Julbord

I måndags var Hanna, Nelly och Esther hemma när jag kom hem från jobbet. Jag skjutsade Hanna till Bolandskolan för innebandyträning kl 18. Jag åkte hem och lagade middag. Hämtade Hanna 19.30. 

I tisdags hade Nelly innebandyträning i Johannesbäcksskolan 19.30-21. Hon fick skjuts av Dennis. Jag gick till Ica och handlade lite. 

I onsdags efter jobbet gick jag med mina kollegor till Saluhallen för julbord. Wallmans salonger höll i underhållningen samtidigt som vi åt buffé och efterrätt. Tog buss hem Kl 22. 

I torsdags efter jobbet skjutsade jag Hanna till crossfit 17.30. Medan hon tränade var jag på Lager 157. Köpte en jacka till Nelly. Vi åkte hem 18.30 och åt middag. Därefter skjutsade jag båda barnen till Lindbacken för Nellys innebandyträning 19.30. Jag åkte en sväng till dollarstore och sedan väntade jag utanför sporthallen till Kl 21. 

I fredags efter jobbet mötte jag upp Susanne och Linda på Soultrains klubb. Vid 20.30 gick de vidare till annat ställe och jag tog bussen hem. Barnen var hemma och de hade klarat sig själva. 

Igår hade Hanna samling på Ifu 9.45. Medan hon värmde upp åkte jag till citygross och handlade bakingredienser. Jag tittade på hennes match som de vann. Vi åkte hem till Nelly. Strax efter 13 kom Magnus och Ludvig från Luleå. Mange åkte iväg till Märsta och Ludvig åt lunch med oss. Sedan bakade vi julgodis; pepparkaksbollar (som blev platta) doppade i smält choklad, Rocky road och pepparkakor med dumle i. Hanna och Ludvig gick till ica och köpte godis. De spelade sedan tv-spel. Strax efter 17 skjutsade jag barnen till Gränby och släppte av dem vid bion. De skulle se Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton. Jag åkte hem och gjorde tacos. Hämtade dem kl 20. Ludvig sov kvar. 

Idag gick vi upp vid 10. Jag bakade saffranskaka. Nelly åt lunch kl 12 och sedan skjutsade jag henne till Ifu. När jag kom hem hade Magnus kommit och stekte köttbullar. Vi åt lunch och därefter åkte vi alla till Ifu för att se Nellys match mot Storvreta. Magnus och Ludvig åkte mot Avesta efter första perioden. Tyvärr förlust mot Storvreta med 3-4, men två mål av Nelly. Jag och Hanna stannade kvar och såg Nelly spela match med 06:orna också. Förlust igen, ett mål av Nelly. När vi kom hem åkte Hanna iväg till crossfit med Elsa. Jag och Nelly åkte och hämtade dem 19.10. vi skjutsade hem Elsa till skölsta och lämnade sedan grejer hos Dennis. på vägen hem köpte vi med oss mat från Max. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)     





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0