Benalmadena

I måndags klev vi upp kl 3.30. Vi åkte till långtidsparkeringen ARN och blev skjutsade med minibuss till terminalen. Vi checkade in oss, och det gick rätt snabbt att ta sig genom säkerhetskontrollen. Sedan fick vi vänta ca två timmar innan planet lyfte 7.30. Vi landade i Malaga strax före 12. Vi tog tåg till Benalmadena, tog ca 20 min. Sedan promenerade vi i 15-20 min till vårt lägenhetshotell Kingfisher. Vår lägenhet låg på våning fem, men då vi hade utsikt mot poolen som låg på våning tre så kändes det som att vi bodde på våning 2 (hotellet låg i en backe, typ sutteräng). Vi bytte om till badkläder och gick ut till poolområdet vid 13.30. Vid kl 17 gick jag till hotellets supermarket och handlade frukost, dryck och chips. Därefter gjorde vi oss iordning för kvällspromenad. Vi åt middag på en restaurang på strandpromenaden. Jag åt räkor och bläckfisk, barnen åt varsin pizza. Köpte kulglass på vägen tillbaka. Vi var tillbaka på rummet vid 21.30. 

I tisdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick vi till stranden. Lunchen intogs på strandrestaurangen Maracas. Vi åt nachos, caesarsallad och kycklingschnitzel. Vi hängde på stranden till kl 16. Barnen ville då tillbaka till rummet, jag gick till poolen och simmade en stund. Efter dusch gick vi till strandpromenaden och åt middag. Jag åt marulk, barnen åt Nuggets. Gick förbi några souvenirbutiker. När vi kom tillbaka till lägenheten så spelade vi kort. 

I onsdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick jag och Hanna till ett apotek då hon behövde ilägg i öronen för att kunna vara under vatten. Vi gick därefter till poolen. Lunchen intogs på hotellrestaurangen. Vi åt club sandwich, Nuggets och nachos. På eftermiddagen gick barnen och köpte glass på supermarket. På kvällen gick vi till strandpromenaden för middag. Jag åt skaldjurspasta, barnen åt pestopasta och pizza. När vi kom tillbaka till lägenheten spelade vi kort. 

I torsdags klev jag upp vid 9.30. Gick till supermarket och köpte bröd. Vi åt frukost på balkongen. Sedan gick vi till stranden. Vi såg några maneter så barnen vågade inte bada... Lunchen intogs på strandrestaurangen Maracas. Vi åt nachos, caesarsallad och nutellacrepes. Därefter gick vi till poolen istället. På eftermiddagen gick barnen och köpte glass på supermarket. På kvällen gick vi till strandpromenaden för middag. Jag åt svärdfisk, barnen åt entrecote och pizza. När vi kom tillbaka till lägenheten spelade vi kort. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0