Glad midsommar

I måndags efter jobbet gick jag och Susanne till Bishop arms för avslutningsquiz. Vi åt flankstekstoast. Cyklade hem 21.30. 

I tisdags kväll åkte jag och Susanne hem till Lindas nya lägenhet och fikade mellan 19.30-21. 

I onsdags efter jobbet gick jag till Bishop arms och mötte upp Susanne och hennes fyra kompisar. Vi såg Sverige vinna mot polen i fotbolls-EM. Cyklade hem 21.30. 

I torsdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna hade följt med Astrid hem efter padelskolan. Efter middagen åkte jag och hämtade Hanna i Bergsbrunna där fotbollslaget haft avslutning hos Astrid. Nelly åkte hem till Ellen. Jag och Hanna åkte till ica och storhandlade. När jag kom hem gjorde jag silltårta. Nelly kom hem kl 22. 

I fredags kom mamma på förmiddagen. Det regnade så vi tog det lugnt. Till lunch grillade vi kycklingburgare. Sedan åkte vi till skarholmen och promenerade en bit på vårdsätra strandpromenad. Vi satte oss på en brygga och fikade med jordgubbar och vaniljsås. När vi kom hem åt vi midsommarmiddag med sill och räkor. Satt ute på altan hela kvällen. 

Igår åkte vi till Öregrund och tog färjan till Gräsö. Vi skulle bada, men det blåste så kallt att vi hoppade över det. Vi åt medhavd pastasallad på stranden. Sedan åkte vi tillbaka till Öregrund och köpte glass i glassbaren. Vi strosade i hamnen en stund innan vi åkte tillbaka mot Uppsala. Vi grillade lax till middag och åt marängtårta med citrongrädde och jordgubbar. 

Idag efter frukost åkte vi till Gränby för lite shopping. Vi köpte med lunch från chop chop. Därefter åkte mamma hemåt. Vi slappade och fixade med tvätt. Jag och Hanna cyklade till padelhallen och hämtade hennes kvarglömda tröja. På kvällen såg vi en film på Netflix tillsammans. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0