Sommartid

I måndags var båda barnen hemma när jag kom hem från jobbet. Jag skjutsade Hanna till Ifu för innebandy kl 18. Åkte hem och lagade middag. Hämtade henne 19.30.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen så dammsög Hanna. Nelly hoppade över träning pga sträckning.

I onsdags var nelly hemma när jag kom hem. Hanna var på fotbollsträning på IP. Hon kom hem 17.30.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags var nelly hemma när jag kom hem. Vi åt tacogratäng. Sedan åkte vi till kandyz och köpte godis. Jag hämtade Hanna hos Isabell i skölsta 21.30.

Igår klev jag och Nelly upp kl 9. Hon hade samling på ifu kl 10. Det blev vinst i sista seriematchen i div 2 och de klättrade upp en placering och slutade femma. Vi åkte hem och åt lunch. Sedan skjutsade jag Nelly, Hedvig och Hanna till Ifu 13.45. Hanna skulle kolla på sitt andra lag och de andra två skulle döma några matcher. Jag åkte hem en stund och fixade med tvätt och disk. Jag åkte tillbaka till Ifu 16.30 och tittade på när Hannas två lag spelade mot varandra. Det stod redan klart att båda lagen vunnit sina serier i div 4 och div 5. De firade på planen och skulle sedan iväg på överraskningsfest. Jag släppte av Hanna och klara på festen i salabacke och skjutsade hem Hedvig innan jag och nelly åkte hem. Susanne kom över och åt räkor med oss. Hanna fick skjuts hem av Klara 20.45.

Idag klev jag och nelly upp kl 7 (egentligen var kl 6 då klockan ställt om för sommartid). Hon blev upphämtad av Hedvig 7.45. Jag åkte till Ifu tills matchen började kl 9. De förlorade div 3-matchen, men slutade ändå trea i den serien. Vi skjutsade hem Hedvig och åkte hem till Hanna. Svea och meja kom hit till lunch. Sedan åkte Hanna, Svea och meja iväg till Ifu. Jag skjutsade nelly och hedvig till Ifu 14.45. Medan de värmde upp åkte jag på ärende till Jysk och dollarstore. Tillbaka till Ifu tills matchen började kl 16. Då gick Hanna, Svea och meja därifrån till Gränby. Matchen var med 06-orna och blev förlust. När vi kom hem så hade de andra tjejerna redan kommit hem. Jag lagade våfflor åt dem. Svea gick hem efter  middagen och meja åkte hem 20.30.

Simning

I måndags och tisdags jobbade jag bara. Vissa dagar cyklar jag och ibland åker jag buss. Beror på om det är plus- eller minusgrader.

I onsdags var nelly hemma när jag kom hem. Jag lagade middag och skjutsade henne till lindbacken på träning med 06-laget. När jag kom hem så hade Hanna kommit hem från fotbollsträning och ätit. Jag hämtade Nelly kl 21.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags efter jobbet gick jag till Klang och mötte upp Petra som åkt från Gävle. Jag åt ryggbiff med rödvinssås och bea. Därefter gick vi till Egon och åt dessert, jag tog lemon cheesecake. Hon tog tåg hem vid 22 och jag åkte buss hem.

Igår tog jag det lugnt och låg och läste bok. Kollade på skidskytte. Vid 17 åkte jag till Fyrishov och simmade 1000 m. När jag kom ut från badet så önskade min bror få skjuts till morgongåva då hans tåg stod still i Uppsala pga signalfel. Jag hämtade upp honom vid stationen. När vi kom till morgongåva så mötte Othilia oss där. Jag kom hem 20.40 och gjorde libapizza med getost, päron, valnötter och honung.

Idag har jag gjort ren ugnen och städat i duschhörnan. Jag åkte och tittade på Nellys match kl 13, blev vinst. Åkte på ärende till ÖoB. Sedan åkte jag till skölsta och hämtade Hannas innebandygrejer. Därefter åkte jag till ica och storhandlade. Hemma har jag rensat i pappershögar och slappat i soffan.

Nelly 15 år

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag Nelly, Sara, Astrid och hedvig till träning i lindbacken kl 20. Hon fick skjuts hem av kompis.

I onsdags blev fotbollsträningen inställd pga snöoväder. Men Hanna gick till klubbhuset på IP vid 18.30 för att laget hade teoriutbildning. Nelly fick skjuts till lindbacken av Dennis. Jag fick borsta fram bilen under all snö och åkte till Bälinge för möte med vägföreningen kl 19. Efteråt hämtade jag Nelly i lindbacken kl 21.

I torsdags efter middagen fick Hanna skjuts till och från lindbacken av Svea. Jag borstade fram bilen från snötäcket ännu en gång och skjutsade nelly, Sara, Hedvig och Fanny till bolandskolan 19.30. När jag kom hem så färgade jag mitt hår. Barnen kom hem strax efter 21.

I fredags åkte jag hem lite tidigare från jobbet. Hanna hade besök av Maja. Jag och Nelly åt middag och åkte sedan till Ifu för samling 18.15. Medan hon värmde upp åkte jag till dollarstore och Gränby. Sedan tillbaka till Ifu. Matchen var med 06-or och blev förlust. Maja hade åkt hem under tiden, Hanna hade ätit mat och sedan fått besök av Svea och Emma när vi kom hem. De gick hem vid 22.

Igår klev jag och Hanna upp kl 8. Vi åkte till Enköping för match, det blev vinst. När vi kom hem hade Nelly vaknat. Efter lunch tog jag en promenad till Ica och handlade. Därefter kollade jag skidskytte på TV. Sedan skjutsade vi Hanna till Astrid i Bergsbrunna där hon skulle sova kvar, även malva och Maja var där. Jag och Nelly gick in på eko och köpte godis. Hemma körde jag tvättmaskiner och lagade tacos. Vi åt nutellapizza och kollade på mellofinal.

Idag klev jag upp kl 8 och sjöng för Nelly med frukost och paket på sängen. Vi åkte sedan till Ifu för två matcher. Blev vinst i båda. Hemna åt vi lunch och nutellapizza. Jag hämtade Hanna 15.30 och vi åkte till eko en sväng.  På kvällen åkte vi till Gränby och åt middagsbuffé på Pong. Åkte sedan förbi Dennis med innebandygrejer på vägen hem.

Läsning

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag bara.

I torsdags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag Hanna och Svea till innebandy i lindbacken. Åkte hem och hämtade Nelly, Sara och Fanny, skjutsade dem till bolandsskolan. Åkte hem och läste lite i en bok. Hämtade Hanna och Svea i lindbacken kl 21. Nelly fick skjuts av kompis och kom hem strax efter oss.

I fredags hade jag inte busskort längre, det var plusgrader och jag cyklade till jobbet. På hemvägen cyklade jag förbi Ica.

Igår åkte jag till Ifu vid 10 och tittade på Nellys match. Därefter slappade jag hela dagen. Låg i soffan och läste en bok. Kollade lite på skidor, friidrott och mello.

Idag har jag också tagit det lugnt på förmiddagen. Kollade på Vasalopp, skidskytte och längdskidor. På eftermiddagen jobbade jag lite med vägföreningen. Sedan åkte jag till Ica och storhandlade. Har därefter bytt sängkläder och tvättat kläder.