Innebandycup

Fortsättning av förra veckan; 

På fredagen lunchade jag med mamma på Thai Village, hon hade varit på sjukhuset. Jag kom hem från jobbet ungefär samtidigt som Hanna kom hem från fotbollsträning. Hon hängde med Svea resten av kvällen. Jag åkte till Ifu där Nelly hade första matchen på Hagundacupen. Blev vinst med 5-0. 

På lördagen klev vi upp 7.15. Jag och Hanna åkte till Ifu för samling kl 8. Hon och två lagkompisar skulle spela cupen med F09. Nelly blev upphämtad av Dennis då de skulle till en annan arena och titta på deras andralag. I Hannas match blev det vinst med 9-1. Hanna följde sedan med hem till Ninia. Jag åkte hem och gjorde iordning baguetter. Åkte sedan till Ifu och tittade på Nellys match. Det blev 1-1, med mål av Nelly när det var en minut kvar. Hannas lag åt lunch hemma hos en tränare. Jag åkte till Life Arena och tittade på Hannas match kl 14.50, de vann med 9-0. Ninia och Astrid följde med hem till oss och åt kycklingburgare. Jag åkte till Life och tittade på Nellys match som blev oavgjord. Åkte sedan och hämtade upp Hanna och kompisarna. De spelade kl 19 och vann med 1-0. Vi stannade kvar och tittade på Nellys andralag. 

På söndagen klev vi upp 6.30, samling 7.15 på Life Arena. Hannas lag förlorade mot Storvreta med 3-0. Vi åkte hem och gjorde iordning baguetter. Jag åkte till Ifu och kollade på Nellys match. De kom tvåa i sin grupp och mötte ettan i andra gruppen i semifinal i A-slutspel. Det blev tyvärr förlust mot Barkarby. Hanna och Svea fick skjuts av Sveas pappa till gränbystaden för de skulle äta lunch med laget. Jag vilade en stund i bilen tills Hanna skulle spela kl 14. Det blev vinst med 4-2. De blev tvåa i gruppen och fick spela final mot ettan i gruppen kl 16. Det blev förlust igen mot Storvreta, men silver. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0