God jul

I lördags var det julafton. Hanna hade varit feberfri dagen innan, men kände fortfarande lite smärta i halsen. Vi packade in allt i bilen och åkte mot Grytnäs Gammelgård. Där väntade resten av familjen. Barnen spelade  julklappsspel innan vi åt jullunch. Sedan tittade vi på Kalle anka innan vi öppnade paket. Tomten kom och hälsade på också. Vi vuxna spelade julklappsspel. Åt kex och ost på kvällen. Jag och Hanna sov kvar i lokalen.

Igår kom resten av familjen vid kl 10 och åt frukost i gammelgården. Nikki och hollie åkte iväg till sin mamma. Till lunch åt vi rester som pytt i panna. Marcus och Othilia åkte iväg till Borlänge. Resten åkte till Karlbo för att åka skridskor i kylan, jag och Hanna stannade kvar inomhus. När de kom tillbaka drack vi glögg och varm choklad. Efter middagen blev Hanna  upphämtad av Dennis. Vi andra åkte hem till mamma och kollade på film. Jag och Nelly sov hos mamma.

Julstök

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var nelly hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna var på Gränby och kom hem strax efter mig. Efter middagen skjutsade jag Nelly, sara och Fanny till mlt där laget skulle jobba genom att packa varor. Jag och Hanna bakade julgodis. Vi gjorde rocky road, knäck, saffranskaka, brigadeiro och cornflakeskakor (till Hannas klass). Nelly fick skjuts hem 21.30.

På onsdag morgon var Hanna sjuk. Jag skjutsade nelly till skolans julavslutning och hon fick ta med kakorna till Hannas klass. Körde hem bilen och kunde nu cykla till jobbet då snön smält bort. Jag åkte hem lite tidigare från jobbet och jobbade hemifrån då Hanna hade feber och fick stanna kvar hos mig. På kvällen slog jag in alla julklappar.

I torsdags jobbade jag hemifrån, Hanna var fortfarande sjuk. Kl 16 åkte jag till Arlanda och hämtade Ulrika och Ludvig. Vi åkte till skölsta och hämtade upp Nelly, sedan vidare till Gränby för lite shopping. Vi åt middagsbuffé på Pong och köpte med sushi hem till Hanna. Släppte av Nelly i skölsta på hemvägen.

I fredags hämtade vi upp Nelly i skölsta 11.30 då hon skulle ta tåg med Ulrika och Ludvig. De köpte med sig subway-macka. I Sala blev de upphämtade med bil. Jag åkte hem och hämtade Hanna. Vi åkte in till närakuten för att kolla hennes hals. Fick vänta ungefär en timme. De kunde se att det inte var halsfluss, så ingen medicin blev det. Vi gick in på apoteket och köpte olika halstabletter. När vi kom hem gick jag till Ica och köpte vörtbröd och julskinka. Vi tog det lugnt resten av dagen.

Julbord

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen fick Nelly skjuts till träning i lindbacken av kompis. Jag hämtade dem 21.30 och vi skjutsade hem Astrid, Hedvig och Fanny.

I onsdags var båda barnen på shoppingärenden när jag kom hem. Hanna kom hem strax efter mig och Nelly kom vid 19. Efter middagen åkte vi till Dennis och lämnade innebandyväskor.

I torsdags åkte Nelly till Stockholm med klassen för studiebesök i riksdagen. Jag gick med mina kollegor till Domtrappkällaren och åt julbord. Vi gick sen vidare till Interpool och spelade shuffleboard. Därefter var vi några som gick vidare till Harrys. Jag tog bussen hem 00.08.

I fredags tog jag en liten sovmorgon. Åkte till jobbet 9.30. Nelly var hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna var på träning på Johannesbäck och fick skjuts av Svea. Hon kom hem och hämtade sovsaker för att sova över hos Svea. Jag och Nelly åkte hem till hennes klasskompis för att hämta strumpor som hon sålt. Vi åkte till Ica och köpte fredagsmys. Vi stannade och tankade på vägen hem.

Igår sov vi till 9.30. Kl 11.15 åkte vi till Ifu. Jag släppte av Nelly och åkte till gränbystaden för ärenden på Jysk, rusta och dollarstore. Tillbaka till Ifu då matchen började 12.45. Det blev oavgjort. På vägen hem köpte vi subway-baguette. Hanna hade hängt med Svea hela dagen och fick skjuts av henne till Ifu. Jag åkte dit och kollade på matchen 15.15. Det blev vinst. Hanna och Svea följde med Meja hem. Jag åkte hem till Nelly. Hämtade hanna och Svea i Svartbäcken kl 22.

Idag klev vi upp 7.30. Jag skjutsade Nelly till Ifu 8.15 då hon skulle döma. Jag hämtade henne 10.45. Fixade med tvätt och disk. En timme senare kom Svea och meja och jag skjutsade dem till turbo. Nelly åkte med och följde med mig in på ÖoB. Vi åkte hem och åt lunch. Hon fick sen skjuts av Hedvig till match. Jag vilade i soffan en stund. Hängde även tvätt. Sen åkte jag till Storvreta och tittade på matchen kl 15. Det var med 06-laget och blev vinst. När vi kom hem så var Hanna hemma, Sveas pappa hade hämtat dem. Jag och Nelly åkte lite senare till Dennis och lämnade innebandygrejer. Vi tittade på VM-finalen i fotboll.

Julbord och tandställning

Igår gick det inte att publicera, så jag testar idag.

I måndags tänkte jag ta bussen till jobbet, men det var bara två minusgrader så jag cyklade istället. Cyklade från jobbet 14.30 och mötte upp Nelly hos tandläkaren i Årsta. Det var en vanlig undersökning denna gång. När jag kom hem jobbade jag en stund till innan jag lagade mat. Jag skjutsade Hanna till innebandyträning på Ifu kl 18 och häntade henne 19.30.

I tisdags var det kallare så nu blir det buss till jobbet. Hanna var på fotbollsträning när jag kom hem. Hon kom hem strax efter 18. Jag skjutsade nelly, Hedvig, Fanny och Astrid till lindbacken för träning kl 20. Hon fick skjuts av kompis hem 21.30.

I onsdags gjorde vi pizzafläta till middag. Nelly åkte med Fanny till 06-träning i lindbacken 19.30. Jag hämtade dem 21.30.

I torsdags åkte både jag och Nelly buss in till stan då hon hade tid hos tandregleringen. Hon fick nu tandställning även i överkäken och de skruvade åt ställningen i nederkäken. Hon tog sen buss till skolan. Jag stannade kvar och jobbade en timme extra på kvällen. Sedan gick jag till elite hotell och åt julbord med vägföreningen. Jag tog buss hem vid 21 och kom först hem. Nelly kom strax efter mig från träning i bolandskolan och Hanna kom en stund senare från träning i lindbacken.

I fredags jobbade jag bara. Handlade lite på Hemköp på vägen hem.

I lördags tog jag det lugnt på förmiddagen. Vid kl 16 åkte jag till Fyrishov och simmade 1000 meter. På kvällen kom Susanne över en stund på ett glas bubbel.

I söndags åkte jag till Ica och storhandlade på förmiddagen. På eftermiddagen åkte jag till Ifu och satt i sekretariatet på Nellys match. Det blev oavgjort. Jag åkte hem en stund och körde igång tvätt. Jag åkte tillbaka till Ifu och tittade på Hannas match med 09-laget, det blev förlust.

Naprapat

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var jag hos naprapat. Gäller att nyttja lite friskvårdsbidrag innan året är slut.

I onsdags efter jobbet åkte jag till Fyrishov och köpte ett 10-gångerskort för simning. Jag åkte sedan till dollarstore. Därefter åkte jag till Ica och storhandlade. När jag kom hem beställde jag ett träningskort från padelbanan också.

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag Hanna till lindbacken. Jag åkte hem och hämtade upp Nelly och sedan Hedvig, Angel och Fanny. Skjutsade dem till bolandsskolan. Åkte till Ica och hämtade ut paket, sedan hem en stund. Plockade fram alla julsaker från förrådet. Åkte till lindbacken och hämtade Hanna kl 21. Nelly fick skjuts hem av kompis.

I fredags var Hanna, meja och Svea hemma när jag kom hem. De hade varit på innebandyträning i Johannesbäck. Nelly var hos Astrid och de gick på bio i Gränby. Jag hämtade dem efteråt vid 20.30 och skjutsade hem Astrid. Svea gick hem 22.30, Meja sov kvar.

I lördags åkte Nelly iväg till Tierp på match vid kl 10. En halvtimme senare skjutsade jag Hanna och meja till Ifu. Jag åkte till Gränby centrum medan de värmde upp. Var tillbaka till matchen började. Blev vinst. Jag och Hanna skyndade oss till Björklinge där Hanna skulle få spela med Nellys andralag. Blev tyvärr förlust, men bra spelat. Nelly var hemma när vi kom hem, de hade vunnit. Jag gick till Ica och handlade lite och därefter klädde jag granen (barnen ville inte). Nelly bakade nutellafudge och tomteskumsfudge. Vi gjorde caesarsallad till middag.

Idag åkte Nelly iväg med laget på lagaktivitet kl 9. Jag och Hanna sov till 10. Svea kom hit vid 13. De åkte med Svea till extraträning i Lindbacken 15-16.30. Jag hämtade Nelly kl 15 och vi åkte till eko och rusta. När vi kom hem hjälpte jag henne att färga håret mörkare.