Konferens

I måndags jobbade jag bara.

I tisdags klev jag upp 5.30. Kl 6 gick jag och Susanne till Årsta centrum där vi mötte upp kollegorna Johanna och Kristina. Vi tog taxi till Arlanda och flyg till Ronneby. Blev upphämtad på flygplatsen av kollega Jonas. Vi åkte till en gata där vårt företag hyr ut studentbostäder. Vi hade fått som uppgift att måla två trähus. Vi var ca 25 kollegor från olika orter i Sverige. Vi tog paus för pizzalunch. Vid kl 16 åkte vi till ett vandrarhem för att duscha. Sedan träffades alla utanför i parken och grillade hamburgare. Gick in till rummet strax efter kl 20 för att sova.

I onsdags åt vi frukost kl 7. Sedan åkte vi tillbaka för att måla andra strykningen. Fick sallad till lunch. Blev klara vid 14. Vi åkte förbi ica Maxi och köpte snacks. Därefter åkte vi till järnavik. Fick sitta och vänta en timme på färjan som skulle ta oss ut till Tjärö en kvart bort. Gick först till hotellrummet och duschade.  Sedan träffades alla för mingel och bubbel innan vi satte oss i restaurangen. Vi fick toast Skagen till förrätt och lax med varma grönsaker och citronsås till varmrätt samt creme brulée till efterrätt. Gick tillbaka till rummet kl 22.

I torsdags hade vi konferens 9-15 och därefter femkamp. På kvällen åt vi charkbricka till förrätt, kyckling med kål/bönor och paprikasås till varmrätt samt chokladkaka med grädde och bär till efterrätt. Gick till rummet kl 23.

I fredags hade vi konferens 9-14. Färjan avgick 15.15. Vi åkte vidare mot Karlskrona. Alla som hjälpt till att måla fick stanna på hotell i Karlskrona över helgen. Vi checkade in på clarion hotel. Jag och Susanne åt en lättare middag av hotellets gratisbuffe. Sedan satt vi på ett hotellrum med övriga kollegor och drack lite bubbel och cider. Vi skulle äta middag, men väntade in de som hade valt att segla från ön. De hamnade i oväder så resan tog fem timmar istället för tre. Kl 21.30 gick vill restaurang Nivå. Jag åt fjällröding med rotselleripure. Gick tillbaka till hotellet vid 24-tiden.

Igår åt vi frukost 9.30. Sedan gick jag, Susanne och Kristina ut på stan. Vi promenerade runt längs hamnen. Det var kallt och blåsigt, men vi klarade oss från regn. När vi hade gått runt halva stan svängde vi in mot stadskärnan. Gick i en galleria och köpte en långärmad blus och en kortärmad top. Därefter åt vi lunch på Sumo Kitchen, jag åt nudlar med räkor. Vi gick en liten stund till på gågatan innan vi gick till hotellet för att vila. 18.30 träffades alla tolv som var kvar och åt middag av hotellets buffé. Satt kvar och drack vin till kl 22.

Idag åt vi frukost 9.30. Jag och Susanne gick till Hemköp för att köpa matsäck. Kl 12 checkade vi ut och tog taxi till flygplatsen. Jag åt min smörgås till lunch, planet lyfte 13.45 och landade på Bromma flygplats en timme senare. Vi tog taxi till Arlanda då två av killarna skulle vidare med flyg till Luleå. Jag, Susanne och Kristina fick hämtning av Kristinas man  som skjutsade hem oss. Jag åkte direkt till ica för att storhandla. Nu på kvällen har jag hämtat Nelly hos Dennis.