Tillträde nya lägenheten och sista dagen på jobbet

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-12. Efter lunch hämtade jag Hanna för att gå på tandläkarundersökning med henne. Därefter gick vi in på vårdcentralens drop-in där jag pratade med en läkare om mina skin tags ("hudflikar") på halsen. Han skulle skicka remiss till hudläkare för att ta bort dem. Sedan hämtade vi Nelly från fritids.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-17.

I onsdags jobbade jag 8-14 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Sedan gick jag, Åsa, Jennifer och Estelle till taco bar och åt nachos. Därefter gick vi till bingohallen, men ingen vinst för mig denna gång.

I fredags åkte jag till mäklaren till kl 10 för slutuppgörelsen för min nya lägenhet. Jag fick alla nycklar och har nu två lägenheter i en vecka. Sedan jobbade jag 12-16. Jag blev avtackad på jobbet och fick många fina presenter, både smycken, blommor och porslin. Jag fick skjuts hem av chefen för att få med mig allt hem. Efter klädombyte tog jag buss till stan för att äta på Jay Fu's tillsammans med mina nya kollegor och chef. Jag åt tonfisk till varmrätt och friterad blåbärspaj till efterrätt. Vid kl 21 tog jag buss hem.

Igår jobbade jag min sista dag på Ica 8-16. Jag åkte hem för att fixa till mig och sedan tillbaka till stan. Där mötte jag upp tre av mina gamla kollegor för middag på Il Forno Italiano. Där åt jag pasta med oxfilé. Jag och Åsa gick vidare till O'learys för en cider. Sedan gick vi till Burger Bar och åt passionsfruktsbrulee till dessert. Därefter åkte jag hem vid kl 22.

Idag sov jag till 9.30. Efter frukost var det dags att börja packa så mycket som möjligt inför flytt. Jag tog en promenad till nya lägenheten och fick med mig skafferivaror i barnvagnen. När jag kom hem fortsatte jag packa. Senare tog jag en promenad till Årsta centrum för att slänga glas, metall och plast. Handlade på Ica också. Nu har jag kollat på serien The Castle på tv.

4h-gård

I måndags praktiserade jag 8-12. Sedan hämtade jag barnen. Vi tog bussen till sjukhuset där Hanna hade tid hos öronläkaren. Läkaren tyckte båda öronen såg ut att ha indragna trumhinnor med vätska bakom. Hörselprovet bekräftade det. Så nu väntar vi på kallelse till operation av rör i öronen. Vi lekte i Stadsparken innan vi tog bussen hem.

I tisdags lämnade jag barnen kl 8.20. Jag cyklade till Svartbäcken för att få mitt hår klippt. Därefter jobbade jag 12-20.15 och cyklade sedan hem.

I onsdags blev jag väckt kl 7 av Dennis då Hanna hade feber, så hon fick vara hemma hos mig (en reaktion då hon fått 5-årsvaccin dagen innan). Min mamma kom på besök för att fira min och Hannas födelsedag. Jag var till banken för att skriva på papper till nya lånen. Vi hämtade Nelly från skolan och lekte hemma. Jag fick mitt nybeställda busskort i brevlådan.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-17. På kvällen var jag på föräldramöte i Nellys klass. Därefter cyklade jag hem till Helena J och tittade på semifinalen i Eurovision song contest.

I fredags jobbade jag 7-14. När jag kommit hem så kom Dennis med barnen. Kl 17 cyklade vi till Årsta 4h-gård för att grilla och gå tipspromenad med Nellys klass.

Igår åkte vi ner på stan. Vi åt lunch plus ansiktsmålning på Max och gick i några affärer. Hanna köpte en handväska för födelsedagspengar och Nelly köpte en hatt och hårband. När vi kom hem cyklade vi till Ica i Årsta och handlade. På kvällen satt jag uppe till kl 1 och såg när Måns vann Eurovision.

Idag cyklade vi till Årsta 4h-gård för att gå på Stellas kalas. Vi åt korv, fikade, tittade på djur, red ponny och hade godisjakt. När vi skulle cykla hem så lossnade mitt däck från hjulet. Så jag fick gå hem och Nelly skjutsade Hanna på pakethållaren då det var ca 2 km hem. På eftermiddagen har vi rensat lite i förrådet.

Födelsedagar

I måndags lämnade jag barnen kl 7, praktiserade 8-16 och hämtade sedan barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-16. På kvällen gick jag på promenad med Susanne.

I onsdags jobbade jag 8-14 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen hos Dennis. Sedan cyklade jag hem för att fira min födelsedag med att packa. Och packa. Och packa. Försökte sortera papper, tömma alla skåp och höll på hela dagen.

I fredags jobbade jag 7-14. Sedan tog jag tåget till Gävle för att möta upp Nina, Jennie och Emma på Church Street Saloon. Det var kö och vi fick vänta i baren i en timme på att få bord. Under tiden drack vi en drink. Jag åt Buffalo Wings och loaded potato skin. Till efterrätt blev det en drink till. Sedan gick vi vidare till Mingel & Bar för ett glas vin. Vi avslutade på Brända Bocken med ett glas bubbel. Vid kl 23 åkte jag hem. Det var banarbete så jag fick åka buss halva vägen både dit och hem. Varje resa tog 2 timmar och 10 min, brukar ta 1 och 10. Jag cyklade hem från stationen och var hemma halv två.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 12-18.15. Tappade bort busskortet i onsdags och väntar på att få ett nytt. Efter jobbet gick jag, Åsa och Maria till Ram-boo och åt plankstek. Vid kl 23 cyklade jag hem.

Igår fyllde min Hanna 5 år!

Idag har jag cyklat till och från jobbet i regn, och arbetat 10-16.30. Har hunnit packa lite mer.

Vab

I måndags praktiserade jag 8-16. På kvällen promenerade jag med Susanne medan kläderna tvättades i tvättstugan.

I tisdags jobbade jag 8-14. Sedan hämtade jag barnen hos Dennis. Han hade varit hemma med Hanna som hade feber.

I onsdags stannade jag hemma från jobbet med Hanna. Hon var nog feberfri men fick vara hemma för säkerhets skull. Vi lämnade Nelly i skolan 8.20 och kollade sedan på Emil i Lönneberga. Vi tog buss in till stan för att byta Nellys fotbollsskor till en storlek större. Därefter tog vi buss till Boländerna för att byta Hannas vårskor till en storlek mindre. Vi åt en korv med bröd på Ikea innan vi åkte hem för att hämta Nelly.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Var in på åhlens för att köpa nya solglasögon då jag tappat bort mina.

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen. Vi handlade på Ica innan vi cyklade hem.

Igår tog vi buss in till stan. Barnen ville handla för sin veckopeng. Nelly köpte pysselböcker och kulor, Hanna köpte pysselbok och Memory. Vi åt kebab till lunch och åkte sedan hem. Vi började sortera och packa leksaker i lådor. Men barnen har nog packat upp en tredjedel av grejerna nu... Helt omöjligt att packa när de är hemma.

Idag har vi fortsatt att rensa gamla barnkläder och packat vinterkläder. Efter lunch cyklade vi bort till nya lägenheten där vi fick titta runt i den och mäta lite. Sedan lekte vi i de olika lekparkerna vid nya lägenheten innan vi cyklade hem.

Valborg och Gävle

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-16. Sedan hämtade jag barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-17. På kvällen gick jag promenad med Susanne.

I onsdags jobbade jag 8-14. Sedan cyklade jag till Boländerna och köpte skor/gummistövlar till barnen på skopunkten. Jag handlade på Coop innan jag cyklade hem.

I torsdags jobbade jag 8-17 och hämtade sedan barnen. Sista april firades i Uppsala, men vi var bara hemma och tog det lugnt.

I fredags lämnade jag barnen på Kids2home vid 10.30. Jag jobbade 11.30-18. Sedan gick jag till bingohallen med Åsa, Maria, Alexandra och Jennifer. Spelade en stund och lyckades vinna 240 kr, gick alltså plus.

Igår jobbade jag 8-16. Jag gick en sväng på stan och köpte fotbollsskor och benskydd till Nelly som vill börja spela fotboll.

Idag hade jag äntligen sovmorgon. Jag tog en promenad när jag vaknade. Kl 13 tog jag tåget till Gävle. Där gick jag och Petra på bio och såg Hotel Marigold 2. Sedan fick vi till Helt Enkelt för att äta. Jag åt gös med musselrisotto. Har aldrig ätit risotto, men denna var ganska god. Tog tåget hem vid 19.30.

Bild tagen från tidningen på valborgsfirandet i Uppsala, knäppt från en balkong uppe i Slottsbacken.