Midsommar

I måndags var jag ledig. Jag cyklade in till stan på ett bankärende. Jag åt lunch på stan och var in på HM. Sedan cyklade jag till sjukhuset och lämnade blod. Därefter cyklade jag till polisstationen och fotograferades inför pass. Resten av dagen tog jag det lugnt hemma.

I tisdags jobbade jag. Efter lunch hade vår avdelning padelturnering där vi spelade dubbel och bytte lagformation flera gånger. Vi duschade, bytte om och cyklade tillbaka till jobbet. Där fick vi bubbel och snacks innan vi gick vidare till LeParc för sommarfest. Vi åt trerättersmiddag med toast Skagen, pepparbiff samt jordgubbar med glass.

I onsdags hade jag semester och tog det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen cyklade jag in till stan och mötte upp Åsa på Loco vid 16. Cyklade hemåt vid 18.30. Åkte förbi postombudet och hämtade ut min nya (begagnade) mobil som jag beställt. Ägnade resten av kvällen åt att föra över data från gamla mobilen till nya.

I torsdags kom Hanna hem till mig. Jag skjutsade henne till Ebba i fålhagen. Sedan åkte jag till Ica och storhandlade. Nelly kom hem vid 18 med buss, hon hade varit i Öregrund med kompisar. Efter middagen gick hon hem till Hedvig. Vid 20 hämtade jag Hanna, Ebba och Milli. De skulle sova hos oss. Vid 23 hämtade jag Nelly.

I fredags var det midsommarafton. Jag skjutsade Hanna, Ebba och Milli till fålhagen där de skulle ha picknick. Jag och Nelly hämtade dem igen vid 16 och vi åkte till Fjällnora och badade. Vi skjutsade hem Ebba och Milli och åkte därefter hem och grillade kyckling. Hanna cyklade sedan till tjejerna i fålhagen igen och kom hem vid 22.

Igår efter lunch cyklade Hanna till Klara, Ninia och Polly. Jag och Nelly städade. Vi åkte sedan till rusta och citygross. När vi kom hem bakade jag rabarberkaka. Vi grillade kött till middag och slappade. Hanna kom hem vid 22.

Idag hämtade vi upp Klara och polly och åkte till björklingebadet. Där mötte vi upp Ninias familj, Pollys föräldrar kom också. Vi badade, fikade, åt baguetter och köpte glass. Åkte hem vid 16.30, skjutsade hem Klara. Efter middagen åkte Hanna iväg till fotbollsträning på Johannesbäck. Jag gick över till Susanne och satt på hennes altan ett par timmar. Hanna kom dit och spelade kubb med Maja och thea. På kvällen gick Hanna ut en stund med Svea.

Säng och Åland

I måndags gick Hanna iväg till fotbollsskola strax efter att jag cyklat till jobbet. Efter jobbet gick jag till Bishop Arms och mötte upp Susanne, Macke och Tobbe för quiz. Cyklade hem 21.30.

I tisdags och onsdags jobbade jag bara. I tisdags fick nelly hjälp av Dennis att hämta upp sängen som hon valt från Ikea. Så den stod i hennes rum när jag kom hem. Den gamla sängen fick Dennis ta med till stugan.

I torsdags var nelly, Hanna och Meja hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna och Meja hade gjort torkade rabarberremmar. Efter middagen gick Hanna och meja iväg till fotbollsträning precis innan det började regna… Susanne och Thea kom över och fick välja en ut en del kläder som tjejerna rensat ut.

i fredags väckte jag hanna innan jag åkte till jobbet så att hon skulle komma upp till fotbollsskolan. Efter jobbet tog jag det bara lugnt.

Igår cyklade jag till Ica på förmiddagen och köpte matsäck. Vid 12.45 cyklade jag till Gränby och mötte upp Susanne, Linda och två av Susannes kollegor. Vi klev på bussen mot Grisslehamn och därefter båt mot Åland. På vägen dit satt vi ute på däck, solen kom fram precis efter att vi lämnat hamn. På hemvägen åt vi middag i caféet, jag åt åländsk havslax med vitvinssås. Sedan shoppade vi i taxfree innan vi kom tillbaka i land 19.30. Bussen var tillbaka i Uppsala 21.30 och jag och Susanne cyklade hemåt.

Idag åkte jag på ärenden till Jysk, ÖoB och Willys. Jag köpte två nya barstolar till köket. Jag köpte även med Citysallad hem. På eftermiddagen har jag skruvat ihop stolarna och slappat i soffan. På kvällen tog jag en promenad på 50 minuter.

(null)

Nationaldag

I måndags var vi lediga då det var nationaldagen. Jag cyklade iväg till padelhallen kl 11 och spelade padel med Helena. På eftermiddagen åkte jag och nelly iväg och kollade på ny säng till henne, vi var på Jysk och Ikea. Efter middagen skjutsade jag Nelly till Gränby så hon kunde köpa snacks och present. Sedan hämtade vi upp Idde och jag skjutsade dem till Dennis där de skulle fira Mira. Hanna var ute hela dagen med kompisar, de kollade på fotbollsmatcher, åt på donken och var på busfabriken.

I tisdags åkte Nelly hem till Idde efter middagen. Hon kom hem 21.30. Hanna och svea hade åkt till lindbacken efter skolan. Jag hämtade dem hos polly kl 20.15.

I onsdags efter jobbet åkte jag till Intersport och hämtade ut Hannas boll, tröja och flaska som hon ska ha på fotbollsskolan. Hon umgicks med Svea. Efter middagen tvättade jag fönster.

I torsdags hade Hanna träning i årstaparken 18.30-20. Jag skjutsade Nelly och Hedvig till innebandyträning i lindbacken 19.30. På vägen hem handlade jag på Willys och citygross.

I fredags jobbade jag hemifrån på morgonen. 9.45 cyklade jag till skolan i regnet och kollade på Hannas skolavslutning. Hon var presentatör och pratade mellan sångerna.  Därefter tog jag buss till jobbet. Barnen hängde med kompisar hela dagen. Hanna och svea kom hem från fotbollsträning samtidigt som jag kom hem. De bytte om och vi åt mellis. Sedan åkte vi till Thuns. Tjejerna shoppade kläder och jag köpte strumpor. Vi kom hem 20.30 och köpte med pizza. Nelly kom hem lite senare och svea åkte hem.

Igår klev jag och hanna upp kl 8. Vi åkte till gamla Uppsala där Hanna hade samling 9.15. Matchen började 10 och det blev förlust. När vi kom hem var nelly vaken, vi åt frukost/mellis. Sedan tog vi bilen in till stan. Vi gick till stationen och mötte upp Petra och inez från Gävle. Vi strosade i butiker en stund innan vi gick till Pinchos för lunch. Efter maten gick vi i några butiker till. Sedan åkte vi hem till oss och fikade. Jag och nelly skjutsade dem till stationen vid 19. Vi stannade på ica på vägen hem.

Idag klev vi upp 8.30. En timme senare åkte vi till skölsta där barnen skulle stå på loppis och sälja kläder och leksaker. Jag åkte hem en stund. Jag åkte tillbaka lite senare och tog med kycklingburgare. Kl 15 plockade vi ihop allt och åkte till sjukhuset. Vi hälsade på mamma och Marcus efter deras njuroperation. Därefter åkte vi hem och lagade middag. Lite senare gick jag och hanna till Ica. Jag gick förbi skolan och hämtade min cykel.

Matcher

I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna hade haft vandringsdag i skolan och även fått vaccin mot covid. Hon hoppade över sin träning. Nelly åkte med Hedvig till fyspass med innebandyn. Jag åkte till Ica och storhandlade. Kl 20 hämtade jag Nelly i Svartbäcken och vi skjutsade hem Hedvig

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Inga träningar denna dag.

I onsdags var hanna på fotbollsträning på IP. Vi kom hem samtidigt. Jag fixade med tvätt.

I torsdags jobbade jag bara. Barnen var hos dennis.

I fredags var nelly hemma när jag kom från jobbet. Vi gjorde pizza och kollade på film. Jag hämtade Hanna hos dennis vid 20.30.

I lördags plockade vi rent i lägenheten. Jag och hanna åkte till dollarstore och köpte present. Under tiden dammsög nelly. Efter lunch gick hanna till IP för samling. Jag gick dit 14.30 och såg matchen. Det blev vinst och hanna gjorde ett mål. Nelly hade cyklat hem till Idde. De kom hem vid 18 och åt tacos. Sedan cyklade de till Idde igen. Hanna och Svea cyklade till Adrians kalas 18.30. Efter kalaset lekte de ute med andra kompisar. Hon kom hem strax efter 22. Vid 22.45 cyklade jag iväg för att möta upp nelly.

I söndags åkte jag och hanna iväg vid 10.15. Tankade bilen och åkte till Rimbo för fotbollsmatch. De vann med 28-0, Hanna stod i mål. Laget badade sedan i sjön vid planen. När vi kom hem åkte nelly iväg till Lännabadet med Idde och Madde. Jag och hanna tog det lugnt en stund. Svea kom över och de gick ut och lekte. Jag åkte till Länna och hämtade Nelly kl 18. Vi skjutsade hem Idde och Madde och köpte med mat från chop chop. Svea och hanna kom hem och åt och gick sedan ut igen. Nelly cyklade hem till Idde. Jag åkte till Ica och handlade då barnen ska vara hos mig en vecka till. Hanna kom hem strax efter 22 och nelly kom hem en timme senare.