Dalecarlia cup

I måndags var nelly hemma när jag kom hem från jobbet. Hanna var med Meja under dagen och på fotbollsträning 16.30-18.

I tisdags jobbade jag. Barnen packade inför läger och cup. Jag och Hanna åkte till Intersport för att hämta ut beställda fotbollsskor. 

I onsdags cyklade jag hem från jobbet vid lunchtid för att jobba hemifrån på eftermiddagen. Jag skjutsade nelly och Astrid till Ifu för regionsläger i innebandy kl 13.30. Vinkade av Hanna som åkte med Svea till cup i Borlänge vid 15. Fortsatte jobba en stund till. Åkte till Intersport och lämnade tillbaka fotbollsskor. Körde sedan till mamma i Avesta. 
 
I torsdags klev jag upp kl 7. Åkte till Borlänge för match som började kl 9, blev vinst. Åkte sedan till kupolen och satt på Waynes coffee och jobbade. Åt sallad på Matpalatset och jobbade därefter en stund till på Waynes coffee. Åkte tillbaka till sportfältet och tittade på match kl 17 som blev vinst. Kom hem till mamma vid 19 och blev bjuden på hemmagjord pizza. 

I fredags klev vi upp vid 6. Jag och mamma åkte till Borlänge och tittade på match kl 8, blev vinst. Vi såg även andralaget spela oavgjort. Vi satt sedan i badhusets cafeteria då det regnade ute. Vi åt lunch där innan vi gick ut och tittade på match i regnet kl 14, blev vinst. Vi därefter åkte hemåt. Anne-Marie kom och vi gick till grekiska Mythos. Åt souvlaki med tzatziki. 

Igår klev jag upp kl 9. Åkte till Borlänge och tittade på andralagets match som blev vinst. Åt langos till lunch. Andralaget som blev tvåa i sin grupp fick möta en annan grupptvåa i B-slutspelets kvartsfinal, de vann. Hannas lag som kom etta i gruppen fick möta annan gruppetta i kvartsfinal i a-slutspel. Det blev tyvärr förlust med 0-1 (mot laget som sedan kom tvåa i cupen). Hannas lag blev därför femma av 40 lag. När jag kom till Avesta hade mamma besök av några kollegor. Vi satt ute på altanen tills det blev för kallt, då flyttade vi oss in. De åkte hemåt vid 0.20. 

Idag klev jag upp kl 7. Jag åkte till skolan där barnen sovit och hämtade upp Hannas packning. Satt i bilen en stund innan andralagets semifinal började kl 10, det blev vinst. Jag och Hanna åt lunch på sportfältet och tittade på andra matcher innan det var dags för B-finalen. Det blev vinst även här. Vi åkte sedan hemåt mot Uppsala. Stannade för att tanka i Hedemora, gå in på dollarstore i Avesta och sedan på toa på Biltema. Köpte med sushi hem. Nelly hade fått skjuts hem av Astrid. Hennes regionslag kom tvåa i sin grupp, men förlorade tyvärr kvartsfinalen. 

(null)

(null)

(null)









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0