Gott nytt år!

I måndags efter jobbet åkte jag till Intersport och lämnade in Hannas nya skridskor för slipning. Jag åkte sedan till stadium för att byta Hannas träningsshorts till mindre storlek. Precis när jag var klar så fick jag sms om att skridskorna var klara, så åkte tillbaka till Intersport igen. 

I tisdags var barnen hemma när jag kom hem från jobbet. Efter middagen cyklade jag till Ica och handlade. 

I onsdags hade jag tagit ledigt.  Jag skjutsade Nelly hem till Dennis. Sedan åkte jag till sjukhuset och lämnade blod. När jag kom hem ville Hanna ha skjuts till malva. Därefter åkte jag till Ikea och lämnade tillbaka garderobshandtag. Sedan vidare till citygross och Systembolaget innan jag åkte hem. 

I torsdags ägnade jag dagen åt att städa, vika tvätt och plocka disk. Jag tog fram iläggsskivan till bordet för första gången och skruvade fast fästena som den skulle sitta fast i. Jag dukade bordet och promenerade sedan till ica för att komplettera med några varor. Därefter gjorde jag mig iordning och började förbereda maten. Kl 19 kom Åsa, Susanne och hennes kille samt Linda och hennes kille och son. Vi åt snittar och drack champagne. Till förrätt hade jag gjort räkcocktail med mango och avokado. Till varmrätt hade Susanne gjort lamm med rödvinssås, potatis och rotsaker. Sedan spelade vi spel innan vi åt Lindas efterrätt som var nougatcheesecake. Kl 23.55 gick vi ut på parkeringen och tittade på fyrverkerier. Vi fortsatte spelet och de gick hem vid kl 2.30.  

I fredags sov jag länge. Mådde inte toppenbra så jag slappade i soffan och fixade med disken. Hanna kom på eftermiddagen. Efter middagen kom Nelly, Hedvig och Esther. De sov kvar här. 

Igår skjutsade jag Nelly och hennes kompisar hem till Esther på förmiddagen. De skulle gå en sväng i skogen. När jag kom hem så åkte Hanna iväg på stan med Svea och hennes mamma. Hanna kom hem senare innan middagen. Nelly fick skjuts hem efter middagen. 

Idag skjutsade jag Hanna till Isabell i skölsta. Efter lunch skjutsade jag Nelly till Ebba i Lindbacken. Sedan åkte jag till Ica och handlade. På kvällen åkte jag till skölsta och lämnade Hannas sovgrejer hos Isabell och sedan hämtade jag Nelly i Lindbacken. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     

(null)

(null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0