tvättstugan.

I fredags var det också soligt, men lite blåsigt. Vi hämtade upp Ebba och åkte till Näsuddsbadet. Stannade ca 2,5 timme. Vi lämnade av Nelly hemma hos Ebba och åkte hem. Susanne kom över och hjälpte mig koppla ur den trasiga tvättmaskinen. Vi fick in den i bilen och körde den till återvinning. Under tiden var Hanna till ica och handlade chips. Vi åt middag och jag hämtade sedan Nelly i Lindbacken. Samtidigt svängde jag in på Bauhaus för att köpa ett lock till vattenröret som varit kopplad till tvättmaskinen. Men när jag kom hem var locket för stort...

Igår när jag vaknade åkte jag till byggmax och köpte nytt lock till röret, en storlek mindre som passade. Vi åt frukost och packade in oss i bilen. Vi åkte till candyz och köpte godis och till lager 157 och köpte regnkläder. Sedan åkte vi mot Karlskoga. Stannade på Max i Västerås för lunch. I Karlskoga checkade vi in på hotell och fixade iordning oss på en halvtimme. Sedan blev vi upphämtade av Adam för att åka till Aris fest. Vi var utomhus hos dem i partytält, åt god mat och dryck. Barnen lekte, spelade kubb och badade i bubbelpool mitt i natten. Jag och Hanna fick skjuts till hotellet kl 1.00 av Adam.

Idag sov vi till kl 10 och missade frukosten. Vi checkade ut och köpte frukost på Coop istället. Vi hämtade upp Nelly som sovit hos Tuva. Kl 13 började vi åka mot Avesta. Vi åt lunch i Lindesberg. När vi kom fram var även Magnus familj hos mamma. Jag åkte iväg en sväng till dalahästen för att träffa en köpare som köpte min mc-skinnbyxor. Vi lekte sedan i Karlbergsparken innan vi åt middag hos mamma. Nu är vi hemma hos Marcus för att sova där.

Babyshower

I måndags efter jobbet började jag rensa i skåpen i vardagsrummet och packa.

I tisdags efter jobbet fortsatte jag med packning av vardagsrummet.

I onsdags efter jobbet började jag packa saker från köksskåpen.

I torsdags morse åkte jag till besiktningen för efterkontroll, denna gång blev bilen godkänd. Efter jobbet hämtade jag upp Hanna hos Dennis, hon ville sova hos mig. Vi åkte förbi Bauhaus och köpte flyttkartonger. På kvällen gick Hanna ut och lekte med Simon och Svea en stund.

I fredags efter jobbet packade jag i badrummet och Hanna packade sina saker.

I lördags åkte vi ut på ärenden till Ikea, Lindex, Clas Ohlson, Tgr och Leklust. Köpte med citysallad hem till lunch. Vi slappade på eftermiddagen. Kl 18 skjutsade jag Hanna till tågstationen, hon tog tåget till Avesta. Jag åkte till ica och handlade inför kommande vecka.

Idag åkte jag till Avesta på Carros babyshower. Vi samlades kl 13 för att förbereda inför överraskningen. Hon kom kl 14. Vi åt sallad och fikade. Körde quiz och presentöppning. Kl 17 hämtade jag upp Hanna hos mamma och åkte hemåt. Jag började gå igenom kartonger som stått i förrådet i fem år. Nelly kom senare på kvällen.

Grattis mamma 60 år

I måndags var Hanna på fritids medan jag jobbade. Nelly hämtade henne 14.30. När jag kom hem lagade jag middag. Sedan åkte vi till dollar store. Därefter åkte vi till Länna för ett kvällsdopp.

I tisdags var Hanna på fritids. Hon gick hem själv 14.30. När jag cyklade hem från jobbet spöregnade det. Jag bytte kläder och åkte till mekonomen för att lämna in bilen. Jag promenerade hem i regnkläder, men det hade då slutat regna. Är 2 km hem.

I onsdags var barnen hemma medan jag jobbade. Hanna lekte med Svea och Maxima. Jag cyklade direkt från jobbet till mekonomen för att lösa ut bilen innan de stängde. Hanna kom hem och packade väska då hon skulle sova hos Svea.

I torsdags hade jag tagit ledigt. Direkt på morgonen promenerade jag till mekonomen för att hämta cykeln (de låser grinden på natten). Jag och Nelly rensade alla hennes skåp och lådor. Vi åkte till Max och hämtade lunch (Hanna hade ätit på Max dagen innan). På eftermiddagen åkte jag till Systembolaget och ÖoB. När Hanna kom hem på kvällen så var det hennes tur att rensa bland leksakerna.

I fredags var barnen hemma medan jag jobbade. De dammsög och torkade rent i badrummet. Hanna åkte sedan med Svea för att spela minigolf. Jag stannade till på ica på vägen hem, Hanna mötte upp mig där. När jag kom hem lagade jag middag. Kl 19 kom Linda, Susanne och hennes dotter Maja. Vi drack sangria och åt tilltugg på min altan. Blev även jordgubbar och glass. De åkte hem vid kl 22.30.

Igår åkte jag och Nelly till Lindex och dollar store. Efter lunch packade vi in oss i bilen. Stannade till på ica innan vi åkte mot Avesta. Där firade vi mammas födelsedag en dag för tidigt.

Idag åt vi frukost innan mamma åkte till jobbet. Hann även med att äta rabarberkaka som födelsedagsfika. Vi packade ihop och åkte hemåt. Stannade på sibylla för lunch. Kl 15 skjutsade jag barnen till Dennis. Har sedan slappat resten av dagen, tittade på tidigare säsong av Bäst i Test.