Pumpa pumpa...

...säger Hanna när hon menar Hubba bubba :)

Barnens helg

I fredags cyklade jag hem till Dennis och hämtade barnen. Efter lunch tog vi bussen till Stora Torget och bytte buss. Med den åkte vi till Lyssnaängsbadet i södra Uppsala. Vi badade och fikade i 2,5 timmar innan vi tog buss hem igen. Vi hade fredagsmys med chips och filmen Trassel.

Igår klev vi på Lennakatten som är ett gammalt veterantåg med ånglok. Vi åkte en halvtimme till Marielund där vi fikade och åkte sedan tillbaka. Hanna sa på tåget att Madicken åkte det här tåget och då sa konduktören att det gjorde hon faktiskt! Vi klev av på stan och åt lunch på Max. Där fanns det ansiktsmålning och ballonger. Vi köpte lördagsgodis och gatukritor och tog bussen hem. Hemma fyllde jag i vatten i en liten pool, fyra hinkar räckte, så barnen fick plaska en stund i värmen. Sedan kollade vi på youtube på avsnittet när Madicken åker samma tåg som vi gjorde.

Idag har vi ritat med gatukritorna. Sedan cyklade vi till Årstas 4h gård för ponnyridning. Men den var inställd under semestertider, trots att det stod på deras hemsida att det började kl 12! Istället åkte vi hem till Helena och Emilia där vi tillbringade eftermiddagen i deras trädgård.

Barnfritt

I måndags skulle jag ha haft barnen, men eftersom de åkte till Gotland så blev jag ensam. På förmiddagen läste jag. Efter lunch hade jag tvättstugan. Sedan tog jag en promenad med Louise. Därefter gick vi hem till henne och åt smårätter och drack vin på hennes balkong i solsken.

I tisdags skulle jag också haft barnen egentligen. Så med ingenting inplanerat så hade jag bara en lugn dag. Jag läste ut Marian Keyes första bok Vattenmelonen. Det var ca 10 år sedan jag läste den och kom faktiskt inte ihåg så mycket av den.

I onsdags var jag till tandhygienisten. Då jag ofta har hål så tyckte hon sist att jag skulle komma en extra gång i år. Hon gav mig tips om hur jag bäst borstar tänderna och använder tandtråd. Hon putsade tänderna, tog bort tandsten och fluorlackade. Jag fick fylla i en enkät då jag eventuellt kommer vara med i en kariesstudie.

På eftermiddagen kom min mamma, moster Siv och kusin Carro på besök. Vi tog bussen in till stan och åt middag på grekiska Tzatzikis uteservering. De sov kvar hos mig.

I torsdags åkte vi till Ikea och Gränby Centrum för shopping innan de åkte tillbaka till Dalarna.

Fotobok del 2

Några av sidorna från andra halvåret. Varje månad har 1-3 sidor.

Fotobok

Här är ett smakprov ur fotoboken från icafoto.se

Äntligen semester!

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 7-16. Min sista arbetsdag före semestern!

Igår sov jag länge. Sedan började jag läsa en bok. Denna gång blev det Marian Keyes första bok Vattemelonen. Det är nästan tio år sedan jag läste den och jag kommer nästan inte ihåg någonting av den. Efter lunch cyklade jag till Gränby för att hämta ut fotoboken jag gjorde och handlade. Sedan läste jag lite till. Därefter gjorde jag pastasallad och tog en jogging-/promenadtur på 4 km innan jag avslutade med TV.

Idag vaknade jag tidigare. Jag fortsatte läsa och tog sedan tag i städning. På eftermiddagen fick jag fikabesök av Magnus, Ulrika, Ludvig, Dennis, Nelly och Hanna. Jag hade bakat Ananaspaj.

På kvällen blev jag bjuden på middag hos Dennis då även Mona och Gert kom. Dennis och tjejerna åkte senare tillsammans med dem vidare till Gotlandsfärjan medan jag promenerade hemåt i solnedgången.

Barnens Parksommar

I måndags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-18. På kvällen tvättade jag och cyklade till Årsta och handlade.

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. Sedan hämtade jag barnen.

I onsdags var jag ledig. Jag och tjejerna tog bussen in till stan. Vi hade picknick i Stadsparken och gick sedan till Parksnäckan där det var Barnens Parksommar. Där kunde vi fiska i fiskdamm, spela på chokladhjul, få ansiktsmålning, prova instrument, kasta bollar på burkar och titta på clownuppträdande (för totalt 220 kr). Nelly ville ha en fjäril i ansiktet och Hanna ville vara spöke... Innan vi åkte hem köpte vi med oss jordgubbar och hallon.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-18.

Jobbhelg

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. Sedan hämtade jag barnen på förskolan. De hade på tisdagen varit på Gröna Lund med Dennis och Nelly hade vunnit en jättestor Plopp choklad.

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16. Jag hämtade dem och vi hade fredagsmys.

I lördags kom Dennis och hämtade barnen. Det är nu i juli han tar igen de dagar han missade i maj när han var bortrest. Jag promenerade till jobbet och arbetade 12-18.15.

Igår promenerade jag till jobbet och arbetade 9.45-17.

Blodgivning

I onsdags promenerade jag till stan och arbetade på butikskontoret i en timme. Sedan gick jag till sjukhuset och lämnade blod. Som tack för det så fick jag en biobiljett. Sedan mötte jag upp Petra på stan. Vi åt pasta med pilgrimsmusslor på italienska Villa Romanas uteservering. Vi promenerade hem till mig och såg en film vi hyrt. Den hette Små gula citroner.

Fotobok

I måndags promenerade jag till jobbet och arbetade 8-18. Sedan hade jag tvättstugan.

I tisdags var jag ledig. Kändes konstigt att inte ha något inplanerat. Läste i en bok på förmiddagen. Cyklade till Årsta och handlade. Sedan gick jag igenom alla fotografier i datorn från förra året. Jag brukar alltid framkalla foton och sätta in dem i album, men har inte gjort det på över ett år. Så nu gjorde jag istället en fotobok på icafoto.se indelad i de olika månaderna. Den skickas hem med post.

Utelåst

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-18.

I fredags promenerade jag till jobbet och arbetade 7-16. Sedan slappade jag i soffan och tittade på gamla avsnitt av Sex and the city.

Igår var jag ledig men vaknade ganska tidigt igen. Jag cyklade till Gränby för att köpa vin och snacks. På eftermiddagen kom min kollega Åsa hit. Vi satt på altan och drack vin och cider. Sedan åkte vi in till stan och gick till Flustret där vi satt på deras uteservering. Framåt natten startade deras nattklubb med dansgolv både uppe, nere och ute. Jag tyckte dock att det var alldeles för hög volym därinne, jag börjar nog bli gammal :). Jag var hemma kl 2.30 och inser att jag endast tagit med nyckel till lägenheten, men inte till porten! Brukar ju vara samma nyckel, men inte i detta hus... Efter en kvart kommer folk som ska in i grannhuset och som tur är så passar deras nyckel även i min port! Annars hade jag nog fått vänta på tidningsbudet... :).

Idag sov jag till 10.45! Jag har bara tagit det lugnt och läst. Jag bjöd hit Dennis och barnen på middag på kvällen.

Årstaparken

En vecka till har gått i rasande fart :). I måndags lämnade jag barnen på förskolan kl 7. Deras förskola är stängd i juli så nu är det Årstaparken de går på. Det är lite längre att cykla och åt fel håll. Det fanns i alla fall personal och kompisar som de kände igen. Jag jobbade 8-16.30.

I tisdags var jag ledig men vaknade kl 8. Kunde i alla fall ligga kvar i sängen ett tag. Jag tog en liten löptur och cyklade sedan till Gränby. Där köpte jag varsin bikini till tjejerna så att de inte behöver ta med sig varje gång de ska hit. Jag började läsa en ny bok på eftermiddagen och städade lite. Sedan kom Anneli hit och vi satt ute och drack vin och åt kex och ost fram till kl 23.

I onsdags jobbade jag 8-16. Sedan cyklade jag till Helena. Hon hade hämtat mina barn på förskolan samtidigt som hon hämtade Emilia. Vi cyklade hem och gjorde korv med bröd.