Bingo och semester

I måndags jobbade jag 7.30-17.

I tisdags jobbade jag 7.30-17.

I onsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan försökte jag packa upp det mesta av de kartonger jag hade kvar.

I torsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan mötte jag Åsa på stan och åt på Burger King. Därefter spelade vi bingo. Denna gång vann jag 500 kr 😊.

I fredags jobbade jag 7.30-16.30. Sedan tog jag tåget till Krylbo för att låna bil. Åkte tillbaka till Uppsala på en gång.

I lördags sov jag till kl 10. Sedan var det dags för första storstädningen sedan jag flyttade in. Behövde verkligen dammsugas. Vid kl 17.30 tog jag buss in till stan och mötte upp Åsa och Maria. Vi åt middag på Peppar Peppar. Jag åt oxfilé på spett, potatisterrin, rödvinssås, pumpacreme och chilismör. Därefter åkte jag och Åsa hem till mig för lite dryck och kex/ost. Vid kl 23 åkte vi till Flustret för nattklubb och var hemma kl 2.45.

Idag sov jag till 10.30. Sedan packade jag. Efter lunch satte jag mig i bilen och åkte mot Jönköping. Efter 3 tim och 45 min var jag framme och mötte upp Dennis och barnen på McDonalds. Jag och barnen åkte ytterligare 1 tim och 15 min till Vimmerby. Där checkade vi in på Vimmerby B&B. Vi har ett ganska stort rum med en dubbelsäng och våningssäng, men inte toalett på rummet. Barnen lekte en stund vid gungor och sandlåda i kvällssolen. De hade svårt att somna sen då det fortfarande var ganska ljust.

Midsommar

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16.30 och hämtade sedan barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16.30. Sedan tog jag tåget till Stockholm och mötte upp Ulrika (som bor i Luleå) och två av hennes kompisar. Vi åt middag på en av Marcus Samuelssons restauranger på Clarion Hotel. Jag åt friterad kyckling, pommes och tryffelmayo. Vid kl 20 tog jag tåget tillbaka till Uppsala igen.

I onsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan gick jag en sväng på stan och köpte två tröjor till mig själv.

I torsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan åkte jag till Årsta och handlade på Ica.

I fredags kom barnen vid 11. Vi tog bussen in till stan och åt på Max. Sedan åkte vi buss till Disagården i Gamla Uppsala för midsommarfirande. Barnen ville inte dansa runt stången, men de spelade på chokladhjul, fiskade i fiskdamm och köpte midsommarkrans. Det var väldigt mycket folk och långa köer till allt. Molnigt men inget regn. Efter 1,5 timme åkte vi hem. Hemma hade jag gjort en silltårta till mig själv, medan barnen fick mos och köttbullar. Jag hade ont i halsen under dagen och kvällen.

Igår sov vi till 7.30. På förmiddagen skruvade vi ihop en byrå som jag köpt på Ikea. Efter lunch cyklade vi till Ica och köpte lördagsgodis. Sedan hade jag ont i kroppen så jag vilade en stund medan barnen lekte på sitt rum. På kvällen började min näsa att rinna.

Idag sov vi till 8.20. Vi tog bussen till Gränby och köpte sommarsandaler till barnen. På eftermiddagen var barnen ute en stund och lekte sedan med lego. Jag orkade ingenting, utan vilade bara. Vid kl 16 kom Dennis och hämtade barnen.

Bvc

För tre veckor sedan var Hanna på Bvc för 5-årskontroll och spruta.
Hanna var 114 cm och vägde 17,0 kg.
Nelly var vid 5 år 113 cm och 16,8 kg.
Jag var vid 5 år 113 cm och 19,0 kg.

Sängar

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16.30 och hämtade sedan barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Sedan åkte jag till biblioteket för att lämna tillbaka böcker. Därefter tog jag buss till Ikea för att provligga sängar till barnen. Jag köpte en 2 m lång rullgardin som jag fick med mig på bussen hem.

I onsdags jobbade jag 7.30-16.30 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Sedan stannade jag till på stan och gick till åhlens, där jag köpte två vikväggar för att kunna dela av vardagsrummet med. Därefter buss hem.

I fredags jobbade jag 7.30-17. Jag åkte till Årsta centrum för att handla på Ica och ta med cykeln hem.

Igår vaknade jag kl 9. Jag tvättade, diskade och fortsatte packa upp. Vid kl 14 tog jag buss till stan och mötte Marie som kom med tåg från Stockholm. Vi åt mat på Texas Longhorn. Jag åt Fajitas med kyckling. Sedan gick vi på bio och såg familjen belier. En dramakomedi om en familj där föräldrar och son är döva och endast dottern är hörande, men också riktigt bra på att sjunga. Var hemma halv nio.

Idag sov jag till 9.30. Vid halv tolv kom mamma och Mats. Vi åkte till Netonnet för att byta min micro då jag ångrat mig och ville ha en annan modell. Sedan åt vi pastalunch på Dino's. Därefter hyrde vi ett släp. Första stoppet var på Mio där jag beställt sängramar. Sedan till Jysk för att köpa bäddmadrasser. Därefter till Ikea för att köpa resårbottnar och byrå. När vi kom hem kom även barnen hit. Efter att vi lämnat tillbaka släpet så var det dags att börja skruva ihop sängarna. Jag fick hjälp att sätta upp rullgardin, kökslampa, sänghyllor och att plantera blommor. Vid kl 20 åkte de hem och barnen kröp ner i nya sängar.

Nytt jobb och flytt

I måndags var det första dagen på nya jobbet! Jag kommer att arbeta vardagar kl 8-17 på ett sjumånadersvikariat (det går att flexa lite). Efter jobbet hämtade jag barnen.

I tisdags jobbade jag och hämtade sedan barnen. På kvällen kom min mamma och sov kvar.

I onsdags jobbade jag. Under tiden kom flyttfirman och flyttade alla mina möbler och kartonger till nya lägenheten, med hjälp av mamma. När jag kom hem så åkte vi och hämtade min cykel vid ångelstaskolan och lämnade in den på service. Vi åkte till återvinningscentralen med en massa skräp och vi åt pastamiddag på Dino's. Därefter köpte vi en micro, torkställning och duschdraperi. Vi tog en sista sväng till gamla lägenheten för att hämta de sista sakerna innan mamma åkte hem. Jag skickar tusen tacksamhetskramar till min mamma som gjorde flytten smidig!

I torsdags efter jobbet hämtade jag ut cykeln som nu hade ett helt bakdäck. Jag tog en promenad till gamla lägenheten för att hämta barnvagnen och kikade in på hur fin och ren städfirman hade gjort lägenheten. När jag kom hem kopplade jag in tv och dator.

I fredags tog jag buss in till stan för att träffa mäklare och köpare för slutuppgörelsen. Jag lämnade ifrån mig alla nycklar. Sedan åkte jag till jobbet. Därefter hämtade jag barnen och vi handlade på Ica innan vi åkte hem. När vi cyklade in på vår gata såg Hanna direkt två killar hon kände igen från förskolan. De hann leka en stund innan fredagsmys.

Igår sov vi till 8.20. Nelly sov på madrass i sovrummet och Hanna i sängen med mig. På förmiddagen ville Nelly gärna packa upp leksaker, medan jag packade upp det mesta i köket. Kl 12 åkte Nelly på kalas hos Mira. Jag och Hanna cyklade till McDonalds för lunch. Sedan cyklade vi till Slavsta för att leka på förskolans utegård. Sedan cyklade vi hem när regnet började droppa. Nelly kom hem vid kl 16.

Idag sov barnen till 7.40. De lekte i sovrummet medan jag låg kvar i sängen till 9.20. Vi kollade på gladiatorerna på datorn och packade upp alla barnens kläder. Efter lunch gick vi ut och tittade i lekparkerna. Det finns 7 st (!) bara på vår sida av gatan. Barnen var ute medan jag packade upp alla mina kläder. Sedan spelade vi Memory och monopol. Därefter cyklade vi till Ica och handlade till tacos. Sedan fick barnen gå ut igen medan jag började packa upp i badrummet. Då kom förra ägaren med en ny (begagnad) diskmaskin då den gamla gick sönder precis innan jag tog över den. De bytte ut den men kunde inte koppla in vattenslangen så det kommer en tekniker och gör det. Sedan var det dags för middag och dusch.