Tullgarn och white party

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags kväll var jag på årsstämma 18.30-19.30 här i vår bostadsrättsförening.

I onsdags efter jobbet gick jag och åtta kollegor till Restaurang Tullgarn som har uteservering vid ån. Vi åt trerättersmiddag. Jag åt toast Skagen, moules frites och rabarberpaj. Cyklade hem vid 19.30.

I torsdags jobbade jag bara.

I fredags var Hanna hemma när jag kom hem. Hon hade samling för match 17.45 på IP. Jag gick dit och kollade på den 18.45-20.15. Kvartsfinal i DM som de vann. Hanna åkte sen till norra årsta där Nellys lag hade lagfest. Vid 20.45 cyklade jag in till stan och mötte upp Åsa vid soultrain, där temat var white party. Vi stannade där till 23.30, cyklade sedan hem.

Igår åkte jag till Bälinge för att dela ut medlemsbrev till 550 villor. Promenerade runt i soligt väder i nästan tre timmar. Köpte med mig thaimat hem. Lite senare åkte jag och tankade och köpte uteblommor på Ica Maxi. När jag kom hem gick jag över till Susanne och drack lite bubbel ute i kvällssolen. Åter hemma vid kl 21 igen. Då planterade jag blommorna i krukor ute på altanen.

Idag har jag städat, dammsugit, fixat med disk och tvätt. Jag har storhandlat på Ica. När jag kom hem stod det en mors dag-blomma på altanen.

Hanna 13 år

I måndags var barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen bakade jag och Hanna cornflakeskakor.

I tisdags sjöng vi för Hanna och gav frukost på sängen. Hon fick öppna paket. Jag cyklade till jobbet. Hanna åkte till Ifu med skolan och spelade skol-DM i innebandy. Hennes skola vann guld. Barnen var hemma när jag kom hem. Nelly åkte med kompis till Ifu på spelarutvecklingsdag, dvs innebandy i 3,5 timmar. Jag hämtade henne 21.30 och vi skjutsade hem Sara och hedvig.

I onsdags regnade det så jag tog buss. När jag kom hem skjutsade jag Nelly och Hedvig till spelarutvecklingsdag på Ifu kl 18. Jag handlade lite på dollarstore på hemvägen. Hanna hade åkt till Dennis för att ha sitt övernattningskalas där. Nelly kom hem strax efter 21.30.

I torsdags var det röd dag. Jag åkte till konditori Leijon och köpte en tårta. Mamma kom hit vid 11.30. Hanna kom hem strax efter, hon hade hunnit med fotbollsträning på IP innan. Vi åkte till boland city och åt buffé på Vero Mat. Sedan handlade vi på Eko. Vi åkte därefter hem och fikade och öppnade paket. Mamma åkte hemåt 17.30. Efter middagen gick jag till ica och handlade lite.

I fredags efter jobbet tog jag och tre kollegor buss till Johanna i Bälinge för lite AW. Vi åt plockmat på hennes altan. Jag tog buss hemåt vid 22.30 och var hemma 23.20. Nelly hade varit hos kompisar och kom hem samtidigt. Hanna hade varit på kalas hos svea och kom hem någon timme tidigare.

Igår sov vi länge. Tog det lugnt på förmiddagen. Efter lunch gick hanna till IP och kollade på dammatch. Hon kom sen hem för att hämta sovgrejer och åkte med Meja hem. Jag fixade med tvätt och disk. Jag gick till Ica och handlade lite.

Idag slappade vi på förmiddagen. Hanna kom hem 12.30. Vid 15 åkte jag och Hanna till Sigtuna för match. Medan de värmde upp strosade jag runt och köpte en glass i hamnen. Matchen var med 09-rna och slutade oavgjort. Vi kom hem 19.20.

Besiktning och spa

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag bara.

I torsdags morse åkte jag till Besikta för att få bilen besiktigad. Och den blev godkänd! Jag åkte sedan hem med bilen och cyklade till jobbet. På kvällen gick jag till ica och handlade lite.

I fredags när jag kom hem från jobbet så blev jag bjuden på grillat kött hos Susanne och hennes barn. Därefter gick jag hem och fixade mig. Jag cyklade in till stan och mötte upp Åsa på nattklubben soultrain 20.30. Vi var kvar tills de stängde kl 23 och cyklade sen hem.

Igår klev jag upp kl 9. Jag cyklade till stationen och tog tåget till Tällberg. Emma kom fram samtidigt från Gävle och hämtade upp mig med bil. Vi åkte till Åkerblads spa. Där mötte vi upp Jennie och Nina. Vi åt en lunchbuffé på deras uteservering. Sedan checkade vi in och bytte om till badkläder. Vi badade i utomhuspoolen och drack bubbel. Vid kl 17 gick vi till rummen och fixade oss. Vi möttes i Jennie rum för lite champagne och snacks kl 18. En timme senare åt vi en fyrarätters middag. Därefter kollade vi på eurovision i jennies rum och Loreen vann. Kom i säng framåt kl 2.

Idag på min födelsedag åt vi frukost kl 9 på uteserveringen. Efter utcheckning fick jag skjuts av nina och Jennie till tåget som avgick kl 11. När jag kom hem åkte jag och köpte sallad, gjorde ärende på ÖoB och storhandlade på Ica. Resten av dagen har jag ägnat åt tvätt, disk och soffan.

1 maj

I måndags var vi lediga. Hanna gick till IP och kollade på match kl 13. Hon och Bodil kom hit sen och åt lunch. Nelly fick skjuts hit av Dennis på eftermiddagen. Hanna och Bodil kunde då få skjuts av honom till Gränby. Jag åkte till Ica och storhandlade. På vägen hem hämtade jag tjejerna och Emma på Gränby kl 18. Skjutsade hem Emma och Bodil.

I tisdags var Hanna på träning när jag kom hem. Hon kom hem strax efter 18. Nelly fick skjuts av kompis till träning i lindbacken. Jag hämtade dem 21.30 och vi skjutsade hem Astrid och Fanny.

I onsdags var barnen hemma när jag kom hem. Hanna hade match på IP 19.30. Det blev vinst.

I torsdags var hanna på 09-träning på Johannesbäck när jag kom hem. Hon kom hem strax före 19. Jag skjutsade Nelly, Hedvig och Astrid till träning i lindbacken kl 20. Hon fick skjuts hem av kompis.

I fredags åkte Nelly till farmor med Dennis. Hanna var på stan med kompis. Hon kom hem strax efter mig. Susanne kom över på lite bubbel och tilltugg. Linda kom också förbi en sväng. De gick hem 21.30.

Igår städade vi på förmiddagen. Hanna dammsög. Efter lunch åkte vi till Eko och shoppade lite godis. När vi kom hem gick jag till Årsta centrum och hämtade ut paket. Sedan slappade vi en stund. På kvällen gick hanna till IP med svea och Emma en stund och lirade lite fotboll.

Idag har vi bytt sängkläder och fixat med tvätt och disk. Efter lunch åkte vi till Ekebydalen för match. Det blev vinst. På vägen hem köpte vi mat på McDonalds. Efter middagen åkte vi till skölsta och lämnade grejer. Nelly sover hos Dennis.

(null)

Valborg

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags efter jobbet åkte jag till Circle K och körde bilen genom biltvätt.

I onsdags efter jobbet åkte jag till Hedin Bil och lämnade in bilen för service och byte av bromslampa. Promenerade 2,5 km hem. Gick sen till Ica och handlade lite.

I torsdags efter jobbet kom Susanne över. Vi åt libapizza och drack bubbel.

I fredags efter jobbet tog jag bussen till bilverkstaden och hämtade ut bilen. Åkte hem och gjorde mig iordning. Åkte in till stan kl 20 och mötte upp Åsa. Vi gick på soultrain tills de stängde kl 23. Vi gick vidare till Mjesto men stannade bara en kort stund. Cykeln stod kvar på stan sedan morgonen, så jag cyklade hem vid 23.45.

I lördags klev jag upp 9.30. Jag cyklade till stationen och tog tåg till Stockholm. Mötte upp Marie och vi gick till djingis Khan där vi åt asiatisk buffé. Vi promenerade sen till Kungsträdgården och tittade på körsbärsträden. Det var tyvärr mulet väder. Jag tog tåget hem vid kl 15. Slappade i soffan resten av dagen.

Igår klev jag upp 8.30. Jag åkte till skölsta och hämtade Hanna som hade samling på österängens IP 9.30. Jag var in på Willys medan de värmde upp. Kollade på matchen 10.30-12, soligt men isande vindar. Det blev vinst. Vi åkte till skölsta och hämtade upp Nelly. Men hon låg och sov, så vi fick vänta en stund innan hon kom ut. Vi släppte av Hanna hos Svea. De skulle ner på stan med några kompisar. Sedan åkte vi till chop chop och köpte lunch. Därefter åkte vi buss in till stan och strosade runt tillsammans med 100 000 andra människor. Vi köpte donut och remmar. Åkte hem igen en timme senare. Hanna och hennes kompisar kom hem strax efter oss. Kl 18 skjutsade jag Nelly till en kompis. Hanna och hennes kompisar gick till Årsta centrum och köpte kebab. Jag cyklade in till stan och mötte upp Åsa. Vi gick runt en timme och åt sedan burgare på Tugg. Jag cyklade hem 21.30. Då hade Hannas kompisar precis åkt hem. Hanna sov kvar hos mig. Nelly blev upphämtad av Dennis och sov hos honom.