Sommarfest och midsommar

I måndags jobbade jag bara. 

I tisdags efter lunch åkte jag och mina kollegor med buss till Kaijas konferensmiljö. Vi började med fika på uteplatsen och hade sedan konferens inomhus. Vid 16 bjöds vi på bubbel och tilltugg. Därefter spelade vi boule och gick tipspromenad. Vid 18.30 åt vi femrättersmeny. Efter maten var det dags för final i boule där mitt lag vann! Det blev sen dans, musik och snacksbuffe. Kl 23 gick bussen tillbaka till stan. När jag skulle gå och hämta min cykel så trampade jag snett och stukade foten. Tänkte prova cykla hem ändå, men då var det tydligen punktering på mitt framdäck… parkerade cykeln vid stationen och tog taxi hem istället. 

I onsdags haltade jag till bussen för att komma till jobbet. När jag kom hem gick jag över till Susanne och drack bubbel. Haltade hem 21.30. 

I torsdags hade jag tagit ledigt. Tog det lugnt större delen av dagen. Åkte och handlade på citygross och Systembolaget. 

I fredags hämtade jag upp Linda och Åsa kl 14. Vi åkte till Hammarskogs herrgård. Det mesta av midsommarfirandet hade redan varit, men vi satt på filt i solen i två timmar. Köpte glass också. Vi släppte av Linda på hemvägen och åkte sedan hem till mig. Vi åt silltårta, räkor, lax, potatis, romsås och bröd. Åsa hade gjort cheesecake med jordgubbar och hallon till dessert. Hon gick hem vid 22. 

Igår efter lunch åkte jag till Avesta. Jag och mamma bjöds på sangria och badade i poolen hos Marcus. På kvällen blev det grillat till middag. 

Idag åkte jag hemåt. Har tvättat kläder. Hanna kom på eftermiddagen. Meja kom också. De gick ut och tittade på fotbollsmatch. Meja sover kvar här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0