Julgalan

I fredags jobbade jag 7-14. Jag gick en sväng på stan innan jag åkte hem. Tog det lugnt och läste en stund innan jag tog bussen in till stan igen. Mötte upp Åsa kl 20 och vi åkte till Fyrishov för att se Julgalan. Vi hade bara köpt ståplats (halva priset på Let's deal) men såg bra ändå. Vi lyssnade på Andreas Johnson, Martin Stenmarck, Molly Sanden, Robin Stjernberg, Lisa Miskovsky, Shirley Clamp, Brolle och Kalle Moreus. De sjöng sina hitlåtar och på slutet blev det några julsånger. Vi stannade kvar en stund på nattklubben efteråt. Åkte hem kl 1.

Igår jobbade jag 12-18.15. Sedan gick jag, Åsa och Maria till Tzatziki och åt grekisk mat. Därefter stannade vi till en stund på O'learys. Jag åkte hem vid 23.

Idag jobbade jag 9.45-16.30. Har bara slappat efteråt.

Örebro

I måndags lämnade jag barnen 8.20. Sedan tog jag bussen till arbetsförmedlingen för att gå på informationsmöte. Därefter tog jag buss till Enköping (ingår i mitt busskort) och tåg till Örebro. Där möttes jag av kusin Carro. Vi gick på bio och såg Medicinen. Sedan gick vi en sväng på stan och tittade in på mosters jobb innan vi åt asiatisk buffé på Kinamuren. 20.45 tog jag tåg/buss tillbaka till Uppsala.

I tisdags hade jag sovmorgon. Jag städade och handlade innan jag hämtade barnen. De lekte med granntjejen.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, arbetade 8-14 och hämtade barnen. Fröya följde med oss hem och lekte.

I torsdags lämnade jag barnen kl 8.20. Jag jobbade 10.30-19.

Pepparkakor och knäck

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Sedan hämtade jag barnen.

Igår köpte jag busskort; månadskortet som nu kostar 790 kr. Jag och tjejerna tog buss till stan. Vi åt lunch på Max (med ansiktsmålning) och såg Alfons Åberg på bio. När vi kom hem bakade vi pepparkakor med granntjejen.

Idag cyklade vi till Årstaskolan för innebandyträning. Hanna ville inte vara med utan satt hos mig. Efter lunch kokade vi knäck i micron. Därefter har barnen lekt inomhus med två granntjejer.

Hörselprov och hälsokontroll

I måndags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna cyklade hem och åt frukost. Hanna blev hämtad av Dennis och de åkte till sjukhuset för hörselprov och läkarbesök. Läkaren kunde se att trumhinnan buktade och att det var vätska bakom den. Hanna ska nu blåsa upp en liten ballong med vardera näsborren varje dag i tre månader. Om det inte hjälper så kanske det blir operation med rör i öronen. Jag cyklade till jobbet och arbetade 10.30-19.

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Var väldigt trött på eftermiddagen, men var tvungen att tvätta kläder.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Jag gick en sväng på stan och kikade lite i affärer innan jag cyklade hem. Är himlans grått och trist ute...

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-15. Sedan cyklade jag till Gränby för hälsokontroll genom jobbet. Mina värden från blodprovet såg bra ut. Alla värden låg inom gränserna utom levervärdet som låg strax över gränsen. Kan ju bero på att jag varit på fest 1,5 dygn tidigare. Ska försöka ta ett nytt prov snart. Naprapaten som testade mina leder sa att jag var väldigt rörlig och jag hade inga problem med att göra rörelserna (förutom med min stukade fot och handled). Cykeltestet kändes bra. Jag cyklade i 6 min med lite motstånd och 60 varv per minut. Jag hade lätt orkat cykla längre och spurtat lite. Min lungkapacitet var bra för min ålder, men när hon räknade ut kvoten i förhållande till min vikt så blev resultatet sämre, knappt godkänt... Därefter cyklade jag förbi Ica i Årsta på vägen hem och handlade.

Jobb och hemmadag

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-17. Sedan hämtade jag barnen. Vi handlade och hade fredagsmys med film.

Igår lämnade jag barnen på förskolan kl 9.30. Jag cyklade till jobbet och arbetade 10.30-18. Därefter hämtade jag barnen.

Idag sov vi till kl 8. Vi cyklade till Årstaskolan för att vara med på innebandyträningen. Sedan var vi bara hemma hela dagen och lekte med granntjejen. Jag bakade kolasnittar (med ingefära) till fika.

Jag har fortfarande ont i svanskotan och handleden är fortfarande öm och lite färgad. Men det blir långsamt bättre.

Bibliotek och shopping

I måndags hade jag sovmorgon. Jag tog bussen in till stan och Läkarhuset för att ta ett blodprov. Svaret på det får jag nästa vecka på jobbets hälsokontroll. Därefter gick jag till närakutens ortopedi för att kolla upp min stukade handled. Dagen innan hade den bara gjort ont, men nu var den lite svullen också. Jag fick komma in till läkare nästan på en gång. Då jag hade ont på sidorna av handleden så tyckte han att den skulle röntgas. Jag väntade några minuter till innan jag fick komma in på röntgen på samma våning. Därefter dröjde det inte länge innan läkaren fått bilderna till sin dator. Han kunde dock inte utesluta en fraktur så han gick in på röntgen för att kolla på större, bättre bilder. Då sa han att jag var hel. Därefter tog jag bussen till skopunkten för att byta ett par skor. Det blev ett par svarta stövlar till mig själv. Jag tog bussen hem igen för att cykla till skola/förskola och hämta barnen. Vi lekte hemma.

I tisdags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna cyklade hem och åt frukost. Sedan cyklade vi tillbaka till Årsta för att jag skulle till tandläkaren. Det besöket tog ca 2 timmar då jag hade uppföljning på kariesstudien. Det var undersökning, enkäter och prat. Hanna fick vara på förskolan under tiden, vilket var ok för personalen. Sedan lekte vi i en lekpark innan det var dags att hämta Nelly i skolan. När vi kom hem tog vi bussen in till stan för att låna böcker på biblioteket.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-14. Efter halva jobbpasset märkte jag att mina knogar på den skadade handen blivit svart/lila och ovansidan av handen var nästan gul/grön. Märkligt tycker jag då det gått nästan fyra dagar sedan skadan... Och det var ju inte där det gjorde ont...

Efter jobbet hämtade jag barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-17. Sedan gick jag en sväng på stan då butikerna hade shoppingkväll med extraöppet och erbjudanden. Jag köpte två toppar till mig själv på Dea med 25% rabatt.

Middag, bio och party

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Jag handlade lite partysnacks innan jag cyklade hem. På kvällen tog jag och Helena buss in till stan. Det är Stella och Novas mamma och vi skulle träffas utan barn för första gången. Vi åt middag på Kött, kök & bar. Cosmopolitan som fördrink, oxfilecarpaccio till förrätt och kyckling, potatis/getostrulle, murkelsås och bourgingonsås till varmrätt med ett glas rött vin. Sedan gick vi på bio och såg en spännande thriller Gone girl. Var hemma vid halv ett.

Igår sov jag till halv elva. Sedan var det storstädning med att damma, dammsuga och svabba golv. Därefter förberedde jag tilltugg som baguette med brie/aprikos/valnöt i ugn samt honungsmelon och serrano på tandpetare. Vid kl 18 kom Åsa och Maria och vi köpte pizza. Sedan droppade det in fler kollegor under kvällen och vi blev 10 personer. Vid halv tolv tog vi taxi till flustret. Vid halv tre tog jag bussen hem. Innan jag skulle gå ut från flustret så snubblade jag till i trappan. Får väl skylla mig själv då jag var i onyktert tillstånd. Gjorde illa min handled och svanskotan.

I morse vaknade jag kl 7 med huvudvärk. Jag lyckades inte somna om förrän vid 9 och vaknade sedan kl 12 utan huvudvärk. Dagen har spenderats i soffläge, förutom när jag tog hand om lite disk.

Bad

I måndags lämnades Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna var lediga. Vi var hemma och tittade på film och tränade på att skriva bokstäver på datorn. När vi hämtat Nelly så tog vi bussen till gottsundabadet. Vi badade, åkte rutschkana, bubblade och fikade.

I tisdags lämnade jag barnen på förskolan/skolan. Jag cyklade till jobbet och arbetade 12-20.15.

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Sedan hämtade jag barnen. De spelade Wii med granntjejen och jag tvättade kläder.

I torsdags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna tog det lugnt hemma och hon blev hämtad av Dennis efter lunch. Jag satte igång med plock av leksaker och kläder. Jag samlade ihop alla tjejernas småsaker som låg överallt. Sedan tog det en timme att sortera upp allt. Det var snoddar, hårspännen, halsband, armband, ringar, papper, pennor, teckningar, pyssel, garn, lego och småfigurer. Därefter cyklade jag till Årsta och handlade.

Halloween

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Hämtade sedan barnen. Kl 17.30 kom Emilia, Fröya och maxima på halloweenkväll. Barnen åt avhuggna fingrar, kattbajs på kattsand och marshmallowsspöken. Spindelnät hängde på spegeln. De tittade sedan på Monster high-film och åt monstergodis innan kvällen var slut.

Igår sov vi till kl 9. Jag lämnade barnen på Kids2home vid 11, cyklade till jobbet, arbetade 12-18.15 och hämtade barnen.

Idag klev vi upp 8.30. Efter en timme cyklade vi till Årstaskolan för att vara med på halva innebandyträningen. Jag lämnade barnen på Kids2home vid 11, cyklade till jobbet, arbetade 12-18.15 och hämtade sedan barnen.

Det känns mycket bättre i foten, inte alls lika svullen. Bara lite ont ibland.

Klippning och stukad fot

I måndags var vi lediga. Efter lunch gick vi till Slavsta Förskola och hämtade Stella och Nova. På vägen hem stannade vi i skog och buskar och lekte. Efter en timme var vi hemma och åt mellanmål. Sedan lekte barnen inomhus innan gästernas pappa kom och hämtade dem.

I tisdags lämnade jag barnen kl 9. Sedan tog jag bussen till Svartbäcken och salong Victoria för att få hårets toppar avklippta. Jag bestämde mig sedan för att promenera hem. När jag kommit halvvägs och var mitt på stan så trampade jag snett med vänster fot och ramlade omkull. Det gjorde skitont och jag kunde inte resa mig upp på en gång. En snäll kille hjälpte mig till en bänk. Jag insåg att jag inte skulle kunna gå hem, men som tur var så låg en busshållsplats 50 m bort. När jag skulle halta dit så blev jag yr och var tvungen att sätta mig på en trapp. Till slut kom jag i alla fall hem, var inte yr längre och la mig direkt på sängen med foten på kuddar. Efter en stund lyckades jag hämta is och något att linda runt foten. Låg och läste bok ett par timmar. Sedan testade jag att cykla till Årsta för att handla. När jag kom hem försökte jag fota den skadade foten:

Och den friska foten:

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Cykla gick bra, men haltade och försökte sitta i kassan mestadels. Jag inhandlade några halloweengrejer på leksaksaffären innan jag cyklade hem och tog det lugnt resten av dagen.

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 10.30-19.