God jul

I måndags var det julafton. Jag åkte till Hedemora och hämtade barnen. Vi firade jul hos mamma med hela familjen, god mat och många julklappar.

I tisdags grillade vi korv ute och barnen lekte för fullt. Sedan kollade vi på julfilmer.

I onsdags åkte jag en sväng till Rusta. På eftermiddagen åkte vi till en församlingsgård för tacomiddag med hela mammas släkt.

I torsdags åkte vi tillbaka till Uppsala och jag lämnade barnen till Dennis. De skulle då åka till Skåne. På eftermiddagen åkte jag till sjukhuset och lämnade blod. Sedan åkte jag till lager 157 för att köpa vinterjacka till Nelly. Därefter åkte jag hem och tränade på löparbandet.

I fredags jobbade jag bara.

Igår ägnade jag ett par timmar åt att plocka och sortera bland papper, kläder och leksaker. Sedan åkte jag till Gränby på några ärenden. Därefter åkte jag till ica i Årsta för att handla nyårsmat. På kvällen tränade jag på löparbandet.

Idag har jag dammat, torkat skåpluckor, dammsugit och svabbat golv. Sedan åkte jag till Mio för att kolla på soffor. Därefter åkte jag hem och slappade.

(null)

Pepparkakshus

I måndags var jag med Hanna till vårdcentralen för undersökning då hon varit sjuk med feber många gånger senaste året, eller faktiskt ofta hela livet. Hon fick lämna blodprov och prata med läkaren. Sedan tog jag bussen till jobbet, första gången denna vinter som jag lämnade cykeln hemma. Hanna följde med Svea hem och Nelly gick hem själv från skolan. Hanna och Svea kom och åt middag. Sedan skjutsade jag Nelly till innebandy i Johannesbäck. Vi hämtade henne kl 20.

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna kom strax efter mig då hon varit på öronmottagningen med Dennis. Vi byggde och dekorerade pepparkakshus.

I onsdags hade vi prisutdelning på jobbet i en pepparkakshustävling. Mitt lag vann, vi hade tema "hållbarhet" med solcellspaneler, vindkraftverk och sopsorteringsstation. Efter jobbade gjorde jag några ärenden på stan.

I torsdags jobbade jag bara. På kvällen sorterade jag massor av kläder som barnen vuxit ur. Barnen var i Hedemora på begravning.

I fredags kom Nelly hem strax före mig. Vi åkte till Gränby så att hon kunde köpa julklappar. Sedan hämtade vi Hanna hos tuva i Lindbacken. Hannas provsvar kom med post och de var normala.

Igår bakade vi på förmiddagen. Gjorde knäck, cornflakeskakor och rischoklad. Kl 14 kom Esther. Hon och Nelly var hemma medan jag och Hanna åkte till Gränby så att även hon kunde köpa julklappar. På kvällen bakade vi Rocky road.

Idag kom Dennis och hämtade barnen kl 11. Jag tränade en halvtimme på löparbandet. Efter lunch packade jag och bar ut alla kassar och väskor till bilen. Jag åkte till Intersport och köpte innebandystrumpor till Nelly, sedan vidare till Gränby för att köpa klänningar till mig själv. Därefter åkte jag till Krylbo.

Nellys sida
(null)

Hannas sida

Vårt arbetslag

Lucia och julfest

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly hade gått hem tidigare då gymnastikgruppen hade samling kl 16 för att gå luciatåg inför flera andra grupper. Efter middagen cyklade vi till ångelstaskolan för att kolla på gruppens fjärde luciauppträdande för kvällen. Sedan tittade vi på när gruppen tränade och avslutade med att fika innan vi cyklade hem kl 20.

I onsdags cyklade jag till skolan kl 9 då Nellys klass hade luciaframträdande. Sedan cyklade jag till jobbet. Efter jobbet hämtade jag Nelly på klubben och Hanna på fritids. Efter middagen skjutsade vi Hanna till träning. Jag och Nelly var till Gränby en snabbis innan vi hämtade Hanna igen 19.15.

I torsdags efter jobbet åkte jag till Ikea och mötte upp Åsa. Vi åt julbord och gick sedan en sväng i varuhuset. När de stängde åkte jag till Hanna med hennes innebandyväska. Sedan åkte jag till ica Maxi och handlade och därefter tankade jag bilen.

I fredags efter jobbet gick vi till La Parilla för jobbets julfest. Vi fick tapasrätter till förrätt, hängmörad biff med tillbehörsbricka till varmrätt och kladdkaka till efterrrätt. Vi var några som sedan gick vidare till o’connors pub och till sist kebab house. Cyklade hem kl 4, men det var inte så mycket luft i framdäcken så jag fick stanna till vid en pumpstation på vägen.

Jag sov till kl 11.30 och slappade i soffan. På eftermiddagen tränade jag en halvtimme på löparbandet. På kvällen gick jag över till Susanne mellan 19-22.30.

Idag sov jag till kl 9.30. Jag åkte till leklust i Gränby för att kolla runt efter julklappar. Sedan till toys’r’us för att köpa julklappar och därefter tillbaka till leklust för komplettering. Kl 14 åkte jag till Ifu och kollade på Nellys match. Sedan åkte jag till Rusta och Coop för handling. På kvällen tillbringade jag två timmar med att slå in 17 paket.

Luleåfest

I måndags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly hade följt med Esther hem. Vid 17.30 kom Emma och hämtade Hanna då Dennis skulle komma hem senare denna dag.

I tisdags cyklade jag till skolan och följde med Hanna till skolsköterskan då det var dags för vaccination kl 9.30. Därefter cyklade jag till jobbet. Efter jobbet hämtade jag Hanna på fritids. Nelly hade cyklat hem ensam. På kvällen cyklade jag med Nelly till gymnastikträning 18.30. Hämtade henne sedan kl 20.

I onsdags jobbade jag bara.

I torsdags kom jag hem kl 18.15. Åkte då på ärenden till Jysk, Lekia, Stadium och sedan vidare till Gränby där jag var in på Åhléns, Hm, BR, smyckesbutik och Ica. Var hemma 20.30.

I fredags slutade jag tidigare och hämtade Hanna på fritids kl 15.15, Nelly var redan hemma. Vi åkte till Krylbo och åt middag. Sedan åkte jag tillbaka till Uppsala igen.

Igår klev jag upp kl 7.45. Tog buss till stationen och bytte buss för att åka till Arlanda. Kl 11.25 lyfte jag mot Luleå. Magnus hämtade upp mig och skjutsade till hotell Savoy. Jag checkade in och gick sedan ut för lunch. Fick tips av Mange om en sushirestaurang. Kl 15 gick jag till Jossan som bor i närheten. Vi överraskade Ulrika som kom dit med några kompisar, drack bubbel och åt tilltugg. Kl 17 gick vi vidare till hotellet där Ulrika överraskades av 70 kompisar utklädda till 20-talstema. Sedan var det fest, mat, dryck och musik. Kl 1.15 åkte jag upp till rummet för sömn.

Idag klev jag upp kl 9.15. Åt frukostbuffé med Ulrika och tre av hennes kompisar. Vi var några som checkade ut vid 11.30 och delade på taxi till flygplatsen. Kl 14.45 var jag tillbaka på Arlanda. Köpte en toast och tog bussen hem. Där väntade mamma, mats och barnen. De åkte hem igen efter middagen.

Första advent

I måndags jobbade jag bara. Jag är förvånad över att jag fortfarande cyklar till jobbet istället för att ta buss.

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly mötte upp oss där när hon åkte från klubben. Efter middagen cyklade jag med Nelly till gymnastiken och hämtade henne senare vid kl 20.

I onsdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly och Fröya hade gått hem tidigare. Efter middagen skjutsade jag Hanna till träning på Bolandskolan. Sedan åkte jag till Gränby och bytte Hannas nya vinterskor till en större storlek. Därefter hämtade jag upp Nelly då Fröya åkt hem. Vi hämtade Hanna kl 19.15.

I torsdags hämtade jag Nelly på klubben och Hanna på fritids. Efter middagen åkte vi till Lindex och hämtade ut paket som vi beställt. Sedan lämnade vi Nelly på träning i Gränbyskolan. Kl 20 åkte jag och hämtade Nelly.

I fredags hämtade jag Nelly på klubben. Vi handlade på ica Brantingstorg innan vi cyklade hem. Hanna hade följt med Elsa hem från skolan. Efter middagen hämtade vi Hanna i Skölsta.

Igår klev vi upp kl 7.15. Hanna hade samling på Ifu kl 8.30. Hon spelade fyra matcher med vinst och var klar vid kl 11. Då åkte vi till Gränby för att köpa present. Vi åt lunch på McDonalds som även hade ansiktsmålning. Sedan lekte Hanna hos Svea en stund. Kl 15 skjutsade jag barnen till Emma, mira och tuva då de hade besök från Skåne. Jag åkte till Lindex för att byta en tröja som var trasig. Jag åkte till Årsta för att hämta ut paket och storhandlade på ica. Hanna fick skjuts hem 17.30 och Nelly fick skjuts till kalas hos Lisa. Jag hämtade Nelly och mira i Lindbacken kl 21 och skjutsade hem mira.

Idag skjutsade vi Hanna till malva i Lindbacken. Sedan ägnade jag och Nelly oss åt storstädning i tre timmar samt byte av sängkläder. Vi fikade lussekatt, pepparkakor och glögg. Därefter tog vi fram julsakerna ur förrådet. Kl 15.30 kom Hanna och malva hit och lekte. Vi fortsatte pynta. Malva åkte hem vid 17.15.