Spanienbilder

Malaga

I fredags klev vi upp 8.30. Efter frukost packade vi ihop allt och checkade ut 9.45. Vi tog buss in till Malaga, tog ca1 timme. Där strosade vi i butiker. Eller barnen gjorde det i alla fall, jag vaktade väskorna 😊. Vi åt lunch på Mr Noodles. Jag och Hanna åt nudlar och Nelly caesarsallad. Vi fortsatte shoppa i en galleria och fikade med munkar och iste. Vid kl 16 tog vi tåg till flygplatsen. Vi checkade in och gick genom säkerhetskontrollen. Vi handlade lite godis i taxfree. Middag intogs på Burger king. När vi satt vid vår gate så kom mamma och hennes kompis med det planet som vi skulle åka med hem, så vi hann prata lite med dem. Planet var ca 1 timme försenat. Vi landade på Arlanda kl 1. Var tillbaka hemma strax efter kl 2.

Igår klev jag och Hanna upp vid 9.30. Hon gick till IP och tittade på en fotbollsmatch. Nelly sov lite längre. Hanna hängde sen med kompisar resten av dagen. Jag och Nelly åkte på ärenden till Ica Maxi och Eko. Påbörjade arbetet med tvätthögen som ökat de två veckor jag varit borta. Hjälpte Nelly att färga hennes hår ljusbrunt. Hanna, Svea, Bodil och Emma kom och åt middag här.

Idag klev jag och Hanna upp kl 9. Vi åkte till Storvreta där hon hade fotbollsmatch. Det blev oavgjort. När vi kom hem åt vi lunch. Hanna och Svea åkte hem till Meja. Jag fortsatte med tvätthögen och lite bokföring för vägföreningen. På kvällen åkte jag och nelly till skölsta och hämtade lite grejer. Sedan hämtade vi Hanna och Svea i Björklinge.

Benalmadena

I måndags klev vi upp kl 3.30. Vi åkte till långtidsparkeringen ARN och blev skjutsade med minibuss till terminalen. Vi checkade in oss, och det gick rätt snabbt att ta sig genom säkerhetskontrollen. Sedan fick vi vänta ca två timmar innan planet lyfte 7.30. Vi landade i Malaga strax före 12. Vi tog tåg till Benalmadena, tog ca 20 min. Sedan promenerade vi i 15-20 min till vårt lägenhetshotell Kingfisher. Vår lägenhet låg på våning fem, men då vi hade utsikt mot poolen som låg på våning tre så kändes det som att vi bodde på våning 2 (hotellet låg i en backe, typ sutteräng). Vi bytte om till badkläder och gick ut till poolområdet vid 13.30. Vid kl 17 gick jag till hotellets supermarket och handlade frukost, dryck och chips. Därefter gjorde vi oss iordning för kvällspromenad. Vi åt middag på en restaurang på strandpromenaden. Jag åt räkor och bläckfisk, barnen åt varsin pizza. Köpte kulglass på vägen tillbaka. Vi var tillbaka på rummet vid 21.30.

I tisdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick vi till stranden. Lunchen intogs på strandrestaurangen Maracas. Vi åt nachos, caesarsallad och kycklingschnitzel. Vi hängde på stranden till kl 16. Barnen ville då tillbaka till rummet, jag gick till poolen och simmade en stund. Efter dusch gick vi till strandpromenaden och åt middag. Jag åt marulk, barnen åt Nuggets. Gick förbi några souvenirbutiker. När vi kom tillbaka till lägenheten så spelade vi kort.

I onsdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick jag och Hanna till ett apotek då hon behövde ilägg i öronen för att kunna vara under vatten. Vi gick därefter till poolen. Lunchen intogs på hotellrestaurangen. Vi åt club sandwich, Nuggets och nachos. På eftermiddagen gick barnen och köpte glass på supermarket. På kvällen gick vi till strandpromenaden för middag. Jag åt skaldjurspasta, barnen åt pestopasta och pizza. När vi kom tillbaka till lägenheten spelade vi kort.

I torsdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick vi till stranden. Vi såg några maneter så barnen vågade inte bada... Lunchen intogs på strandrestaurangen Maracas. Vi åt nachos, caesarsallad och nutellacrepes. Därefter gick vi till poolen istället. På eftermiddagen gick barnen och köpte glass på supermarket. På kvällen gick vi till strandpromenaden för middag. Jag åt svärdfisk, barnen åt entrecote och pizza. När vi kom tillbaka till lägenheten spelade vi kort.

Köpenhamn

Fortsättning av förra veckan:

På fredagen åt vi frukostbuffé kl 8. Sedan fortsatte konferensen kl 9. Efter lunch åkte de flesta vidare till Comfort Hotell i Malmö. Efter incheckning och vila så möttes vi upp i receptionen och gick till tågstationen. Vi tog tåget till Köpenhamn. Där gick vi på Tivoli. Vi åt burgare och några åkte karuseller (inte jag). Lite senare gick jag vidare med ett gäng mot Ströget. Vi promenerade en bit och stannade till på restaurang Zalt. Där åt jag club sandwich. Fem av oss tog tåget tillbaka till Malmö vid kl 23 och gick till hotellet.

På lördagen åt vi frukostbuffé kl 10. Flera valde att åka hemåt. Men jag, Kristina och Jacob tog tåget över till Köpenhamn igen. Vi promenerade på Ströget och kom fram till Nyhavn. Där åt vi lunch i hamnen, Fish and chips. Sedan gick vi samma väg tillbaka. När vi kom till Malmö och hotellet så mötte vi upp Linn och tre Luleå-kollegor i receptionen. Vi gick till Lilla Torg och åt middag på restaurang La Grappa. Jag åt pizza bresaola. Vi gick tillbaka till hotellet vid kl 22.

På söndagen åt vi frukostbuffé kl 10. Vid 12 tog vi tåg till Köpenhamns flygplats. Vi checkade in och åt thaimat. Planet lyfte vid 17.50. Tillbaka på Arlanda tog vi taxi hemåt jag, Kristina, Jacob och Linn. Jag packade om till större väska. Nelly kom hem till mig från Astrid. vi åkte till Dennis och hämtade Hanna. Stannade på city gross och köpte bröd till matsäck.

Konferens

Nu ligger jag efter, här kommer en del av förra veckan:

På måndagen efter jobbet så packade jag, både inför konferens och semester. Gick och la mig tidigt.

På tisdagen klev jag upp kl 5. En halvtimme senare blev jag upphämtad av taxi med Kristina och Ouraka. På Arlanda mötte vi upp Johanna, Linn och Camilla. Kl 8 flög vi till Malmö och blev upphämtade av kollegor som redan var där. Vi åkte till våra bostäder i Oxie där vi tillsammans skulle rulla ut gräs på 4000 kvm gård. Tog lunchpaus för pizza och fortsatte fram till 16. Då åkte vi till Falsterbo till en kursgård där vi skulle övernatta. Vi grillade hamburgare till middag och några fler kollegor anslöt.

På onsdagen åt vi frukostbuffé kl 8. Sedan åkte vi tillbaka till Oxie för att fortsätta lägga gräs. Vi åt falafelrulle till lunch och en italiensk kaffevagn kom. Fler kollegor från hela Sverige anslöt och hjälpte till. Vid kl 17 var vi äntligen klara. Vi åkte tillbaka till kursgården och bytte om. Därefter blev det fördrink och trerätters middag. Skaldjurssoppa, hjort och päronpannacotta. Vi var 35 personer. Festen fortsatte med drinkar och shots. Jag gick och la mig kl 23, andra höll sig uppe längre.

På torsdagen åt vi frukostbuffé kl 8. Hade träningsvärk i varenda kroppsdel!! Sedan startade konferensen kl 9 och höll på hela dagen. Den avslutades med femkamp. Därefter bytte vi om och åt tvårätters middag. Kummel och äppelkaka. Jag gick och la mig kl 23.

Innebandycup

Fortsättning av förra veckan;

På fredagen lunchade jag med mamma på Thai Village, hon hade varit på sjukhuset. Jag kom hem från jobbet ungefär samtidigt som Hanna kom hem från fotbollsträning. Hon hängde med Svea resten av kvällen. Jag åkte till Ifu där Nelly hade första matchen på Hagundacupen. Blev vinst med 5-0.

På lördagen klev vi upp 7.15. Jag och Hanna åkte till Ifu för samling kl 8. Hon och två lagkompisar skulle spela cupen med F09. Nelly blev upphämtad av Dennis då de skulle till en annan arena och titta på deras andralag. I Hannas match blev det vinst med 9-1. Hanna följde sedan med hem till Ninia. Jag åkte hem och gjorde iordning baguetter. Åkte sedan till Ifu och tittade på Nellys match. Det blev 1-1, med mål av Nelly när det var en minut kvar. Hannas lag åt lunch hemma hos en tränare. Jag åkte till Life Arena och tittade på Hannas match kl 14.50, de vann med 9-0. Ninia och Astrid följde med hem till oss och åt kycklingburgare. Jag åkte till Life och tittade på Nellys match som blev oavgjord. Åkte sedan och hämtade upp Hanna och kompisarna. De spelade kl 19 och vann med 1-0. Vi stannade kvar och tittade på Nellys andralag.

På söndagen klev vi upp 6.30, samling 7.15 på Life Arena. Hannas lag förlorade mot Storvreta med 3-0. Vi åkte hem och gjorde iordning baguetter. Jag åkte till Ifu och kollade på Nellys match. De kom tvåa i sin grupp och mötte ettan i andra gruppen i semifinal i A-slutspel. Det blev tyvärr förlust mot Barkarby. Hanna och Svea fick skjuts av Sveas pappa till gränbystaden för de skulle äta lunch med laget. Jag vilade en stund i bilen tills Hanna skulle spela kl 14. Det blev vinst med 4-2. De blev tvåa i gruppen och fick spela final mot ettan i gruppen kl 16. Det blev förlust igen mot Storvreta, men silver.

Mammografi

Nu kommer en uppdatering av förra veckan, inlägget som försvann.

På måndagen jobbade jag bara.

På tisdagen var Hanna hos Klara efter skolan. Nelly var hemma när jag kom hem. Efter middagen åkte vi till Rusta och köpte gardiner till Nelly. Vi stannade till hemma och lämnade nycklar till Hanna som precis kom hem. Sedan skjutsade jag Nelly till lindbacken på innebandy. På hemvägen stannade vid Willys och handlade. Nelly fick skjuts hem av kompis 21.30.

På onsdagen var jag på mammografi kl 11. Cyklade sedan hem och fortsatte jobba en stund. Hanna kom hem kl 13. Då åkte vi till sjukhuset för undersökning av senaste öronoperationen som var i juni. Tyvärr hade båda rören lossnat och låg vid trumhinnan och skavde. Läkaren lyckades plocka ut dem. Sedan åkte vi och köpte fika. Jag fortsatte jobba en stund till hemma. Hanna gick iväg till fotbollsträning kl 16. När hon kom hem 17.30 så cyklade hon direkt till innebandyträning med F09. Efter middagen åkte jag till Bälinge på möte med vägföreningen. På hemvägen stannade jag vid city gross och handlade.

På torsdagen var Hanna på fotbollsträning 18-19.30. Nelly var på innebandy 19.30-21, hon fick skjuts av Dennis. Jag bakade äppelkaka.

(null)

Blää

Hade skrivit ett låååångt inlägg men blev utkastad ur appen innan jag var klar….. återkommer en annan dag 😔

Yoga och Tullgarn

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags efter jobbet åkte jag till Willys och handlade.

I onsdags morse hämtade jag upp tre av mina kollegor och åkte mot Väddö. Där väntade vår chef och en annan kollega i hennes stuga. Vi åt lunch, hade avdelningsmöten och åkte iväg till en bygdegård för yoga. Vi åt snacks, förrätt och drink, sedan grillade vi mat och spelade spel. Vi sov kvar i gäststugan. Barnen skulle egentligen varit hos mig, men Hanna sov hos Svea och Nelly hos Dennis.

I torsdags fortsatte vi med möten. Vi tog en promenad efter lunch ner till vattnet. Kl 14.45 åkte vi tillbaka till Uppsala.

I fredags efter jobbet kom Hanna till mig vid 19.30. Hon gick hem till Svea. Jag gick och mötte henne på hemvägen vid 22.

Igår klev vi upp 8.15. Hanna gick till samling på IP kl 9. Jag gick dit och kollade på matchen kl 10, blev vinst. Därefter skjutsade jag henne till Dennis. Åkte hem och tog det lugnt. Gick till Ica en sväng på kvällen.

Idag har jag storhandlat på Ica. Har bytt sängkläder och fixat med tvätt och disk. Cyklade in till stan och mötte upp Åsa 16.30. Vi åt middag på Tullgarn. Jag åt surdegsbröd med chèvre och rödbetor, entrecote med friterad potatis, rödvinssås och bea samt äppelpaj. Cyklade hem 19.30.