Studiedag

I måndags cyklade/gick barnen iväg till fotbollsträning som började kl 18. Nelly på IP och Hanna på Johannesbäck. Jag lagade middag medan de tränade. Jag cyklade till Johannesbäck och mötte upp Hanna 19.30. 

I tisdags morse hade Nelly sovmorgon, så hon dammsög innan hon gick till skolan. Efter skolan var hon på Gränby med Esther. De kom hem och åt middag hos oss innan de cyklade till innebandyträning som började 19.30 på Johannesbäck. Jag åkte med hanna och Svea till dollarstore då de skulle handla snacks till övernattningsparty. Nelly kom hem strax efter 21. 

I onsdags efter jobbet mötte jag upp Carro på stan. Vi tog buss hem till mig. Promenerade till Satsu sushi och köpte middag. Hon sov kvar. 

I torsdags åkte jag och Carro buss till hennes nagelkurs. Jag fick vara hennes modell när hon gjorde fransk manikyr. Sedan promenerade jag till jobbet lagom till lunch. Efter jobbet hann jag träffa hanna en snabbis innan hon fick skjuts av Elsa till crossfit som började 17.30. Nelly och Esther var hemma och vi köpte chop chop till middag. De fick skjuts av Astrid till innebandyträning. Jag åkte och hämtade Hanna och Elsa 18.30. Skjutsade hem Elsa till skölsta och lämnade av Hanna på fotboll i Lindbacken. Jag satt kvar en timme i bilen och läste bok. Nellys träning slutade kl 20. Vi skjutsade hem Astrid, Esther följde med hem för att sova kvar. De kollade på dirty dancing. Hanna hade övernattningsparty hos Dennis. 

I fredags hade barnen studiedag, medan jag jobbade. Nelly var på fotbollsträning 16.30-18. Jag gjorde tacos. Hanna kom hem med två kompisar och åt middag. Sedan gick de till Oskar. Nelly cyklade hem till Miranda. Kl 22 hämtade jag Hanna. 22.45 mötte jag upp Nelly på cykel. 

Igår klev vi upp kl 9. Nelly cyklade till Johannesbäck för att se sitt lag spela match. Jag skjutsade Hanna till Klara 11.30. Hanna skulle åka med henne till och från match i Enköping. Jag stannade på ica och handlade. Lagade lunch till mig och nelly. Vi åkte till ekebyvallen där nelly hade match kl 15. Jag promenerade medan de värmde upp. De vann med 4-0. När vi kom hem hade Hanna hunnit hem, ätit och gått ut med kompisar. Jag körde igång tvättmaskiner och sydde kläder som fått små hål. Vi åt middag, och Hanna kom hem vid kl 19 och åt. 

Idag gick vi upp 8.30. Hanna gick iväg till IP för samling 9.30. Jag duschade och gick sen dit för att titta på matchen som de vann i solsken. Nelly låg kvar i sängen när vi kom hem. Men hon klev upp och gick iväg till IP för att kolla match med kompisar. Hannas kompis Meja kom vid 11.30. Nelly kom hem för lunch. Meja åkte hem kl 16. Tjejerna gick ut till IP igen och hängde med kompisar. Jag vek massa tvätt och började plocka undan blommor från uteplatsen samt täcka över utemöblerna. Vi åt middag 17.30. Hanna blev hämtad av Elsa för att åka till crossfit. Jag skjutsade Nelly till Gränby för att gå på bio. sedan hämtade jag Hanna och Elsa 19.10. Skjutsade hem Elsa och stannade till hos Dennis för att lämna fotbollsväskorna. Vid 20.40 hämtade jag Nelly från bion. 

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0