Shopping

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I tisdags jobbade jag och hämtade sedan barnen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7 och åkte till jobbet. Kl 9.30 ringde förskolan och sa att Hanna var hängig och varm. Jag åkte dit och hämtade hem henne. Hemma var och dock varken varm eller hängig. Vi spelade spel och tittade på tv. Vid 15.45 kom Dennis och hämtade henne. Jag cyklade till Ica och handlade.

I torsdags och fredags jobbade jag.

Igår sov jag till 9.30. Jag tvättade och städade på förmiddagen. Sedan tog jag buss in till stan och mötte upp Nina och Jenny som kommit på besök från Dalarna. Vi åt lunch på Jalla och shoppade i affärerna. När de stängde gick vi till hotellet som tjejerna skulle sova på. Därefter gick vi till La Parilla för middag. Jag beställde oxfilé och vi fick olika tillbehör serverade på en bricka. Det var bl a potatispuré, friterad jordärtskocka, grönsaker, såser och kryddsmör. Åt grillad vaniljkaka med sangriasorbet till dessert. Vi gick vidare till terassen för en drink. När tjejerna gick tillbaka till hotellet så gick jag till Stationen för att hälsa på mina gamla Ica-kollegor som var ute på jobbmiddag. De bjöd mig på vin och bubbel. När en i sällskapet skulle till nattklubben BIrger Jarl för att jobba som DJ kl 1 så följde vi andra med. Vi fick gå in bakvägen och dricka vin i logen innan det var dags för honom att gå till DJ-båset. Jag och Åsa dansade en stund innan gick jag till bussen och var hemma kl 2.10.

Imorse klev jag upp kl 9. Tog buss till stan för att äta hotellfrukost med Nina och Jenny. Sedan fortsatte vi julklappsshoppandet på stan. Jag var hemma vid 16 och har nu tagit fram några julsaker.

Gävle, begravning och matcher

I måndags jobbade jag och tog sedan tåget till Gävle. Där mötte jag upp Petra och vi åt middag på Church Street Saloon. Tog tåget tillbaka kl 20.37.

I tisdags jobbade jag och på hemvägen stannade jag till på stan för att köpa present och handla mat.

I onsdags jobbade jag. Min mamma hämtade barnen från skolan och förskolan. När jag kom hem hade de lagat middag till oss.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade sedan barnen.

I fredags hade jag fått ledigt från jobbet. Jag och barnen tog tåget till Krylbo. Efter lunch skjutsade jag barnen till deras farfar i Hedemora. Jag åkte tillbaka till Avesta för att gå på min farfars begravning. Därefter fikade vi i Avesta Församlinsgård. Jag hämtade barnen från Hedemora och vi fortsatte till Fors för att äta tacos med familjen.

Igår åkte vi tillbaka till Uppsala och var framme vid tågstation 11.35. Vi blev upphämtade av Esthers och Elsa pappa för att få skjuts ut till Skölsta där Elsa hade 4-årskalas. När kalaset var slut fick vi skjuts hem. Då hade vi femton minuter på oss att bre smörgåsar och packa matsäck medan Nelly bytte om till innebandykläderna. Vi tog buss kl 14.45 till Gamla Uppsala där Nelly hade match kl 16.30. Sedan blev det en timmes väntan till nästa match kl 18.30. Tyvärr förlust i båda. Vi tog buss hem och var hemma 20.30.

Idag vaknade barnen kl 8 och lekte en stund på sitt rum. Vi hoppade över Nellys träning då hon hostar ganska mycket. Vi gick i pyamas nästan hela dagen, spelade spel och tittade på tv. Sedan var vi tvungna att byta om för att cykla till Hannas träning som började kl 16. Vi handlade på Ica på vägen hem.

Tandläkare, vårdcentral, frisör, blodgivning, jobbfest & Örebro

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade till kl 15. Sedan åkte jag till vårdcentralen för att ta ett blodprov. Därefter gick jag upp en våning för en tandläkarundersökning. När jag kom hem så kom barnen till mig, de skulle egentligen varit hos Dennis men han ville byta dag med mig.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags jobbade jag till kl 14 och åkte sedan till vårdcentralen för att få svar på blodprovet. Det som kollades var mina levervärden. I november 2014 och februari 2015 var de för höga, så nu hade jag bett om ett nytt prov. Denna gång var värdena lägre och bättre, men fortfarande precis utanför referensintervallet. Jag ska återkomma för nytt prov om fyra månader. Därefter hämtade jag barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet tog jag bussen till Gränby och fick en drop-in för klippning, behövde toppa håret. Sedan tog jag buss till sjukhuset för att lämna blod. Därefter åkte jag buss till Årsta och handlade innan jag cyklade hem.

I fredags hade jag jobbmöten i Köping. Åkte tåg dit på morgonen och sedan bil tillbaka med min kollega på eftermiddagen. När vi kom tillbaka till jobbet så var det dags att fixa i ordning sig inför jobbfest. Cheferna hade ordnat med mat och dryck. Vid tolvtiden tog vi som var kvar taxi in till stan och gick in på Bullit. Klockan var nästan 3.15 när jag tog taxi hem.

Igår sov jag till kl 11. Efter lunch tog jag buss till stationen, ytterligare en buss till Enköping och tåg till Örebro. Min kusin Carro mötte upp mig och vi åt tapas på Pinchos, och drack cava-sangria och flädermojito. Sedan gick vi på bio och såg Bränd. Därefter åkte vi hem till hennes och Peters nya lägenhet där jag fick sova i gästrummet.

I morse sov jag till 9.30. Tåget tillbaka mot Uppsala gick 12.45 och jag var hemma igen 15.30. Jag har tvättat, diskat, lagat mat och tittat på inspelade tv-serier.

Nytt jobb, fika och bio

I måndags var första dagen på mitt nya jobb som förvaltningsekonom på ISS Fastighetsekonomi. Det var mycket nytt som skulle in i huvudet och när dagen var slut så orkade jag inget annat än att lägga mig i soffan.

I tisdags jobbade jag. På vägen hem handlade jag på Ica City.

I onsdags jobbade jag och hämtade sedan barnen kl 17.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 jobbade. När jag kom hem bakade jag tre ananaspajer, vispade vaniljvisp och bakade två satser kolakakor. Detta då det var min tur att bjuda på fredagsfika på jobbet.

I fredags jobbade jag och hämtade sedan barnen. Vi behövde inte handla något då vi redan hade chips och godis kvar hemma sedan tidigare.

Igår vaknade barnen kl 7. Jag låg kvar i sängen till 9 medan barnen lekte på sitt rum och hade till och med städat rummet när jag kom upp. Vi fortsatte med städande och dammsugning på förmiddagen. Efter lunch cyklade vi hem till Helena, Stella och Nova för lek. Tillsammans med dem tog vi buss in till stan och gick på bio, vi såg Biet Maya. På vägen hem blev vi återinbjudna till dem för middag och mer lek. Vi cyklade sedan hem vid kl 20.

Idag vaknade vi kl 8. Vi promenerade till Årstaskolan för Nellys innebandyträning kl 10. Mira och Tuva följde med oss hem för lunch, lek och mellis. Vi gick tillbaka till skolan när det var dags för Hannas innebandyträning kl 16.

Hörselprov, kryssning och sorg

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade sedan barnen. Det är Höstlov denna vecka så endast fritids för Nelly.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade.

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags tog vi bussar till sjukhuset då Nelly hade tid för hörselprov kl 9.45. När de gjorde hörselprov i skolan så hade hörseln varit nedsatt i höger öra. Även denna gång var provet inte helt bra, men ändå hyfsat bra. Så inga åtgärder just nu, utan nytt prov längre fram. Hanna hade tid kl 10.50 för återbesök efter öronoperation. Eftersom vi redan var där så fick hon komma in tidigare och vi var klara redan 10.30. Rören satt fint i öronen och hörselprovet var mycket bättre än tidigare. Eftersom jag trodde vi skulle blivit klara senare så hade jag tagit ledigt från jobbet hela dagen.

Vi gick sedan till Stadsparken och lekte en stund. Därefter gick vi till Fugu och åt asiatisk lunch. Kl 14.15 var det dags för biobesök och vi såg Lasse-Majas detektivbyrå.

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade till kl 13. Vi slutar tidigare dag före röd dag. Jag strosade en stund på stan och åkte sedan till Årsta för att handla och hämta ut paket. På kvällen gick jag och Susanne promenad i en timme.

I lördags sov jag till 9.30. Jag tog buss till Gränby för att shoppa lite. Köpte en svart klänning på Lindex. Åkte vidare till stan och köpte ett par skor som jag kan ha på jobbet. När jag kom hem gick jag promenad med Susanne i 50 min.

Under lördagen gick min farfar bort, 85 år gammal.

I söndags tog jag buss till stan och mötte upp Åsa. Kl 13 gick bussen mot Grisslehamn. Vi åkte med Eckerölinjen till Åland. Vi åt viltbord och köpte vin och godis. Var tillbaka i Uppsala kl 21.15.