Nelly 13 år

I måndags efter jobbet gick jag till Bishop arms och mötte upp Susanne och hennes två kompisar för quiz. Vi cyklade hem kl 20. 

I tisdags var barnen hemma plus två av Hannas kompisar. Efter middagen skjutsade jag Hanna till Lindbacken där hon skulle träna fotboll med pojkar 2011. Jag stannade till vid Gränby för att köpa en present. Nelly fick skjuts av en kompis till och från innebandy i Johannesbäck. Hanna fick skjuts hem av Svea. 

I onsdags hade Nelly åkt buss till Ebba i Lindbacken. Hanna hade följt med Svea hem så hon kom kl 18 för att äta middag. Hon fick sedan åka med Svea till och från innebandyträning i Lindbacken. Nelly kom hem från fotbollsträning på IP kl 19. 

I torsdags var båda barnen hemma när jag kom hem. Efter middagen skjutsade jag Hanna till Årstaskolan för fotboll och Nelly till Lindbacken för innebandy. Jag handlade mat på Ica i Årsta och sedan strumpor på XXL. Jag åkte hem och slog in paket. Hämtade därefter Nelly i Lindbacken 20.30. Hanna promenerade hem från Årsta och kom hem före oss. 

I fredags väckte vi Nelly med frukost på sängen, sång och paket. Hon fick pengar och en sänglampa. När jag kom hem från jobbet var båda barnen hemma. Hanna hade gjort milkshake och tagit fram kakor till fika. Nelly fick fler presenter av oss; pengar och presentkort. Susanne kom över och vi åt tacos. 

Igår skjutsade jag Hanna till malva i Lindbacken kl 11. Jag åkte hem och åt lunch med Nelly. Skjutsade sedan henne till Lindbacken för extra innebandyträning kl 13. Därefter slappade jag i soffan. Nelly fick skjuts hem av kompis kl 15. En timme senare åkte vi till Gränby för ärenden på stadium och panduro. Vi hämtade Hanna som haft innebandyavslutning i Lindbacken kl 17. Hemma väntade pulled pork i crockpot. Svea kom över och vi tittade på mellofinal med fruktsallad och chips. 

Idag har vi mest slappat och fixat med disk och tvätt. Hanna fick skjuts av Elsa till crossfit. Jag hämtade dem kl 18 och vi skjutsade Elsa till skölsta och lämnade väskor hos Dennis innan vi köpte med pizza och kebab hem. 

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0