Jobb- och nöjeshelg

I fredags jobbade jag 7-14. Sedan åkte jag hem och vilade en stund. Vid 18 åkte jag in till stan med Helena J och vi åt middag på kött, kök och bar. Till förrätt åt jag sniglar. De var utan skal och låg i olja med vitlök och örter. Det var ok faktiskt. Varmrätt blev oxfilé med bourgingonsås och potatis/getostrulle. Sedan gick vi på bio och såg The imitation game. Den var jättebra. Jag var hemma vid halv tolv.

Igår hade jag sovmorgon och jobbade 12-18.15. Åsa slutade samtidigt och vi gick till taco bar och åt nachotallrik som vi köpt på Let's deal för halva priset. Sedan gick vi hem till vår kollega Jennifer och spelade spel med Estelle, lina och Alexandra. De skulle ut på klubb, men jag och Åsa gick till terassen och drack ett glas vin innan vi åkte hem vid halv tolv.

Idag har jag jobbat 9.45-16.30. Sedan mötte jag upp Anneli. Vi var på bio och såg 50 shades of grey. Den var också ganska bra. Hon skjutsade hem mig. Jag hade inte så mycket kvar i kylen så jag tog en cykeltur till Årsta och handlade.

Sportlov

I måndags började sportlovet. Vi tog bussen till sjukhuset då jag skulle besöka gynmottagningen för att få ett nytt recept på p-piller. Sedan promenerade vi in till stan med ett stopp vid svandammen för att mata ankorna. Därefter gick vi på biblioteket och lånade nya böcker innan vi tog bussen hem. På kvällen kom Dennis och hämtade barnen.

I tisdags ägnade jag mig åt att städa/sortera alla grejer som låg utspridda i lägenheten; leksaker, kläder, pyssel och papper. Barnens saker la jag först i en hög på sängen innan de lades på rätt plats.

Jag tittade på några tv-serier på tv4play; Sveriges mästerkock och lyckliga gatan. På eftermiddagen gick jag till Årsta för att handla och in på Apoteket. Samtidigt hade jag tvätten i tvättstugan.

Barnen var i Hedemora där Nelly åkte slalom och Hanna umgicks med farmor och farfar.

I onsdags jobbade jag 8-14 och hämtade sedan barnen på förskolan/fritids.

I torsdags lämnade jag barnen hos Dennis och jobbade 10.30-19.

Fyrishov

Igår var vi bara hemma på förmiddagen. På eftermiddagen skulle Nelly ha varit på kalas, men det blev inställt. Så istället tog vi bussen till Fyrishov och badade i ett par timmar. När vi klev av bussen hemma igen vid halv sex så upptäckte vi att Nellys handväska var borta. Hon hade haft den på stora torget vid bussbytet, så antingen låg den kvar där eller på bussen vi nyss klivit av. Så vi hoppade på nästa buss in till stan, men hittade inte någon väska på stora torget. Vi väntade 20 min på att den bussen vi åkt med återkom till stora torget, men där låg inte heller någon väska. Vi tog buss hem igen och när vi kliver innanför dörren vid halv sju så ringer Dennis och berättar att hans kollega hittat en väska på stora torget som det stod Hultgren i på ett kort. Så den blev återfunnen trots allt. Hon hade dock inte telefon och nästan inga pengar i den, men husnycklar hem till mig, biokort, bibliotekskort och vantar.

Idag promenerade vi till Årstaskolan för innebandyträning. Sedan har vi varit hemma. På eftermiddagen gick vi ut en stund. Barnen åkte skidor, då lite mer än halva gräsmattan fortfarande är snötäckt.

Jobbvecka och blodgivning

I måndags jobbade jag 10.30-15. Skulle egentligen slutat kl 19, men hade tagit föräldraledigt för att kunna hämta barnen.

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-14. Sedan promenerade jag till sjukhuset för att lämna blod. Därefter gick jag tillbaka till stan för att ta bussen hem. Jag tvättade kläder och tittade på tv-serier som jag spelat in, bland annat Hart of Dixie.

I onsdags jobbade jag 8-14 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Handlade innan jag åkte hem. Både kyl och frys var helt tomma.

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen. Vi var in på Ica för att handla ännu mer mat och fredagsmys. Det är lite grejer som ska med hem i vagnen till helgen:

Jobb och nöjen

I fredags lämnade jag barnen och jobbade 12-20.15.

I lördags jobbade jag 8-16 och tog sedan tåget till Krylbo. Jag fixade till mig och blev upphämtad av Jenny för att åka till O'learys i Avesta. Där var även Nina, Emma, Anna, Veronica och Lisa. Jag åt en pulled pork Burger. Vi gick en sväng till Kings arms för att hänga på nattklubben. Tog taxi till Krylbo vid kl 2.

Idag sov jag till kl 10. Efter frukost gick jag till min mormor. Sedan gick jag till tåget vid kl 12. När jag kom till Uppsala tog jag buss hem för att lämna packningen. Sedan blev det buss och tåg igen till Stockholm för att träffa Marie. Vi åt asiatisk buffé på Pong. Jag åt mycket skaldjur och fisk. Vid halv nio tog jag tåget hem.

Marknad

I måndags tog jag bussen till Vaksala Torg för att gå på den årliga vintermarknaden. Jag tittade efter en ny handväska till mig själv och hittade en svart. Jag köpte varsin vårmössa till barnen och massa strumpor till dem. En langos var jag tvungen att äta också. Sedan var jag stelfrusen och åkte hem för att vila en stund. Vid kl 15 åkte jag in till stan och mötte upp Louise. Vi åt middag på en persisk (tror jag) restaurang. Jag åt färsspett med saffransris. Efter maten skjutsade hon hem mig.

I tisdag tog jag bussen till Boländerna för att leta Frost-tröjor till barnen på Hm. Det fanns inte i deras storlek så jag tog bussen till Gränby istället där jag hittade t-shirts med Frosttryck. Sedan hämtade jag barnen och vi var hemma.

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, arbetade 8-14 och hämtade sedan barnen.

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-17 och hämtade sedan barnen.

Bio och snöutflykt

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen hos Dennis. De lekte med dilan och vi hade fredagsmys med film och chips.

Igår tog vi buss in till stan och åt lunch på Max. Sedan gick vi på bio och såg Paddington. Därefter var vi in i två affärer då Nelly ville köpa origamipyssel och Hanna ville ha ett diadem innan vi åkte hem igen.

Idag har vi varit på innebandyträning. Efter den gick vi till Årstaparken för att åka pulka och snow glider. Vi hade med oss varm choklad och smörgåsar som vi åt ute. När vi kom hem spelade de Wii. Kl 15 tog vi buss till Slavsta och hälsade på Susanne, Maja och thea. Vi fikade och lekte.

Ikea, tandläkare och shopping

I måndags lämnade vi Nelly i skolan. Jag och Hanna var lediga så vi tog bussen till Ikea. Där åt vi lunch och Hanna ville leka i lekrummet medan jag gick lite i varuhuset. Sedan gick vi in på stadium där jag köpte överdragsbyxor för höst/vår till Nelly på rea och vi köpte även en snow glider (snöbräda). Vi hämtade Nelly 13.30 och gick därefter till tandläkaren där båda barnen undersöktes och fluorlackades.

I tisdags lämnade jag barnen på förskolan/skolan. Jag jobbade 12-20.15.

I onsdags jobbade jag 8-14. Sedan tog jag bussen till Gränby för att kika på rean. Jag hittade vinterbyxor som Nelly kan ha nästa vinter. Tog bussen hem vid kl 17.

I torsdags hade jag sovmorgon. Jag började läsa lite i en bok. Efter lunch åkte jag buss in till stan för ett möte på arbetsförmedlingen om en eventuell praktikplats (som jag måste söka efter själv). Sedan åkte jag hem och fortsatte läsa och slappade.