Midsommar

I måndags var jag ledig. Jag cyklade in till stan på ett bankärende. Jag åt lunch på stan och var in på HM. Sedan cyklade jag till sjukhuset och lämnade blod. Därefter cyklade jag till polisstationen och fotograferades inför pass. Resten av dagen tog jag det lugnt hemma. 

I tisdags jobbade jag. Efter lunch hade vår avdelning padelturnering där vi spelade dubbel och bytte lagformation flera gånger. Vi duschade, bytte om och cyklade tillbaka till jobbet. Där fick vi bubbel och snacks innan vi gick vidare till LeParc för sommarfest. Vi åt trerättersmiddag med toast Skagen, pepparbiff samt jordgubbar med glass. 

I onsdags hade jag semester och tog det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen cyklade jag in till stan och mötte upp Åsa på Loco vid 16. Cyklade hemåt vid 18.30. Åkte förbi postombudet och hämtade ut min nya (begagnade) mobil som jag beställt. Ägnade resten av kvällen åt att föra över data från gamla mobilen till nya. 

I torsdags kom Hanna hem till mig. Jag skjutsade henne till Ebba i fålhagen. Sedan åkte jag till Ica och storhandlade. Nelly kom hem vid 18 med buss, hon hade varit i Öregrund med kompisar. Efter middagen gick hon hem till Hedvig. Vid 20 hämtade jag Hanna, Ebba och Milli. De skulle sova hos oss. Vid 23 hämtade jag Nelly. 

I fredags var det midsommarafton. Jag skjutsade Hanna, Ebba och Milli till fålhagen där de skulle ha picknick. Jag och Nelly hämtade dem igen vid 16 och vi åkte till Fjällnora och badade. Vi skjutsade hem Ebba och Milli och åkte därefter hem och grillade kyckling. Hanna cyklade sedan till tjejerna i fålhagen igen och kom hem vid 22. 

Igår efter lunch cyklade Hanna till Klara, Ninia och Polly. Jag och Nelly städade. Vi åkte sedan till rusta och citygross. När vi kom hem bakade jag rabarberkaka. Vi grillade kött till middag och slappade. Hanna kom hem vid 22. 

Idag hämtade vi upp Klara och polly och åkte till björklingebadet. Där mötte vi upp Ninias familj, Pollys föräldrar kom också. Vi badade, fikade, åt baguetter och köpte glass. Åkte hem vid 16.30, skjutsade hem Klara. Efter middagen åkte Hanna iväg till fotbollsträning på Johannesbäck. Jag gick över till Susanne och satt på hennes altan ett par timmar. Hanna kom dit och spelade kubb med Maja och thea. På kvällen gick Hanna ut en stund med Svea. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0